Merhabalar herkese :)
Tam 40+3 hafta, gün boyunca hep buralardaydım sessiz bi takipçi olarak :) şimdi hikayemle bir başlık açayım dedim. Sizinle hikayemi paylaşmak istiyorum biliyorum ki şuan doğumuna çok az zaman kalanlar var ve hep nasıl olur ne olur merakı içerisindeler aynı ben gibi :)) ben yaşadım atlattım şuan tam 4 günlük olduk Doğumdan çıkınca bile yazabilirdim ama bebişimden gözümü alamadım teyzeleri 👼
çok şükür çok güzel bir hamilelik geçirdim. Hamilelik öncesinden var olan rahatsızlığımdan dolayı ilaç kullanmam gerekli devamlı bir tek o süreç beni geriyordu çünkü erken Doğum riski cümlesini duyuyordum ama hiçbir zaman bunun olacağını düşünmedim çünkü kızım bana o kadar iyi geldi ki en ufak bir şikayetim olmadı. 36. Haftamıza kadar çalıştık her sabah benimle saat 6 da uyanmak zorunda kaldı miniğim :) çilek kokulum kendi gelmek bilmedi. Doktorum 39+3de çatı muayenemi yaptı o zamana kadar ben hep ertelettim biraz korktuğumdan ama normal istediğim için yapalım dedi doktorum ve hiç acımadı sadece derin nefes alın ve kendinizi rahat bırakın herşey normale çok uygun dedi 1 cm açıklık var dedi ama bebeğim 32, haftada Doğum pozisyonunu almasına rağmen hala kanala girmemişti ben de yürüyüşleri arttırdım hurma yemeye başladım duşta belime sıcak su tuttum ama bunları son haftalar yaptım ve düzenli değildi. Bana kanala girmez ise neler yaşayacağımdan bahsetti normal Doğum da sezeryana her zaman dönüşebilir bu ihtimal var dedi. Açıkcası normal Doğum için sancı çekip son anda sezeryan olmak beni korkutuyordu ama normal Doğumda da dikiş konusu beni benden alıyordu. Elimi kessem kendimi yerlerde bulurum tansiyonum düşer nefessiz kalırım o derece kötü olurum düşünün artık korkmamın gayet normal olduğunu :)) kendime moral verdim herkes doğuyordu markette sokakta Bebek görsem oda doğurmuş Buda doğurmuş öyle yada böyle doğacak bebek dedim. Tam 40 haftalık olduk ne ağrı ne sancı bende hiç birşey yok nst lerde bir kere çıkıyor iniyor düzensiz ve hissetmiyorum ama suyum azalmaya başlamış ,2 gün sonra 40+2 de randevu verdi doktoruma gittim kontrol etti sonra başka bir doktor çağırdı suyun çok az dedi bugün yatış verelim dedi ben çok tedirgin oldum yarın olsun dedim diğer doktor iki gün idare edilebilir diyince benim doktor da nst istedi 2. Kez bebeğin kalp atımları iyi sabah erkenden görüşürüz dedi bu arada ağrım sancım yok normal Doğum başlatıcaz. Neyse Salı sabah kahvaltımı yaptım çantamı aldık çıktık hatta geç bile kaldık yolda aradı doktorum geliyorum kaçış yok dedim :) yatış işlemlerini yaptık organizasyon ayarlamıştım onlar geldi odayı hazırlıyorlar,doktorum acil sezeryana girmiş beni Doğum katında ebe karşıladı nerdesin sen gelmiceksin sandık dedi kaçamadım geldim dedim. Ağrım yok sancım yok kendi ellerimle normal Doğuma gitmeyi hiç hayal etmedim o yüzden tuhaftım odama girdik bana yapılacak işlem hakkında doktorun anlattı değil mi dedi. Yani ben fitil ile başlayalım dedim o da tamm dedi suni sancının daha zor olduğunu duydum hep çevremde öyle söylediler halbuki fitil sanırım adı propess daha zormuş ebem sancıyı çekerken söyledi. Neyse herkesi odadan çıkardı fitil ile geldi saat 9 civarları gibi yerleştirdi aynı Çatı muanesi gibi birseydi 1 cm e yakın açıklık dedi. Artık hikayem burada başlıyor. Nst ye bağlı yatıyorum odamda doktorum geldi bir saat sonra ben gayet iyiyim diyorum tabi onların bekledikleri