herseydenhabersiz doktorlar 6 yıl tıp okuyorlar.uzmanlığıydı bilmem neyiydi bu süre 10 yılı buluyor.
ülkede ilaç giriş çıkışlarıyla ilgilenen, insana zararlı uygulamaları hastanelerde yasaklayan, hastaneleri denetleyen koskoca ülkenin sağlık bakanlığı var.
bunların kullandıkları bir sistem var.sağlık bakanlığı hamileleri takip ederken bu sistemden faydalanır.örnek olarak söylüyorum 24 haftada şeker yüklemesi 32 haftadan sonra nst yapılır gibi.
şimdi diyelim ki doktorların hepsi cahil.şeker yüklemesinden aslında hiç anlamıyorlar.bunun tıbbi veya bilimsel açıklamasını, faydasının olup olmadığını açıklayamıyorlar.
ama 6 tane çocuk doğurmuş, ilerde bu çocuklara nasıl bakacağının planlamasını yapmamış, aile planlaması yok, kafasında kendi özgür iradesiyle karar veremeyip karşısındaki insanın yönlendirmesiyle hareket eden birinin, sağdan veya soldan duyduklarıyla söylediği vücuda bu kadar şeker yüklenir mi açıklamasına istinaden şeker yüklemesi yaptırmamak.
ben kendi şahsıma konuşuyorum, ben anne baba şeker hastası ve yıllardır insülin kullanıyorlar.hamile kalmadan önce diyetisyene gittim benden tahliller istedi ve tahlillerde şekerim normaldi.yaklaşık 6 ay sonra hamile kaldım.yine hamilelik boyunca şeker yüksekliği kan tahlillerimde çıkmadı.
şeker yüklemesi zamanı gelince anneme yengeme bebek doğuran arkadaşlarıma da defalarca danıştım yaptıran da vardı yaptırmayan dA.
doktoruma durumdan bahsettim.doktorum çorum da özel bir hastanede hakkında en ufak bir şikayet olmayAn bir doktor.bu durumdan bahsedince sadece bana güven dedi.
yaptırdım.50 lik yüklemeyi.öğleden sonra tahlil çıkar dedi.öğleden sonra sekreteri eşimi aramış derhal dahiliyeye gidin şeker çok yüksek demiş.
dahiliyeye gittim.şeker yüklemesi ile alakasını sordum.alakası yok dedi.gebelik şekeri çok farklı bir olay dedi doktor anlattı.
sonra diyete başladım düşmedi.değer ilk açlık 140 tokluk 205
sonra 12 doz insüline başladım 1ayda değer açlık 120 tokluk 170
şuan 16 doz kullanıyorum şekerim açlık 85 tokluk 120
Doktorum, şeker yüklemesinin bebeğe veya anneye en ufak bir zararı olmadığını söyledi.hem dahiliye hem kadın doğum.
aksine, gebelik şekeri ile açlık tokluk şekeri farkını söyledi.yüklenen şeker bebeğin ve annenin hamilelikte insüline olan direncini ölçüyor.
şeker çıkması durumunda bebeğin organlarında eksiklik veya anormal bir durum oluşabilir, su azalabilir erken doğum olabilir dedi.
ben velevki yaptırmadım, gebeliğimin 30.haftalarında herhAngi bir kontorlde doktor size bebeğinizin kafası büyük dedi.bunu neye bağlayacağım.
hocam neden böyle dediğimde bana mantıklı olarak ne açıklayacak.
diyelim ki şekere bağlı olarak oldu bebeğinizi erken alacAğım aylarca küvezde kalacak, ilaç verilecek.
ben şahsen 10 liralık şeker için ne bebeğimi ne kendimi riske atmam.
inşallah herkes bebeğini sağ salim kucağı alır.
bazıları diyor ki işte yaptıranlar, yaptırmayanlara vicdan yaptırıyor.kusura bakmayın kimse benim benim babamın oğlu değil, kimsenin bebeği de beni alakadar etmez.herkes ister yaptırır ister yaptırmaz.hiçbir bilimsel açıklaması olmayan bir konuda kimse anamdan ebemden duydum diye sallamasın.bebeğe bişey olsa sizi ananız ebeniz değil de güvenmediğiniz doktor kurtaracak.türk hekimlerine güvenin.