Yeni doğan anne yanında huzurlu hisseder ve çoğu zaman emmek ister
》önemli olan bebeği memede uyutmamak
》genel olarak 2 saat arayla denilse de bu maksimum süredir sarılık olmasını istemiyorsanız 1 saatte 1 emzirin
》emzirirken memede uyutmadan 15 -20dk geçirmesini sağlayın uyudukça uyandırın
》sarılık olmaması için ilk zamanlar odasının ışığını kapatmayın üzerinde sadece bezi kalsın ışık sarılığını geçirir
》gündüzleri sadece beziyle güneşte uyusun bu da kandaki bilirubini parçalar ve sarılık olmaz
》Bunu denemek isteyen denesin çocuk doktoru ablama tavsiye etmişti ben de deneyeceğim suya bir damla limon suyu damlatıp verebilirsiniz
》emzirmede memenizin koyu kısmının hepsini verin sadece ucunu almasın
》bebeğiniz gaz sorunu olmaması için siz kimyonlu yoğurt yiyin yemeklerinize kimyon koyun rezene çayı için bebeğinizin göbeğine ve ayaklarının altına tatlı elma yağı sürün
》uyku problemi olan bebekler için bebeğinize duş aldırın lavanta ve papatya yağıyla masaj yapın müzik dinletip nini söyleyebilirsiniz
》sütünüzün daha çabuk gelmesi için ılık bir duş veya memeyi sıcak tutmak iyi bir yöntemdir
》bebeğinizin yeterince doyup doyamadığını anlamak için kaka takibi yapın günde 8 -10defa kaka yapmalıdır bu iyi beslendiğini gösterir
》ilk doğduğunda bebeğinizin üzerindeki beyaz madde verniks kazeosadır bu madde bebeğin cildi tarafından emilip bağışıklık sağlar bu maddeyi silmeyelim
》göbek kordonunu bezin dışında tutalım ki nemli kalmasın etrafını alkollü pamuk ile silebilirsiniz kordon düştükten sonra çok az kanama olması normaldir
》göbek bağı düştükten 1 gün sonra banyo yaptırılabilir ondan önce cilt temizliği için uygun bir sabunla yumuşak bir bezle silip kurulayabilirsiniz
》eklemek istediklerinizi bizimle paylaşın