Merve41 Merhabalar; İkinci bebeğimi kucağıma alalı 11 gün oldu. İlk doğumum gebelik zehirlenmesine bağlı olarak tansiyon yükselmesi ve acilen sezeryana alınmamla oldu. Şükür sağlıkla kucağıma aldım ama hep normal doğuma odaklandığım için biraz üZülmedim değil. İkinci gebeliğim oğlum 2 yaşına gelince oldu. Happy momdaki normal doğum hikayelerini okuyarak geçti hamileliğim. Başladım ssvd yaptıran doktorları araştırmaya ve buldum da. Her kontrole gittiğimde sezeryan iç dikişlerime baktı ultrason ile herhangi incelme durumunda vazgeçip sezeryana yönelecektik şükür ki öyle bir durum olmadı. 36 haftalıkken ishal kusma ile uyandım. Tuvaletten çıkamıyordum buna bağlı olarak hemoroidde çıktı. O gün doktoruma gittik doğumsal birşey olmadığını üşüttüğümü yada gıda zehirlenmesi yaşayabileceğimi söyledi. Serum taktılar. Eve döndükten 3 gün daha bu şekilde sürdü. İstifra etmekten bıkmıştım (hamileliğim çok rahat geçti istifra ettikçe aşeren annelere bol bol dua ettim 9 ay çekenler var sürekli kusan Allah yardımcıları olsun). Öyle böyle daha yeni yeni kendime geldim kayınvalidemde kalmıştım biraz toparlanınca evimize döndük. 37+3 te sabah 6 da yine geçen hafta yaşadığım şekilde karın agrısı ve tuvalete gitme ihtiyacı başladı. Karın agrısı öyle okudugum dogum hikayelerindeki gibi bele vuran değil karnımdan kasıklarıma vuran gaz sıkışmasına benzer bi agrıydı. Ne yatırıyor ne kaldırıyor. Dedim heralde tam düzelemedim yeniden başladı. Ama midem bulanmıyordu. Öğlen 12 ye kadar bu şekilde devam etti ben evde plates topuyla rahatlamaya çalısıyordum biraz olsun karın agrılarımı hafifletiyordu. Sonra gelen sancı aralıgını tutalım dedik kayınvalidemle eşimde yanımda bu süreçte. Sancılar 5 6 7 dk da bir olmak üzere değişkenlik gösteriyor gelince 30 sn filan sürüyordu. Yavaş yavaş hastaneye gidelim belki doğum sancısıdır dedik. Bu arada doğum çantamı hazırlamamıstım daha:) herşey yıkanmıs ütülenmiş bir kenarda duruyordu. Hemen onları valize yerleştirdik olmassa olmaz plates topumuda her ihtimale karşı yanıma aldım. Kahvaltı yapamamıstım hurma paketinide yanıma aldım hastaneye giderken yolda bayagı yedim. 13.30 da Hastaneye vardık nst de sancım çıkmadı ama açılmam 3cmdi. Doktor yatış verdi odamızı hazırlattı ilki sezeryan oldugu için suni sancı vermek istemiyorum kendi sancınla bekleyelim dedi. Kendi annem hastaneye geldi. Aynı agrılarla akşam 22.00 a kadar bekledim bu süreçte sürekli odamdaki duşa girip gögüs altımdan sıcak su tuttuk gerçekten agrı siddetini azaltıyor ve açılmayı hızlandırıyor acayip rahatlatıyor. 22.00 da doktorum muayene edicem demişti odamdan doğumhaneye götürdüler muayenede 8cm açıklığım olduğunu söylediler. Aman aman bi sancı çekmeden bu açıklığa gelmek beni de doktorumu da şaşırttı. Sonra doğumu hızlandırmak için suyumu patlattılar. Bu aşamaların hiçbiri can yakan işlemler değil. Açıklık için bakmaları olsun suyun patlatılma işlemi olsun canım yanmadı. Suyu boşalttıktan sonra artık suniyi verdiler serumla asıl sancılar o zaman başladı. Ama dayanılmayacak değil göZünüzde çok büyütmeyin hep pozitif olmaya çalısın. Sancı vurdukça kızıma kavuşmamın yakınlaştığını düşündüm. Sürekli yürüyor sancı vurdukça çömelip ıkınıyordum. İstemsizce bunu yapıyorsunuz zaten. Annemde sancı vurdukça belime masaj yapıyordu. Gece 00.00 a kadar bu şekilde suni sancılarla boğuştum sadece inleyerek ve dua ederek sabrettim. Ama dediğim gibi dayanılmayacak gibi değil. Doktor kakan