Htcglgnaksy Kızlar bu tetanoz aşısını neye göre yaptırıyoruz hastalıklara karşı bağışıklığımız varsa niye tetanoz yaptırıyoruz? Yaptırmasak noluyor ? Ben bi kaç büyüğüme sordum biz yaptırmadık öyle bişi diyorlar zaten herşey zor birde onun sancısı neden ?
Muallimehanim Htcglgnaksy Tetanoz yapılmasının sebebi doğum yüzünden. Sonuçta kesici aletler kullanılıyor. Ne kadar sterilize edilsede her zaman bir ihtimal var. Velev ki gebelik zamanında paslı bir çivi vs battı diyelim. Allah korusun. Mikroplu olur bişe olur riske atmaya değmez. Doğumdaki komplikasyonlar daha ağır olabiliyor hatta. Ölümle bile sonuçlanabilir enfeksiyondan dolayı. Basite alınmamalı diye düşünüyorum
Bahara Htcglgnaksy canım en basitinden bi googleye yazda gör önemini veya gittiğinde doktoruna sor önemini en iyi o anlatır ağrısı sancısı falan abartmaya gerek yok birşey olmuyor ben sıkıldım artık bu aşı karşıtı insanlardan kendi kötülüğü istemekten başka birşey değil altı üstü aşı ya ne büyütüldü
Busraturkmen Htcglgnaksy tetenoz aşısı normal şartlar da bile belli aralıklarla olunması gereken bir aşı, küçükken okulda veya ailemizin yaptırdığı ile kalıyoruz.. tetenoz aşısı senin ve bebeğin için önemli bir aşı..
Kbrazcan Htcglgnaksy aşıyı olmanı istemem gereksiz. Ben oldum ve erken doğumla bebeğimi kaybettim erken doğumu tetikliyor ayrıca neden normal ameliyata giren insanlara bu aşıyı yapmıyorlar da hamilelere yapıyorlar? Bunu da sorgulamak gerekir tabi yine karar senin.
Htcglgnaksy Bahara ben bunu daha önce hiç duymamıştım ilk defa burda gördüm yakınlarımda da görmedim o yüzden bu kadar merak ettim ben
Dmt01 Busraturkmen aynen bencede normal şartlardada yapılmalı ben aşıya eşimle birlikte gitmiştim eşim bile ozaman bende yaptırim dedi bana bişry olmıcakmı sanki dedi kendiside düşünüyor yani şimdi yaptırmayı
Eminebdk Kızlar ben ilk oğlumda yaptırmıştım 4yaşında şuan tetanoz aşısı 10yıl geçerli diye duymuştum bilerek yaptırmadım doktora sordum inşallah 2doz yaptırmışsındır dedi ve bunu sorduğumda 31haftalıktım sıkıntı olmaz inşallah ya 😔
Berdogan Eminebdk Ben de 2016 da kızıma hamileyken yaptırdım ama 1 mi 2 mi bilmiyordum e devlet e nabız bölümünden aşı kaydına bakabilirsin. Dr un dediği gibi en az 2 doz olmak gerekirmiş çünkü 1 doz korumuyormuş ben 2 doz olmuşum 1 ay arayla
hunilimom Kbrazcan bunun aşıyla ne ilgisi var peki erken doğumu tetiklese neden 20.haftada vurulalim o zaman bütün doktorlar erken dogurmamizi istiyor
Cagladevecioglu Kbrazcan hamileyken ilac kullanmak yada krem ilaclari kullanmak bile riskli bir durum bunu biliyo olmalisiniz sadece amelyat icin olmadigini da biliyo olmasiniz Ayrica ilk defa duyuyorm erken dogumu tetikledigini basiniz sagolsun ama baska bi sebeptendir asidan olsa herkes erken dogururdu yanlis yonlendirmeyelm lutfn tekrardn basiniz sagolsn
Merveyman Kbrazcan @Saniye85 kızlar bende vırılmadım şuan 25haftalığım ve pişman değilim erken doğum ve bebek kaybına kadar sebepleri var bende okudum ve yakınımda bizzat gördüm zaten önceden 1kimyasal gebelik ve 1tanede 6haftalıkken kese küçük kaldığından bebeğimi kaybettim şimdi oğlumuda kaybetseydim yaşayamadım. Doktoruma ve sağlık ocağındakı hemşireye vurulmazsam olabilecek kötü durumları sorduğumda hiçbir kötü durumun olmadığını zorunlu Bi aşı olmadığını kasılmalar oluşup erken doğum rizkini arttırdığını söylediler. Vırdurmadım bidaha da hamile kalsam vurdurmam....
Berdogan Tetanoz aşısı erken doğumu tetiklemiyor lütfen yanlış bilgi vermeyin ben çok yazı okudum bununla ilgili, öyle bir risk olsa dr lar neden yaptırsın?
Kbrazcan Berdogan ben riskli gebeliktim ve doktorum yaptırma dedi ama sağlık ocağındaki hemşire kafamı karıştırdı o an yaptırdık ve sonucu hüsran..
Kbrazcan hunilimom valla doktorların ve hemşirelerin bundan sebep bişeyler kazandığını veya birilerine açıklama yapmak zorunda kalmasınlar diye insanları zorluyorlarsa evet.Zira benim doktorum riskli gebelik olduğum için erken doğum riskim vardı ve kesinlikle tetanoz aşısı yaptırma dedi ama sağlık ocağındaki hemşire bizi kandırdı ve oldum
Cagladevecioglu Htcglgnaksy hicbisey olmuyo yaptir tabiki sonucta kesici aletler kullanilma soz konusu dogumda en ufak bi enfeksiyon kotu sonuclar dogurabilir.Kotu bisey olsa bunu bize doktorlarda onermez ilkokulda da vurmazlar.Banada cok soyleyen oldu aman kolun oluyo davul gibi uc gun yatamazsin ustune alev ates yanicaksin simdi 🤦♀️ Hicccbiseycik olmadi yaptir
Kbrazcan Cagladevecioglu özellikle riskli gebelerde tetikliyor ben riskliyim doktorum yaptırma dedi sağlık ocağındaki hemşire kafamızı karıştırdı o an yaptırdık pişmanız.
Kbrazcan Cagladevecioglu ayrıca neden diğer ameliyata giren kişilere yapılmıyor sorusuna net cevap alamadım :) onlarda kesiliyor o kullandıkları aletlerde pis mikroplu olabilir eğer gerçekten koruyorsa herkese yapılmalı diye düşünüyorum.