Merhaba hanımlar;
Takip eden arkadaşlar bilir beni,gebelik alerjisiyle 22temmuzda hastahaneye yatışımı yaptırmak üzere başlayan serüvenim 4santim açılma olması sebebiyle normal Doğum şekline döndü.39+3e kadar sabrettim aslında bu süreçte hergün 15kat merdiven indim çıktım iki kilometre yol yürüdüm ve günde yarım saat evde dans ettim ve meyvesini doğum esnasında yedim.aslında hergün üç kere sıcak su banyosuda yaptım ama o tamamen şiddetli hemoroid sebebiyle ama onunda etkisi vardı tabiki.cinsel ilişkiyi 38.haftadan sonra doktor özellikle önerdi aksatmadım.derken yaptığım onca şeye karşılık gözüm bile ağrımıyordu malesef.şaka gibi belki ama 37+2de vuran hafif sancılar birden yok oldu ve 39+2de gelmekten vazgeçtiğini anladım sonunda.38.haftada nazar olduğuna inandığım gebelik alerjim başladı,karnım inanılmaz bir derecede bir gecede çatladı ve kabardı her yeri isilik gibiydi sanki ve kaşınmadan durmak imkansızdı.doktorumla konuştum bu durumu doğmadan yapabileceği birşey olmadığını söyledi ve inatla normal Doğuma çok müsait olduğum için beklememi söyledi,fakat artık dayanacak gücüm ve sabrım kalmamıştı Pazartesi günü sezeryan olmak üzere son bir muayeneye gittim fakat doktorum umudunu yitirmemişti son bir açıklık kontrolü yapmak istedi ve dört santim açılmamın olduğunu suyumunda sızdığını gelmesini beklesem en geç iki güne sancılanacağımı söyledi ama artık son raddede olduğum için ısrar etmedi ve suni sancı verdi.sabah 10da suni sancı almaya başladım üçe kadar açılmada bir değişiklik görülmedi zaten bende sancı falan hissetmedim,son bir saat daha vereceğini ve sancı seviyesini biraz arttıracağını söyledi ilerleme olmazsa sancıyı kesip beni bir gece hastahanede yatırıp ertesi günü sezeryana alacaktı ki bir saat sonra açılmam beş santim olmuştu ve adet sancısındanda az ara ara gelen sancılarım başlamıştı fakat bir terslik görüldü kızımın kalp ritmi bir kere düşmüştü sonra tekrar yerine gelsede bu riski alamadı ve suni sancıyı kapattı.Fakat gördük ki benim sancılarım başlamıştı ve bebeğimin kalp ritmi oldukça güzel ilerliyordu.saat altıda son bir açıklık kontrolü yapacağını söyledi ve açıklığım altı santimi bulmuştu.bana rahim duvarındaki zarı sıyaracağını ve Doğumun daha hızlı ilerleyeceğini söyledi tamam dedim çünkü sancı her nekadar yüksek görünsede ben kendimi adet olmuş gibi hissediyordum ve sıkılmıştım beklemekten.sürekli nstye bağlı hiç bişey hissetmeden gözetimde bekliyordum sadece ve ailem yanımda değildi.puşu açtı ve nişanım geldi sonunda.bana hadi odana geç burda sıkıldın bişeyler ye ama az ve hafif şeyler tüket bir saat sonra Doğumda görüşürüz dedi.yanındaki pratisyen hekimlerde bende inanmadım ve güldük eee siz gülün bakalım dedi.ben odama geçtim Ablam sadece tost yaptırmak için yanımdan on dakika ayrıldı geldiğinde saat 18:15di ve benim sancılarım bir anda artmaya başladı duramıyordum yerimde.iki dakika sancı arasında bi lokma bişeyler yiyordum fakat yutamadan tekrar sancı giriyordu.derken bir anda tuvaletim geldi dedim tuvalete girdim sonra hemen kalktım bu normal bi tuvalet değil dedim çocuk geliyo hemen doktoru çağırın bana annem doktoru çağırmaya gitti eşim heryerden tekerlekli sandalye arıyor Ablam Beni sakinleştirmeye çalışıyor ki bi anda suyum gelmişti ağlamaya başladım ilk doğumum doktorumu bulamıyorlar ,ben odadayım ,doğumhaneye yürüyecek halim yok ve suyumun geldiğini değil korkudan altıma işediğimi zannettim😂.o esnada eşim geldi beni hemen Doğum haneye götürdü ama filmlerdeki gibiydik o açılın diye bağırıyor ben geliyo diye