geliyomuş gibi olduğunda söylememi istemişti. Ikınma isteği artmıştı geliyo galiba dedim hemen çatala aldılar. Doktor kafası elime geliyor kafasını ceviriyor sancı geldikçe ıkın sancıları boş geçirmeyelim dedi. İçimden acılarını bir kenara bırak ne bagırma ıkın diye kendime telkin veriyordum çünkü ıkınmayı bırakıp bağırırsan başa sarıyorsun bebek geriye gidiyor. Herşeyi hissediyorsun. Kendimi motive edip ilk gelen sancıda cok ıkınıcam nefesimi sonuna kadar tüketicem diye iç sesimle konusuyordum. Düşündüğümü yaptım nefesimin sonuna kadar sancı gelince ıkındım doktor cok iyi dedi bi anda kafası geldi bebegin. İkinci sancıdada aynı motivasyonla bidaha ıkındım bebeğim dünyaya geldi. O ilk rahatlama sonra eşin çıkmasıyla ikinci rahatlamanının tarifi mümkün değil beni o çatalda o şekilde bıraksınlar sabaha kdar yatardım😀 mükemmel bir duygu. Herşey bitmiş ortalık kızımın ağlama sesiyle inliyordu. Epizyosuz ve dikişsiz bir doğumum oldu. Bunu plates topuma borçluyum sanırım. Hergün 1 saate yakın egzersiz yaptım doktorumun önerisi buydu rahimi esnetir dikişin olsa bile az olur diyordu öylede oldu hiç dikişim olmadı🙏🏻 Bende şükürle birlikte tüm hamilelerin bebeklerine saglıkla kavusmaları için dua etmekle geçirdim o muhteşem zamanı. Rabbim herkesin yardımcısı olsun. Kolay hiçbirşey yok iki doğumuda yaşamış biri olarak normal doğumu öneriyorum soran olursa. İlk gün idrar yaprken yanma dışında sıkıntım olmadı oda ertesi gün geçti normal hayatıma hemen döndüm🙏🏻 2 bucuk yasında bir evladım daha var onunlada cok rahat ilgilenebildim. İlk doğumumda yani sezeryanda bu imkansızdı yeni doğan bebeğimle bile zor ilgilendim. Tabi ki önceliğimiz bebeğimiz ve bizim sağlığımız hangi doğum sizin sağlığınız için uygunsa o olacak. Ama korkularından dolayı normal doğumdan vazgeçen varsa birkez daha düşünün derim. Doğumunuzu hep pozitif hayal edin pozitif düşünün. Rabbim yardım ediyor nefes almanız için size zaman tanıyor. Hem tüm saglık ekibi yanınızda müdahale gerektiğinde gereken yapılıyor. Uzun oldu hakkınızı helal edin. Herkese sağlıklı doğumlar dilerim🙏🏻
theo Merve41 hayırlı olsun, sonunda kesisiz dikişsiz bir doğum hikayesi ❤️ ne tür egzersizler yapmıştınız topla? sadece zıplama mı?
Oglusannesii Merve41 allah hayırlı evlatlar nasip etsin inşallah ilk defa sezeryan sonrası doğum hikayesi okudum platese ne zaman başladınız hangi hareketleri yaptınız acaba
Eleven Merve41 tansiyondan korkmadınız mı ben tansiyon hastasıyım ve doktorum kesinlikle normal yapamazsın dedi
Mervebaser94 Merve41 maşallah ne güzel bi doğum olmuş rabbim sağlıkla hayırla büyütmeyi nasip etsin inşallah bebisini 🤲😊
Merve41 theo Plates topu çok sert olmayacak çok şişirmeyin. Tam ortalayarak oturun öne arkaya sağa sola ve sonsuz işareti hareketi yapın. Youtubeda videosu var. Ben 30. Haftada plates topu hareketlerine başladım. 35 ten sonrada hafif tempolu oturarak topun üstünde zıplama hareketi yaptım. Çömelip kalkma hareketi bol bol. Hamileliğimde aktiftim hemen hemen hergün çok nadiren 2 günde bir günlük en az 1 km yürüdüm. Evdede ara ara uzanarak dinlendim onun dışında yatmadım. İlkinde çok tembellik yapmıstım cocuk 40 haftada daha aşagıya bile inmemişti. Kızım 37 haftasında doğdu. Eğer düşük tehlikesi vs gibi durumlar yoksa bol hareket 🤙🏻
Merve41 Oglusannesii Allah razı olsun cümlemizinkini hayırlı eylesin. Bol hareket plates topu ve yürüyüş. Hamilelikten sonra hiç tempomu değiştirmedim aksine artırdım.
