Arkadaşlar merhaba. Forumda eski başlıkları arattığımda herkes soru sorup çıkmış hiç bilgilendirme göremedim. Nitekim bende yaptırdım amniyosentezi ve yaptıracağım zaman guzel bilgi veren bir başlık göremedim. O yüzden belki birilerine yardımcı olurum diye yazıyorum. Ben ikili tarama yaptıramadım vakti geçmişti daha sonrasında uzman perinatologa muayene oldum bebeğimin göbek kordonunda kist gördü ve 1 arter 1 ven damar olduğunu yani kordonda 3 damar olması gerekirken 2 damar olduğunu gördü Trizomi 18 icin hemen amniyosentez istedi. Gelelim işleme; doktor öncelikle muayene ediyor ve iğnenin gireceği yeri hesaplıyor bebeğin en uygun hareketini bekliyor işlem yapılırken asla hareket etmeyin ben bakmadım bakarsam dayanamazdim gözlerimi kapattım iğne girerken normal aşı oluyormus gibi oluyor sadece iğneyi derine götürürken baskı hissediyorsunuz o bölgede. Sonra sıvıyı alıyor baskı hissi devam ediyor ve 2-3 dakika sonunda işlem bitmiş oluyor. Biraz yatıyorsunuz işlemden 10-15 dakika sonra doktor tekrar kontrol ediyor bebekte sorun var mi diye yoksa eve gönderiyor. İlk 48 saat çok önemli sadece tuvalete kalkmaya izin var. Sürekli yatmanız gerekiyor. 3.gunden itibaren kalkıp kendi işlerinizi görebiliyorsunuz. İlk 1 hafta dusuk tehlikesi devam ediyor o yüzden ağır kaldırmak kendini çok yormak yasak. Benim ara ara sancılarım oldu 1 hafta içinde. Sonuç ise 1 haftada ön sonuç ki bunu genelde söylemiyorlar size, 15 günde de kesin sonuç çıkıyor. Sonuç beklemek işlemin yapılma anından bile daha stresli. Allah kimseye bunları yasatmasın, bebeğinin sağlığıyla sınamasın 🙏🏻 Umarım birilerini birazda olsa rahatlatabilmisimdir