zenia ikizlerine yeni dogum yapmis 3 cocuk annesi olarak yardimci olmaya calisayim. Oncelikle hastane cantasindan baslayalim.
Depent mutlaka olmali spinal sezaryen olmustum.
Avent gogus kalkani olmazsa olmaz. Tabi sut geldikten sonra cok ise yariyor. bebek bi gogsu emerken diger gogus bosaliyor ve kalkana birikiyor. Kalkandakini de hemen alip diger bebege verebiliyodum sutum bosa hic gitmedi bu sayede.
Pijama konusu tartisilir ben 2 takim ve 1 gecelik tarzinda koydum ama gel gelelim esime diye goturdugum tisort ve annemin basma etegiyle daha cok rahat ettim hastanede digerlerini giymedim bile.
Oncesinde kayisi ve kuru uzum kompostosu yaptim 2 kavanoz onu goturdum cabuk gaz cikarabilmek icin onemli.
Manuel gogus pompasi. hemen sut gelmiyor tabi fakat bebeginde cenesi gucsuz oldugu icin ilk agiz sutunu ben pompayla sagdim ve kasikla bebeklere verdik her seferinde. bu sayede hastaneden cikarken sadece 20 ve 35 gr kaybederek ciktilar.
Bebekler icin 2 ser takim premature kiyafet koymustum ama giyemedi kuzularim cok sukur 37+0 da 2850 ve 2800 olarak dogdular yenidogan takimlarini giydiler.
Bezi sleepy 1 numara almistim onunda premature icin olanina gerek kalmadi cok sukur.
Islak mendil de uni baby yeni dogan almistim.
Bebek arabasi demissin ben almadim daha insallah bi kac aya kadar alicam suanlik gerek duymadim bakmadim da hic o yuzden fikrim yok.
Baska aman aman lazim diyebilecegim bisey gelmiyor aklima.Geri kalan seyler normal hastane cantasina gore koyabilirsin.
Ama onemle belirtmek isterim ki ilk agiz sutlerini mutlaka once emzirerek sonra gogsunu sagip ver. Sarilik olmamasi icin 2 saatte 1 doyur uyansalarda uyanmasalarda zorla yaa emzir yada icir. Insan yorgun oluyor ama ilk 15gune dikkat et. Baslarda kilo veriyorlar naparsan yap her bebek icin gecerli fakat sonradan kilo aliyolar.
Gaz konusunda hazirlikli ol inanilmaz zor bir donem ama senin her zaman pozitif olman lazim.
Dogumdan sonra eve geldiginde once guzel bir dus aliyosun bestlak adinda sut yapici bi damla var benim kurtaricim 22 gunluk bebeklerim ve son 12 gundur yalniz bakiyorum galiba bu damla olmasa sutum coktan kesilirdi.bu damlayi dustan sonra ic ve mumkunse en az 2 veya 3 saat uyu. Vucudunun toparlanmasi lazim ki sutun daha cabuk inebilsin. Benim bu sayede 3.gun fiskiriyodu insallah seninde oyle olur.
Tabi onemli notlarimdan biri de kilo mumkun oldugunca az almaya calis. Ben 30 kilo almistim 50 den 80e cikarak girdim doguma tabi 22 gunde 18 i coktan gitti ama ne kadar sen az alirsan o kadar iyi.
Hamileligin boyunca da doktorun verdigi demir vitamin vs. Ne kadar ilac varsa duzenli kullan. Ozellikle imom omega vitaminini oneririm asiri derecede bebeklere yariyor bunun yaninda kasar peyniri sade soda badem ceviz gibi urunleri de mutlaka tuket. Baska varsa sormaj istedigin musait animda yanitlarim. 🤗