Koza Merhabalar, Ben ekim sonu - kasım başı Allah kısmet ederse doğum yapacağım. 1 aya kadar alışveriş yapmayı düşünüyorum lakin kıyafetler çok şirinler ve çok pahalılar bu gidişle batarim gibime geliyor :) Deneyimli anne adayı yada alışverişi tamamlayan anne adayları bana nelerden kaçar tane aldığını, kaç aylık aldığını ve hangi markaları kullandığını söylerse çok mesut olurum :) Şimdiden teşekkür ederim yardımınız için :)
Dorukunannesi95 Koza enucuzbebekmarket.com dan bir çoğunu aldim. Iç zibinlarla basladim benim dogumum kasimda kış bebeği. Suan disardan da aldiklarimla 7 tane iç zibini var daha da alacagim hepsi uzun kollu (kusma kaka yapma cok olacağı için bol almak lazim) . 5 tane zibin aliyorsam bunlarsan 3ü 0-3 aylik 2 si 3-6 aylik. Alt ust pijama takimi aldim yine 0-3 ve 3_6 aylik. Patiksiz alt aldim 5 tane 3-6 hepsi. Boyu uzun gelse bile katlanir paçasi altina da çorap giydirilir.5 li takimlardan 3 takim aldim. Müslin örtü al canim her seyde kullanılacak joker parca. Yaklasik simdilik 20 tane agiz bezi var bunu da bol tut ben doguma kadar bi 50 60 tane biriktiricem. Penye battaniye olmali en az 5 tane ilk etapta (hastane cikisinin icinde de 1 tane olacak zaten). Eldiven ve patik de al canim cunku eliyle yuzunu cizebiliyor ve izler kalıcı olabilir allah korusun. Bak bu dedigim site enucuzbebekmarket.com orda kategorilere gore guzel bi liste olusturabilirsin kendin de
Mamiii20 Koza 0-3 çok alma demişlerdi sonradan çok lazım oldu pişman oldum almadığıma müslin örtü 3 tane almıştım yetmedi 0 3 ay zıbın 6 tane aldım yeterli oldu . Kızım 53 cm doğdu şuan 1 ay 2 günlük 57 cm olduk patikli altlar ve tulumlar denk gelmiyor ayak kısmı patiksiz olanlardan almanı tavsiye ederim . Hazır kundaklardan almanı tavsiye ederim haraketleriyle kendilerini uyandırıyorlar . Diğer büyük kıyafetleri istediğim kadar aldım ben fazla almadım baya hediye geldi çünkü annemler falanda aldı
Busramerve Koza canım benim de senle aynı zamana denk geliyor doğumum. Teyzem bana toptancıdan alışveriş yaptı😬 mesela bir zıbın 0-3,3-6,6-9 ay için 3 tanesi bir pakette. Hastane çıkışı 5li 12 tl,10lu 25 tlye geldi. Zıbın,iççamaşırı, hastane çıkışı vs yi yüzde yüz pamuklu üretim yapan toptancılardan almak daha mantıklı bence. Bulunduğun şehirde bir araştır derim.
anapanda12 Aslında marka gözetmeksizin ben parça parça kısım kısım zamana yayarak bi kaç zıbın takımı battaniye çorap vs aldım en sona da civilden merhaba bebek setinden bez ıslak mendil alt açma vs aldım
Koza anapanda12 doğduktan hemen sonra 0 3 ay küçük geliyor diye duydum, okudum hep o yüzden 0 3 dan ziyade 3 6 bakıyorum birde tam kış bebeği olacak haliyle kat kat giyecek çocuk( ki ben bunu hiç istemiyorum) o yüzden nelerden ne kadar almam lazım bilemedim
Koza Dorukunannesi95 uf en az 5 tane penye battaniye mi o kadar lazım oluyor mu yahu :/ nerede yaşıyorsunuz bu arada? Yani ben alıyorum ama gayesizce güzel diye alasım geliyor da olacak gibi değil.. sistematik gitmezsem affallarim gibime geliyor
Dorukunannesi95 Uyku tulumunu unutmuşum kalin uyku tulumları alacagim ben battaniyeye kundaga saracagima geçiririm tulumun icine mis
Zeymommx İnan hiç abartmaya gerek yok 0-3 aya kadar çok hızlı gelişiyorlarmış sadece zıbınlarını bol al dediler bana kusar altına yapar kenardan sızdırır bilmem ne diye gerçekten o daha mantıklı geldi gittim civilden e bebekten indirime girdikçe 5 6 liralık zıbın aldım bi kaö takımda tulum aldım çorap eldiven şapka aldım 3 4 tane de ucuzlarından indirimde olanlardan tamamdır 😀
Koza Mamiii20 Allah bağışlasın, sağlıkla büyütmeyi nasip etsin Allah. Ben 0 3 u hastane çıkışları gibi takımlarla geçireyim diyorum sonra o kadar güzeller ki tüm kararlılığım değişiyor :) birde bu hazır kundak dediğiniz ne kı?
