Allahın izni ve yardımıyla 3 temmuz akşamı doğum yaptım kızlar. Doğum hikayemi oğlumu emzirirken yazmak nasipmiş 🤗
benim hamilelik sürecim biraz sancılı geçti ilk dört ay bulantı kusmalardan kilo kaybı yaşayıp, tam rahatladım gezicem edicem dediğim süreçte rahim ağzı uzunluğumun sınırda olduğunu öğrendim. 16.haftadan itibaren sabah akşam progestan kullandım ev işleri dışında hiç bir aktiveteye izin verilmedi ta ki 36. Haftama kadar. Haliyle hareketsiz geçen hamilelik normal doğum isteyen ben nasıl olacak diye korkmaya başladım. Bebeğim ultrasonda hep öndeydi bi erken doğum beklerken oğlum 40haftayı doldurdu ama gelmedi. 36.haftadan aonra ben sabah akşam yürüdüm, ev işlerine yüklendim ama ne sancım vardı ne başka belirti. 40haftam dolunca muayeneye gittik yine belirtilerimiz yoktu. Bebeğim 4kilo olmuştu. O zaman kadar çatı muayenesi yapmamıştı doktorum erken doğumu tetiklemesin diye. Muayene ettiğinde hiç açıklığım yoktu ama eliyle baya uyardı hatta canım yanmıştı ☺️ Doğurabilir gibi duruyorsun 2gün daha bekleyelim şimdi suni sancı verirsem sezeryan olma ihtimali artar deyip eve gönderdi. 2gün boyunca yine durmadım çömeldim kalktım yürüdüm merdiven indim plates yaptım vs. En son ilişkiye girmeyi denedik salı akşamına nişanım geldi. Çarşamba sabah erkenden kalkıp yine haldur duldur yürüdüm bi umut doktora gitmeden yarar diye. Burda bi arkdaş 11hurmayı ikiye bölüp kynatmayla ilgili öneride bulunmuş hadi dedim gitmeden onu da yapayım. Neyse hazırladım içtim aç karna tın tın hastaneye gittik. Nstye bağlandım 10dakikada bir 150 üzeri sancım çıkıyo düzenli ama hissetmiyom 😀 doktora geçtik muayene etti 2cm açıklık ve bebeğin inanılmaz baskı yapıyo kafasına deyiyo elim desi 🥳 suni vermeyeyyim eve git bekle sancını dedi ben tabii filan kabul ettim ama bi ultrasondan da bakalım dedi. Suyumun azalmış riske atmayalım dedi yatış verdi. Eşim kapıda beklerken şok oldu ben doğumhaneye giderken o işemleri yapmaya indi. Kendi sancılarım olduğu için suni sancı çok düşük dozda başlatıldı. Nstye bağlandım tekrar 10 dakikada 3kere sancı girmeye başlamış ama hissetmiyorum ebeler muayene etti 3cm olmuşuz 1saat sonra sancılarım 5dakda iki kere giriyo 4cm olmuşum. Nasıl seviniyorum ama böyle doğum sancısına can kurban diyorum 😂 aradan 1saat daha geçti doktorum geldi o ara artık sancılarım başlamıştı ağrı hissediyorum 4cm dedi moralim bozuldu. Neyse bu böyle olmayacak ben çömelip kalkayım yürümek yetersiz geliyo dedim. 3. Kez çömelirken birden foş diye bişey geldi enelere seslendim galiba suyum geldi diye onlrda muayene ettiğimiz için kandır bacaklarından sızan birşey yok dediler. Yine de çatala alalım muayene edelim derken çatalda suyum akmaya başladı kova koydular altıma😂 suyum geldikten sonra başladı asıl serğven çünkü birden yerimde duramayacak kadar ağrılarım başladı 1saat geçti 6-7 cm arası açıklık olduğunu söylediler ama ben ağlayacam zor tutuyorum. Bu arada saat 7 ebeye 12 ye doğru doğru doğurur muyum diye soruyorum. Muayeneden sonra yürümemi istediler yürüyorum ama sancılar çok sert geliyo 10dk yürüyemedim nstye bağladılar. 5dk geçmedi ebe geldi gel tekrar muayene edelim dedi doğum odasına aldı açıklık 8cm olmuş. Saat 7buçuk. Sen saat 8gibi doğurursun bebeğin aşırı baskı yapıyo dedi. Sancım geldikçe ıkınmam istendi doktorumu çağırdılar beklerken ıkınıyorum ama sancılarım o kadar ağrılı geçmişti ki uykum geliyodu gücüm filan kalmamıştı 10dakika içinde 10cm açıklıktayım ıkınıyorum ama yetersiz kalıyorum. Doktorum geldi ebeyle birlikte beni yönlendirmeye başladılar. Sürekli telkin ediyorlar harikasın hiç yanlış ıkınmıyosun biz bebeğin kafasını görüyoruz sadece güçlü ıkınmam lazım diyolar. Ama yok hal derman kalmadı nefesim tükendi alnımdan ter damlıyo. 30saniyelik dinlenmede uyudum kızlar o kadar yorulmuştum. Sona gelmiştik baskıyı hissediyordum iki ikınman kaldı derin nefes al ve tüm gücünle it dediler. İllkinde kafanın yarısı şkincisinde kalanı çıktı arkasından tek kolunun çıktığını gördüm. İnanılmazdı elinizden balık kayması gibiydi. Gerçekten o ağrı sancı kafanın çıköaaıyla bitiyormuş. Bebeğimi karnıma koydular ama dakika durmadan götürdüler kanamam ve dikişlerim çok yoğun olduğu için ısıtıcının altına koyuldu. 21.19 da bebeğim dünyaya geldi. Dikişlerim maalesef yoğun. Çok fazla kan kaybım oldu. Doğum sonrası bi de bunlar 1buçuk saat sürdü. Odaya geçtiğimde saat 11di. Ameliyat olmuş kadar serum ve takviyeler yapıldı. İlk gün oturup kalkmak gerçekten zordu ama bugün 3gün bitti iyiki normal diye ısrar etmişim diyorum. Dikiş ağrılarım tabii ki var ama bütün işlerimi yapabiliyorum. Doğum esnaaında tüm annelere dua ettim. Benden dualarını eksik etmeyenlere ayrıca teşekkür ederim. Hepinizden allah razı olsun. Darısı isteyen herkesin başına🤲🏻