Merhaba, benim ilk gebeliğimde son haftalardaki ölçümlerde doktorum 4 kiloyu bulacak ama daha fazla olmaz demişti. 39. Haftaya girdiğimde tansiyonum bir anda 19/14 lere çıktı, idrarda protein kaçağı da vardı ve tüm vücudum çok kısa süre içinde ödem topladı. Bir hafta içinde tansiyonumda ve idrarda düzelme olmazsa sezaryen riskiyle yüz yüze olduğumuzu söyledi doktorum ancak belirtmeliyim ki öncesinde çatı muayenesi yapmıştı ve 4 kiloyu da rahatlıkla doğurursun demişti. Ancak Preeklampsi nedeniyle hem benim hem de bebeğin risk altında olduğunu söyleyerek, 40 haftanın dolmasını bekleyeceğimizi hala doğum gerçekleşmezse her geçen günün aleyhimize olacağını söylemişti. Tam da 39+6 da sabah sancılarım başladı. Hemen doktora gittik ve yatışım yapıldı. Sabah 9 dan öğlene kadar doğum sancılarımı karşıladım, suyum da gelmişti ancak açılma 1 cmden öte ilerlemiyordu. Nst de zayıflayan değerler nedeniyle doktorum, bir karar vermemiz gerektiğiniz, sezaryen le almazsak ikimizin de can tehlikemizin olduğunu söyledi. Ben oldukça üzülerek kabul ettim yalnızca doğum anına tanık olmak ve bebeğimi görebilmek için spinal anestezi tercih ettim.
Nihayetinde; bebeğim 4.890 gr ağırlığında 59 cm boyunda bir tosuncuk olarak dünyaya geldi. Çıkarıp kucağıma verdiğimde gözlerime inanamadım, 3 aylık bir bebek gibiydi. Gözlerimle de gördüm, bu şekilde normal doğum yapsaydım kim bilir ne olurdu?
Doğumun olduğu gece doktorum odama gelip, meslek hayatımda en çok ikilemde kaldığım ve verdiğim karar nedeniyle yanılmadığım için rahatladığım vakalar arasında ilk üçe girersin demişti 😁