Betuldnz dr. Banu çiftçinin yazısı canım umarım yardımcı olur.
Sırt üstü yatmanız da bebek için sakıncalıdır.
Çünkü; gebelik ilerledikçe, büyüyen rahim, annenin omurgası boyunca seyreden ana damarlarına bası yapar. Özellikle son aylarda, bebekle beraber, 6 kg a varan ağırlık, annenin kalbe geri getiren damarlarına bası yapınca, kalbe dönen kan azalır ve annede tansiyon düşmesine sebep olur. Buna supin hipotansif sendromu denir. Bunun bir diğer kötü sonucu da, rahme giden kan da azalacağından, bebeğe giden kan azalacaktır. Bu nedenle, tam sırt üstü yatıştan kaçınmak gerekir. Tam sol ya da sağ yanınıza yatmanız gerekmezken, karnınızı biraz da olsa yana çevirerek yatmanız, bu basıyı azaltır. Çünkü devamlı aynı pozisyonda yatmanız mümkün değildir ve gece boyunca dönmeniz normaldir.