cevap bu değil sancı bekliyorlar. Nst de çıkmaya başladı ama hissetmiyorum sıkıldım yatmaktan ebem Yanımda genelde bana dans edelim dedi müzik açtı tv den sonra telefondan hatta videolarımı çekti canım ebemiz:) o ara dans ediyorum esneme hareketleri gayet iyiyim 1 saat sonra biraz ağrım oldu doktorum geldi şimdi yüz ifadesi oturmuş tamm dedi. Sancım başladı 5 dk bir saat 11 civarları bana su bile vermediler çünkü yapamam sezeryana dönerim diye. Doktorum yapacağıma inanmamış Ebemle hep yazışmışlar ebem yapacak çok iyi gidiyor demiş ve beni ağrım çok sıklaştı ebem saat 1 gibi doğumhaneye gidip doktor ile açıklık muanesi yapacağız dedi ve 5 cm olmuştur dedi baya sık vuruyordu ama dayanıyordum gittik muaneyi ebe ve doktorum ayrı ayrı yaptı 3 cm dediler bende hayal kırıklığı ebem ise bebeğin kafası kanala giriyor çok güzel dedi ben hala neden bu kadar az diye üzülüyorum beni çok güzel motive etti ama artık o sancılar sıklaştı saat 2 oldu nst ye bağlı 2dk gelen sancı var çıkaralım dediler açıklığa göre sancı fazla odam da çıkardı şimdi rahatlıcaksın istersen 5 cm de epidural verelim dedi o an epidurali hiç düşünmedim sancım azalmadı gittikçe çoğalıyordu anneme Meryem ana otunu suya koy dedim beni duşa soktu ebem belimi ovaladı ovaladı o ovalama varya sancı sırasında öyle bir ilaç ki anlatamam sonra çıktım yatakta nst ye bağlı sancı geldikçe ovaladılar belimi annem ve ebem öyle ovalatmışım ki bugün bile tek ağrıyan yerim belim. Sonra duşa giricem dedim sıcak su çok iyi geliyordu karnım aç ama öyle bir kustum ki ebem göbek atıyor ohh açılıyoruz diyor ben özür diliyorum her yeri mahvettim ya kendine gel ne özürü kızın geliyor diyor :)) ne olur birşey verin içeyim dilim damağım kurudu dedim vermedi çünkü sezeryan olurum diye anestezi tutmazmış doktoruma sordu bir bardak verdi annem Meryem ana suyundan da kattı ama Artık sezeryan olamazsın anestezi tutmaz dedi valla ben çok önemsemedim o an suyu içtim ya nasıl iyi geldi sıcak duş yatakta secde pozisyonunda bel ovalatma ile saat dört buçuk gibi yatağımda açıklık muanesi yaptı sancı gelirken çok zor tam geçti o an yaptı bana iğne yapacaktı o ağrını hafifletir demişti artık ne olur onu yap dedim doktora sorayım dedi yapmadı sana çok güzel haberim var dayan dedi anneme işaret yapmış 9 cm demiş doğumhaneyi hazırlatmaya gitti 5 dk sonra geldi benim tuvaletim var dedim büyük mü dedi hayır küçük dedim tuvalete girmeme izin vermedi Doğum haneye gittik yürüyerek kol kola bebeğinle çıkacaksın buradan dedi Doğum hanede belimi ovalattım hep adı tuba idi tuba belim diyordum öyle ovalıyordu ki hatta hasta bakıcı akraban mı dedi yoo bugün tanıştık dedi tuba. Nasıl içten sana tuba diyor diye şaşırdı kadın. Neyse doktorum geldi ben çatala çıkmak istemiyorum çünkü sancı çok yoğun orada yapamam diyordum çömeldim izin vermediler Bebek o pozisyonda çakılır dediler doktorum su ister misin dedi evet dedim annem Meryem ana suyundan vermiş yine hasta bakıcı getirdi şifalı su imiş annen verdi dedi 1 bardak içtim belki de. Tuvaletim geldi dedim çatala çıkardılar beni serum bağlandı ama açmadılar başımda hemşire ebe herşeyi organize ediyor Bebek hemşiresi geldi o da hazır ebe bana bebeğin başını görüyorum dedi ne dedim gerçekten mi ben hala daha fazla ağrı yaşayıp öyle doğuracakmışım sanıyorum o esna da doktorum suyumu patlattı halbu ki son nokta buymuş hadi ıkın dediler demirleri kendine çek