bağırıyorum hastahane koridorlarında 😂.tabiki eşimi doğumhane kapısının önünde bıraktılar beni içeri aldılar ve ben bağırmaya devam ediyorum Mete beyi çağırın hemen doğuruyorum burda diye😂.zorla çatala çıktım ne akılsa doktorum gelmeden çıkmam dedim😂😂.derken tabiki doğal olarak hastalarını dolaşan doktorum Doğumun başladığını duyunca tüm pratisyenlerle beraber yolda eline eldivenleri geçirip koşarak doğumhaneye gelmiş😂.doktorumu isterken doktorlar çetesiyle Doğum yaptım.doktorum geldi ve üç kerede bitirecez bu işi Damla beş dakika veriyorum sana dedi.artık onun gazıylamı bilmiyorum gelen sancıyla beraber bi ıkındım ki artık kızımın kafası görünüyordu nefes alıp tekrar ıkınmaya başladım ve doktorum sakin kal nefes al ver kafa gelmek üzere ama hemoroidin patlama noktasında kesi atmak zorundayım dedi kesti ve şimdi bekliyorum son kez çok güçlü ıkın ve kızına kavuş dedi söylediğini yaptım o sancıyla alabildiğim en büyük nefesi aldım ve ıkınmaya başladım nefesim bitene kadar ıkındım.ne nefes verdim ne ses çıkardım ki işte o gerçektende son ıkınmaydı.o minicik bedeni benim vücudumla buluştuğu an yeniden doğdum resmen.evet kesi atıldı mecbur kalındığı için atıldı fakat ben dördüncü evre hemoroid sahibi bir bayanım ☺️Ona rağmen toparlamak için iki,kesi içinde üç toplamda beş dikişle bu işi bitirdim.şimdi mi tam altı günlük anneyim kızım yanımda ve başından tuvalet için bile ayrılmak istemiyorum.hemoroidim evet hala var ama Doğumdan öncede vardı ve öncesinde daha çok ağrısı vardı☺️.dikişlerim yatmadığım için zaman zaman ağrıyor ama ben yatmaktan nefret ettiğim için alıştım bu duruma diyebilirim.normal veya sezeryan Doğumdan korkanlara bu sözüm sonunda okadar muhteşem bir armağanınız oluyor ki tarifi imkansız.bu arada benim Cemrem 3150gr doğdu iki gün sonra şişliği indiğinde kilosu 2950oldu çok üzülmüştüm besleyemedim mi diye ama şişliği iniyormuş çok şükür bir dahaki iki günün sonunda doğduğu kiloya ulaştı.
Şimdi ise size asla yapmamanız gereken şeylerden bahsetmek istiyorum;
1.hamileliğiniz boyunca asla stres yapmayın
2.süt yapıcak gıdaları doğumdan öncesinden tüketmeye başlayın
3.size gebeliğiniz boyunca kendinizi kötü,mutsuz,çirkin hissettirdiğini düşündüğünüz herşeyden ve herkesten uzak durun.
4.doğum çantanız 35.haftadan itibaren hazır olsun(çünkü asla içine koyulacaklar bitmiyor son anda zor oluyor hepsini hatırlamak)
5.pozitif şeyler düşünün,mideniz bulandığında yada yandığında bugünlerin Birgün geçeceğini düşünün ve kendinizi motive edin
6.unutmayın ki anne olmak çok kolay diyen olmadı tüm zorluklara göğüs germeniz gerektiğini unutmayın.
7.riski olmayan ve buna rağmen hareket etmeyen gebeler özellikle 35.haftadan sonra hiç birşey yapmıyorsanız evde kendi kendinize dans edin bari.
8.loğusalık dönemi her türlü duyguyu barındırdığınız bir dönem kendinizi buna hazırlayın
9.annelik duygusunun her şekilde endişe dolu olduğunu unutmayın.
10.hamileyken ve doğduktan sonra bebeğinizle mutlaka konuşun ve sözlerinizle onu sakinleştirin.
11.eşlerinize ilgisiz,umursamaz,düşüncesiz diye kızıyorsanız kızmayın aynısından bendede mevcuttu doğunca herşey değişiyor emin olun.
12.hemoroidle Doğum yapabilirmiyim sorusunun cevabı oldum sanırım ama Doğuma yakın asla kabız olmamanız gerektiğini ve bu sebepten bol lifli gıdalar tüketmeniz gerektiğini unutmayın.
13.ve en önemlisi kendinize her şartla İnan’ın.
hepinize rahat bir gebelik ve bir okadar rahat bir Doğum diliyorum.Rabbim isteyen herkese nasip etsin bu güzel mutluluğu.
soru sormak isteyenler istediğinizi sorabilirsiniz.