Kizilicee 2li test yapıldı normal cıktı 3-4lü testtide yaptrdım normal cıktı. Detaylı ultrasyonda ense kalınlıgı burun kemiği bacak uzunlu beyin gelişimi herşey bakıldı normal cıktı. Tek bir bulgu görüldü kalbinde parlak nokta gördüğünü söyledi . Bu down sendromlu çocuklarda cogunluk görülürmüş normal sağlıklı bebeklerdede görülürmüş. Başka bulgu bulmadıgı için aminiyosentez gerkeemez panik yapmayın Dedi ama Cok korktum basına daha önce gelen varmı acaba
Mucizem00 Kizilicee evet canım benımde başıma geldi 2li testimiz temizdi ama detaylıda kalbınde parlıklık çıktı doktor hiç önemsenecek birsey degil çünkü ikili testiniz temiz olduğu için kalpte parlaklık tek basına birsey ifade etmiyor dedi çoğu gebelikte oluyor ilerki haftalarda geçiyor dedi her muayeneye gittiğimde ultrasonda doktorum bakarken hep hatırlattım kalpte parlaklık geçmiş mi acaba diye 30dan sonra kayboldu geçti. Bende çok üzülmüştüm kafama çok takmıstım herkes geçer demişti gerçekten de öyle oldu canım suan 36 haftalığız çok şükür geçti sende 30a yaklaşırken muayenede doktoruna hatırlat parlaklık duruyor mu diye baktır. İçini rahat tut yani bu bulgu tek basına birsey ifade etmiyor
Havva1212 Kizilicee benim bir arkadaşım da detaylı da öğrendi kimisi doğunca geçiyormuş kimisi küçülüyormuş arkadaşım 15 gün sonra tekrar gittiğinde o nokta baya küçülmüş yani doktor doğuma kadar kaybolur demiş. Dert etme o kadar inşallah seninde geçer sağlıkla kucağına almak nasip etsin Rabbim🙏💖
Serpilsaltikalp Kizilicee 2 li test normalse doktorunuz neden 3 u hatta 4 ü yaptı. Genellikle gerekli görülmüyor 2 li normalse. Hepsi ayni test .2 li daha hassas daha doğru sonuç veriyor diye 2 li genellikle yapılıyor
OzgeSrc Kizilicee Benimde oyle cikti malesef ay sonunda Fetal eko cekilecek kalbine bakacaklar. bende basta cok kafaya taktim uzuldum ama yapacak bisey yok Allah buyuk cogu bebekte gorulen biseymis
Kizilicee Mucizem00 allah razı olsun Cok teşşekür ederim cevap yazdığınız için. Sağ salim kucağınıza alırsınız inşşalah Cok teşşekür ederim. Yeni öğrendim Cok korktum
Kizilicee Havva1212 cok teşşekür ederim allah razı olsun. İnşşalah sağ salim kucağıma alırım cok teşekkür ederim 🙏
Kizilicee Serpilsaltikalp 2li testi yaptırdıgımızda başka sehirdeydik ve sonucu almadan telefonla normal oldugunu söylediler sehir değişikliği yapıp gittiğimiz doktor sonucun kendisini istedi bizde alamıyacagımız için 3-4lü testide yaptırdık bunamı takıldınız yazdıklarımdan
Nagihann23 Parlaklık ne demek, yani parlaklıktan kasıtları ne oluyor acaba.. inşaAllah sağlıklıdır üzmeyin kendinizi
Mucizem00 Nagihann23 canım ikili testin kötüyse ve detaylı ultrason da kalbinde parlaklık gözüküyorsa down sendromu riski oluyor . Ama ikili testin temiz ise kalbinde sadece parlaklık gözüküyor ise hiçbir şekilde bir şey ifade etmiyor ilerki haftalarda kalbindeki parlaklık geçiyor bu kalpteki parlaklık gebelerin yüzde doksanında çıkabiliyormuş hepsinde down sendromu olacak diye bir şeyde yok eğer ki dediğim gibi ikili tarama testinin temiz ise hiçbir şekilde sorun teşkil etmiyor
Kizilicee Mucizem00 temizdi bide 3-4lü testte yaptırmıştık oda temizdi baska bulguda bulamadılar burub kemiği ense kalınlıgı vs herşey Normal cıktı
Kizilicee Kizilicee ayrıca 3lü 4lü test ayrı ayrı test değil ikisinin tek bir test yapıldı oda 2li testin sonucu ellinizde olmadığı için yaptırdı doktorumuz içi rahat olması acısından
Mucizem00 Kizilicee korkma canım o zaman hiçbir sıkıntı olmaz çünkü benim de ikili testin falan temizdi kalbinde sadece parlaklık gözüküyor doktor diğer testlerime baktı dedi bunlar gayet temiz dedi bu tek başına bir şey ifade etmez 30. haftadan sonra da geçti zaten Sizinki de geçer yani Rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin
Nagihann23 Anladım da parlaklığın açılımı nedir yani parlaklık diyorlar ama bir kalp deliğine mi işaret, ritim bozukluğuna mı işaret yoksa kalpte her hangi bir sorun olmasının genel adı mı parlaklık onu merak ettim.