kuvveti aşağıya ver dediler doktorum o sırada eşini içeri alalım mı dedi hayır dedim niyeyse o an beni öyle görmesini istemdim 3. Ikınmam da ebenin de karnıma bastırmasıyla kızımı kucağıma koydular ama o an nasıl bir mucize nasıl güzel bir an anlatamam hep okurdum o an ağrılar son buluyor diye inanmazdım yemin ederim size kafası çıksın bitiyor ağrınız eşim geldi o sırada bebeğim öyle güzel ki eşime diyorum çok güzel dimi ne falan diyor kucağımda bebeği görmedi öyle şoka girdi kocam dışardan seslerimi duyunca çok kötü olmuş çünkü. bebeğim bana elleriyle dokundu hemen öyle baktı ki boncuk boncuk eşim kordonunu kesti geç kesildi bu arada bebeğimi emZirdim canım ebemiz fotoğraflarımızı çekti selfieler yaptı, doktoruma benden beklemiyordunuz dimi dedim valla ne yalan söyleyeyim 9 ay boyunca böyle zarif kibar çıt kırıldım kız doğuramaz diye düşündüm dedi beni çok şaşırttın dedi %70 senin %30 ebenin % 0 da benim katkılarımla oldu dedi 😁😁 eşim dışarı çıktı bebeğimi hemşire aldı bak koluna bileklik tak karışır kızım öyle yapma böyle yapma neler dedim neler :))) bebeğim de gitti. Sonra benim dikiş işlerim başladı epizyomi yapıldı yapılırken hissettim ama acımadı dikişe başladı doktorum iğne yapmış ama ben hissediyorum dedim tekrar yaptı sprey ile de uyuşturdu ellerim kolumun altında sohbet ettim onlarla ne yaptıklarını biliyorum ama hissetmiyorum gibi birşey bazı aletler ile birşeyler yaptı doktorum. dokularım çok hassasmış o yüzden kızım yırtarak gelmiş minnoş birşey aslında ama iç dikişim de oldu dıştan da var hatta doktor tampon koydu o derece hassasmış derim. Eşim annem bebekle gitmiş bana gecelik getirecek kimse yok seni unuttular diyorlar :))) hasta bakıcı temizledi beni annem geceliğimi giydirdi yürüyerek çıkacaktım annem nazar değer tekerlekli sandalye ye otur dedi 😁 doktorum tebrik etti odama getirdiler Yatağa kendim yattım ama aklım bebekte hemen kalkıp aldım hiç yatmadım kayınvalidem geldi koltukta oturduk Doğumu anlattım bebeğime hep ben baktım şuan da öyle eşimle ben bakıyoruz kimse yok yanımız da 🧿🧿 öyle güzel ki eşim bile bana şaşırdı aşkım sen dayandın ve başardın dedi benim canım çok tatlıdır beni iyi biliyor :)) benim şansım ebem oldu göbek adımız tabi ki tuba oldu ona o kadar dua ettim ki Doğum anında doktoruma anlattı öyle dua etti ki bana dedi öyle içten diye 🙏🏻 Allah isteyen herkese nasip etsin diye çok dua ettim ve tüm hamişlere sağlıkla kavuşsunlar diye. Benim hikayem böyle 5 saatte çok hızlı bir şekilde ilerledi doktorum ve ebem geceyi bulur diye tahmin etmişler. Meryem ana otunun bunun sağladığını düşünüyorum ve Doğumdan önceki gece 11 hurmayı 2 ye bölüp 3 bardak su ile kaynayıp 1,5 bardak kalınca niyet ederek içtim. Kendinize güvenin korkmayın ben bu kadar dayanıklı olduğumu bilmiyordum ama annelik öyle mucize birşey ki dayandım epidural almadım ve korktuğum gibi değildi Sancıları ben daha zor sanıyordum nerede artık dayanamıyorum diyorsanız o an da bebiş geliyor zaten :)) Allah tüm hamilelere bebeklerine sağlıkla kavuşmayı nasip etsin çok çok uzun yazdım biliyorum ama belki birilerine cesaret olurum benim gibi ağrısı sancısı yoktur ne yapacağım diyen birileri vardır diye yazdım kendimce.Benim Doğum hikayem böyle kızlar hatırlarken çok güzel hatırlıyorum tek kötü anı yok aklımda. Babası ve ben minik kızımıza aşığız 👼🥰 Şimdi benim miniğim uyurken bende uyuyayım malum uykusuz geceler👼🦋