4Mervesamah o test risk oranı hesaplıyor . Riski yüksek çıkıp sağlıklı bebek doğuran varken aynı şekilde down sendromlu doğuran da var . Arkadasım da inanmamıştı .1/70 falan dı sanırım oranı. Ense kalınlığı normal burun kemiği vardı . Kalple ilgili sorun görünmedi . Doktor aminosentez önermiş . Ama bunu söylerken de her 100 işlemden birinde düşük olur dediği için vazgeçirmiş bunları . Bunlarda bebek sağlıklıdır diyip gebeliğe devam ettiler . Zaten sonuç down bile olsa aldırmayacaktı . Ama Doğumda hayatının şokunu yaşadı. Ben bile hala o günü hatırladıkça kötü oluyorum . Şuan çok sağlıklı herşeyi yapıyor sadece dil gelişimi biraz geri. Ama haftada 3 gün annesi onu özel eğitime götürüyor ve o raporu alabilmek için aylarca uğraştılar . Haftada 3 gün yetmediği için dil eğitimi için ayrıca ders alacak . Ve bu süreç bi ömür sürecek. Sürekli eğitimle desteklenmeleri lazım . Her bebek ilgi ister ama bu özel çocuklar 10 kat daha fazla ilgi istiyor ve çok çabuk hasta oluyorlar . Allah’ın takdiri diyip testleri yapmadan geçmemek lazım. Şimdi ikinci çocuğuna hamile direkt aminosentez yapıldı. Üniversite hastanesine gittiler. Çünkü 2. Defa aynı şekilde olursa bakamayacağım dediği için riski göze alıp yaptı . Çok şükür temiz çıktı . 🤲🏻