nazende Merve41 maşallah darısı başımıza diyorum, güle güle büyütün bebeğinizi. Doktorunuz kimdi acaba sakıncası yoksa?
Merve41 Eleven Bazen doktorlar baştan kestirip atıyorlar. Evet tansiyon çok önemli gebelikte. İlk bebeğimde sezeryan olma sebebim oldu. İkincisinde de sürekli takip ettik hemen hemen hergün tansiyonuma baktım. Doktorumla baştan tüm riskleri konuştuk. Zaten en ufak bir aksilikte sezeryan olmaya hazır olacaktım. Sadece denemek istiyordum tansiyondan korktum ama çıkmama ihtimali de vardı sonuçta süreci yaşayarak görmek istedik baştan olumsuz düşğnceleri sildik. Eğer cıksaydı hemen sezeryana alacaktı bu düşüncenin güvenceside vardı. Doktorun yaklasımı gebeliğini izleyişi yönlendirmesi çok önemli.
-emel- Merve41 ne güzel bir hikaye rabbim sağlıkla büyütsün çocuklarınızı darısı başımıza inşallah bende korkuyorum sezeryan mı istesem diyordum ama bu hikayeyi okuyunca bi cesaret geldi 😊
Merve41 -emel- sezeryan gerekecek bir sağlık problemi aksetmedikçe Normal doğum düşüncenden asla vazgeçme. İkisinide yaşamış birisi olarak normal doğum sürecimi asla unutamam sezeryanı da Hiç hatırlamak bile istemiyorum inan 😀
aselzumra Merve41 Rabbim sağlıkla büyütmeyi nasip etsin inşallah 🙏 11 gün oldu dediniz ya toparlanbidnizmi yani iki doğumu yapmış biri olarak hangisinin iyileşme süreci daha kısa ben doğum yaptıgmda yanmda kalacak kimsem yok bi tek eşim var bu yüzden soruyorum normal doğum yapmak istiyorum sizce normal doğum da yardıma daha mı az muhtaç olunuyor
Merve41 aselzumra Normal doğumun ertesi günü doğumsal olarak ağrım sızım yoktu. Halsizlik vardı oda gayet normal kan kaybından vs. Sezeryanda yaklaşık 20 gün kadar yanımda kalanlar oldu. Bebeğimi beşiğinden alıp koymak emzirmek doğrulmak hepsi eziyetti. E bide lohusalık depresyonuna sokuyor insanı agrı sızı. Hergün aglıyordum. Herkesinki aynı olmaz ama ben bunları yaşadım canım. Şuan iki çocugumlada ilgileniyorum hiçbir problemim yok şükür🙏🏻
seymahnm Merve41 ay canım cok sevindim adına Allah herkese bu duyguları nasip etsin . Bende ssvd istiyorum ama dikişim yırtılır bebeğime birşey olur diye korkuyorum. İşin kötüsü hala içime sinen bir doktor bulamadım 24 hafta olucam . Bana doktorunun adını söylermisin ? İnsallah İstanbul ‘dadır
Merve41 seymahnm Canım bende doktorumu 28. Haftamda buldum. Ssvd destekleyen bir doktor bulabilirsen o tüm riskleri zaten değerlendiriyor. Her gidişimde iç dikişlerimin duruma baktı. Tabiki ilk normal yapcak olandan daha fazla risk tasıyoruz ama körü körüne hiçbir doktor o duruma sokmaz seni. Benimle aynı dakikalarda yan odada ilk doğumunu yapan bir arkadaş vardı oda normal yapıyordu fazla dikişleri olmus. Ben ssvd olarak hiç dikişsiz doğum yaptım. Biraz seninde kendini hazırlamanla alakalı biraz bedensel biraz doktorla alakalı hepsi bir bütün. Eğer kafana koyduysan pozitif bir doğum hayal et ve elinden geleni yap çok güzel bir süreç 🙏🏻 Bu arada ben Kocaeli Vm MedicalPark Hastanesi Op Dr Ümit Aydın Hanım da doğum yaptım.
