Gün sayan bütün hamişlere selam. 3 Temmuz günü 38+3 günlüktük ve rutin nstde Dr.um sancı gördü ve kontrol ettiğinde de açıklık 2 cm idi. Daha Doğumun başlamadığını ama 2.doğum olacağı için 2 gün sonra erkenden yine gelmemi ve muayene etmesi gerektiğini söyledi. 5 Temmuz cuma erkenden hastaneye gittik ve nstde bebeğim hiç hareket etmedi kahvaltı yapıp tekrar nst çekildim ve Dr.um gördüğünde bu sancıları nasıl hissetmiyorsun diye sordu.(acı eşiğim yüksekmiş). Vjinal muayenede açıklık 3 cm olmuş ve Doğum başlamış seni yatıralım bugün doğur dedi:) ilk doğumumda başıma ne geleceğini bilmediğimden hiç korku endişe duymadan suyum gelerek hastaneye gitmiştim ve hiçbir şekilde sancım olmamıştı suni sancıyla ve epiduralle 24 saatte Doğum yapmıştım. Bu sefer çok korkuyordum ve epizyosuz olmasını istememe rağmen epidural mutlaka olmalı diyordum. Yatışım yapıldı saat 10.30 gibi doğumhaneye çıktık lavman yapıldı ve ebenin ilk kontrolünde rahim ağzının inceldiğini Doğumun kolay olacağını söyledi peşinden de tabi ki suni sancıya başladık. 11.30 gibi açıklık 4 cm’yi geçince epidural takıldı ve sonraki 2 saat ne acı ne sancı vardı. 2 saat sonra epiduralin etkisi azalmaya sancıları hissetmeye başladım açılma 5 6 cm idi. İkinci dozu istedim yapıldı ve etkisi olana kadar sancılar 140 150 ye vuruyordu ve baskı aşağıya inmişti. Ebe epiduralin etkisi başlasa da bu baskıya yapacak birşey olmadığını söyledi doğru nefes alışverişiyle sancıları artık atlatamıyordum. Akşam saat 7 ye kadar doğurmayı planlarken saat 14.30 da beni bir titreme aldı içim boşalıyor gibi, baskı hissi azalmıştı fakat muayenede açıklık 8 9 cm olmuştu. Hadi artık masaya dedi ebe sen doğuruyorsun. Hem şaşkın hem mutluydum epiduralin etkisiyle bacaklarım karıncalanmıştı yürüyemeyeceğim için sandalyeyle masaya aldılar Dr.um geldi. Baskıyı hafif hissediyordum artık ama ıkınmam gerekiyordu. 3. Ikınmada bebeğim dünyaya geldi ilkinde olduğu gibi görür ağlamaya Başladım ve kucağımda kokladım. Bundan sonrası plesentanın çıkması Doğumdan daha zordu benim için. Plesentanın yaşlanmış ve yapışmış olduğunu söyledi Dr çıkarana kadar bi hayli uğraştı. O zaman doktorumun yatışımı yapmakla ne kadar doğru bir karar verdiğini anladım. İlk doğumumu da 24 saat boyunca beni yüreklendirerek normal Doğumdan vazgeçmemem konusunda destek olarak aynı Dr yaptırmıştı🙏 Ha bir de bebeğimin kilosundan dolayı epizyo oldu fakat ilki kadar değildi. Şimdi bebeğim 1 haftalık çok şükür her şey yolunda. İkinci Doğum ilkine göre çok daha kısa sürdü ve ağrısızdı. Benim de size tavsiyem korkmayın herşey güzel olacak buna inanın 👍