Koza Esramese valla inanır mısınız doktorum şöyle dedi; ilk çocuk şimdi heveslisiniz ama öyle almayın yakınınızın varsa giysin çabuk büyüyorlar zaten masraf etmeyin dedi :) fazla realistik bir doktorum var. Tabi insan istiyor herşey yeni olsun onun olsun..
25agustos Koza çocuğun yediği helal giydiği haram demişler canım. Kıyafetler gercekten pahalı. Bir iki hafta giyeceği şeyler için onkadar para verilmemeli bence
Dorukunannesi95 Koza ikinci cocugun giyer canim :) baskasindan almayacagim ben.kiyafet kendin yeni alirsin buyuyunce saklarsin obur cocuguna giydirirsin :)
Esramese Koza oylede insann icinde kaliyo biliyomsn begenipte isteyipte alamamk ilk ya ilk heves ama napalm artk 3aydan sonrakileri rabbim nasil ederse alicam kendim durumda duzelr o zamana kadr yedigi helal giydigi haram derler
Dorukunannesi95 Koza ben antakyada yaşıyorum :) benim de ekim sonu kasım başı doğumum deli gibi arastirdim bir sürü annenin tecrübelerini ogrendim penye battaniye muslin ortuler ağız bezleri ve iç zibinlar joker ihtiyaclarmis. Kimse sorduysam hep bunlari söyledi
Koza Busramerve o ne güzel teyzeymis:) var olsun. İsteğim şöyle öyle bir giyinsin ki çocuk hem sıcak tutsun hemde hareket kabiliyeti olsun. Robota çevirmek istemiyorum çocuğu ama zor..
Mamiii20 Koza sağol canım. İnan bende öyle düşünmüştüm ama yetmiyor 5 takım 0 3 olmalı bence hazır kundağında resmini ekliyorum iyiki almışım dediklerimden https://i.hizliresim.com/mX6gJZ.png
Busramerve Koza şimdilik aldıklarımız da şöyle: 2 penye,3 kışlık battaniye,2 yorgan, 5 tane uzun kollu zıbın(her birinden ay sayısına göre 3-4 tane var), 2 tane 5li 1 tane 10ly hastane çıkışı, 3 takım da günlük giymelik takım(çorabı, şapkası vs ile)
Dorukunannesi95 Koza https://www.bebegen.com.tr/urun/gri-tavsan-kulakli-ponponlu-bebek-tulum-3-6-ay?gclid=CjwKCAjw36DpBRAYEiwAmVVDMA7sUjfi70iZryuh8Dcn0ypV4nyyk5rcyJ9FZypo6wDrKvyo5AWQ4BoCXSAQAvD_BwE bunun gibi canim giydirip soydurmasi da cok pratik
Busramerve Koza bebekler çok üşüdükleri için ister istemez sarıp sarmalamak gerekiyor😕inşallah gönlüne göre bir şeyler bulursun, dediğim gibi toptancılara bak benimkiler kış bebeği olduğu için hep kalın penye. Kat kat giydirmeye gerek kalmaz diye düşünüyorum ama doğunca göreceğiz bakalım😊
Tugba12345 Koza biz e bebekten aldik cogunlukla . Lcw ve civil de var ama e bebegn kiyafetleri dha yumus yumuslar. Yeni dogan 2 3 alt pijamasi ayakli aldk.bolca citcitli atlet penye ve uzun kollu aldm hem yeni dogan hemde 3 6 ay olarak bi iki tane al ust takim aldm tulum aldm uykuda giydirecegm 0 3 ay ve 3 6 ay 1 5li hastahane cikisi 1 onlu aldk
Koza Busramerve birde somut olmadığı için şuan olaylar nasıl olur olur mu bilemiyorsun e birde ilk çocuk deneyimsizim yavastan korku basmıyor değil.. ama toptancı mantıklı araştırayım bir en azından ucuza gelir belki