Nur_Nur bu konuda sana katılıyorum. Kendimizi kimseyle kıyaslamamamız gerekiyor aslında. Çünkü korku, sancıyı daha çok artırıyormuş. İnsanın korku anında rahim kasları daha çok gerildiğinden ters yani içeri doğru itme olarak çalışıyormuş. Doktorum tamamen normal doğumu destekleyen biri. Hatta ilk gittiğim hafta bana Hipynobirthting:Mongan Yöntemi diye bir kitap önerdi. Kitap doğal doğumun aslında kadının yapısında var oldğunu, ilkel ülkelerde eskiden kadınların kendi kendilerine doğum yaptıklarını anlatan çok güzel bir kitap. Duygu (korku, endişe vs.) kontrolünü nasıl yapman gerektiğini anlatıyor. Eğer okumak istersen sana tavsiye ederim henüz bitirmedim ama baya bilgi sahibi oldum. İş sadece uygulamaya kaldı🤣☺️