Minnosaile Merve41 maşallah 🧿 Her iki evladınızı da sağlıkla büyütmek nasip olsun 🙏🏻 Darısı başımıza inşallah 🙏🏻 Gebeliğimin başından beri normal doğum diyorum sona doğru az kaldı bazen korku sarıyor ama başarabilirim diyorum. İnşallah bizim de hakkımız da hayırlısı ise normal doğum nasip olsun. Rabbim sabrını versin.
Merve41 Minnosaile Amin inşallah evladın sağlıkla kucağına alırsın🙏🏻 Kötü doğum hikayelerine kulak asma kendi hikayeni kendin yaz. Yapabilirim de ve elinden geleni yap. Bebiş gelmek istediğinde seni yönlendiriyor zaten. Biraz sabır ile unutamayacağın anlar yaşayacaksın🙏🏻
Mutlu_anne2 Çok sevindim canım senin adına benimde 2. Gebelik ilk sezeryan olmuştu bebeğim doğan a kadar kızım 2 buçuk yaşında olacak bende normal doğum istiyorum Hangi hastane de ve doktorla doğum yaptin
Merve41 Mutlu_anne2 İnşallah herşey gönlünce olur🙏🏻 Doktorum Kocaeli Vm medical park Hastanesi OpDr Ümit Aydın.
Ozlemsel84 Merve41 bende ilk sezeryan şimdi normal düşünüyorum ama hastane Dr bilgisi verirsen 🥰 en azından sezeryan olucam diye şartlanmayayım belli doğururum bende 😊
Merve41 Ozlemsel84 Aynen şartlama son çare olarak gör. Sezeryan kötü değil ama normal doğum daha güzel ve konforlu🙂 Doktorum Kocaeli Vm Medical Park Hastanesi OpDr Ümit Aydın.
PrenssAnnesiiii Merve41 hayırlı olsun canm Allah analı babalı büyütsün plates topunda yaptığı hareketler nasıldı acaba
Merve41 PrenssAnnesiiii Plates topunda dizler önde olacak şekilde oturup öne arkaya saga sola kıvırma ve sonsuz işareti hareketi 35. Haftadan sonrada hafif tempolu top üstünde zıplama. Bol yürüyüş bol hareket😘
Ozzy Merve41 hayırlı uğurlu olsun.🤗 Bende 28. Haftamdayım ve ssvd deneyecek biri olarak çok mutlu oldum tecrübenize darısı başıma umarım. Sizde sağlıkla büyütün bebeğinizi.☺️
Mervee_ Oğlum 2,buçuk yaşımda demişsin ilki sezeryan olmuş ikincisi normal oluyor mu o kısa sürede? Bende ilk gebeliğim pek bilgim yok bu konuda merak ettim sezeryan olup sonra normal Doğum yapılabiliyor mu riski faln yok dimi
Reina Mervee_ canm ikinci sezaryanda ne kadar risk varsa o kadar risk var. Ama Türkiye de yaygın olmadığı içim bazı doktorlar bile sadece korkutuyor
Merve41 Mervee_ Risk her doğumda var. Yurdışında birer sene arayla bile yaptırıyorlar. Bizdeki doktorların pek işine gelmiyor. Doktorunu bul yeterki seni öyle güzel rahatlatıyor ki 🙏🏻
Reina Merve41 ya inanamıyorum sonunda burda ssvd okuyabildim. Ben çok istemiştim ama nasip olmadı. Senin adına çok çok mutlu oldum. Hayırlı uğurlu olsun 😻😘❤️❤️❤️
Merve41 Reina Çok teşekkür ederim canım benim mutluluğumu paylaştığın için❤️ Evlatlarınla güzel bir ömür dilerim 😘🙏🏻