Figen_51 Arkadaşlar merhaba ben 10+2 günlük hamileyim iki hafta önce düşük tehlikemin olduğunu öğrendim dün kontrol amaçlı özel bi hastanede yeni gelen bi doktora gittim düşük tehlikemin devam ettiğini söyledi keşke sadece bununla kalsaydı toksoplazma infeksiyon adında bi rahatsızlığım çıktı kan sonucumda. Kedilerden bulaşan bir rahatsızlıkmıs hiçbir belirtisi yok bende varsa direk bebeğime de geçiyormuş detaylı araştırma için tekrar kan aldıla onun sonucu 4 gün sonra çıkacak. Eğer bebeğime geçtiyse zeka geriliği veya engeli olarak doğacak dedi doktorum duruma göre size bilgi verip eğer isterseniz gebeliği sonlandıracaz dedi. Bunun yanında bide tiroitim yüksek çıktı. Başına böyle bişi gelen Varsa lütfen yazsın ben düşünmekten kafayı yemek üzereyim. Hepiniz bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız insallah 🙏🙏
Selufkaa Figen_51 benim önceden geçirdiğim ortaya çıktı doktorum su an kedinin dıskısını yesen bile bir şey olmaz bağışıklığın var dedi. Hamilelikte ilk kez karşılaşmak sıkıntılıymış sizin hamileyken olmuş o zaman. Bir tek kedilerden olmuyor yalnız iyi yıkanmamış sebze meyveden oluyor
Merve43 Figen_51 gebelikten önce geçirdiysen hicbir sorun olmaz ama gebelik sırasında özellikle ilk 3 ayda geçirildiğinde malesef bebeği kötü etkiliyor yine de allah büyüktür umarım hicbir sorun çıkmadan kucağına alırsın yavrunu
izelrzgr Figen_51 sadece kediden bulaşmaz. Yıkanmamış salata malzemeleri, salam, sucuk, sosis, pastörize edilmemiş süt, iyi pişmemiş yumurta et, ve çiğ et ile temas. Bunlardan da olabilir. Allah şifa versin inşallah sağlıklıdır bebeğiniz
Betul3535 Figen_51 pişmemiş etlere dokunmak ve az pişmiş et yemek te yapıyor diye biliyorum bir arkadaşımda çıkmıştı antibiyotik kullandı şimdi bebişi doğdu sağlıklı Allah yardımcınız olsun
Figen_51 Selufkaa hamile olduğumu öğrendiğimden beri çok dikkat ediyorum kediyle hiçbir alakam yok evi BIrak’ın oturduğum yerde mahallede bile yok kedi basıl oldu bu anlamadım. İnternetten araştırdım antibiyotik tedavisi varmış hamile bile olsan. Ama doktorum bana bu tedaviden bahsetmedi direk sonlandırmakta buldu çözümü
Selufkaa Figen_51 canım dediğim gibi kedi değil tek sebebi dışarıda yenilen salatalar temiz olmayabiliyor ya da meyve sebzeler iyi yıkanmıyor vs. Hamilelikten önce geçirmişsen korkma bu saatten sonra riskin kalmıyor çünkü. Doktoruna sorsaydın keşke önceden mi geçirmişsin hamileyken mi diye. Bence başka bir doktora git. Ben çok korkmuştum doktor sorun yok dedi. Hatta ondan sonra sokaktan yavru kedi alıp bir hafta evde baktım doktor bakabilirsin riskin yok dedi
Merve43 Figen_51 bu arada canm sadece kedi değil iyi yikanmamis meyve sebze, pişmemiş etle temas sonrası elini yikamama, az pişmiş etler ve yumurta hep bulaşma yolu bu mikrobun
Zmrtbdk Figen_51 canım kedilerden toksoplazma taşıyan bir kedinin afedersin kakası ağzına girerse bulaşıyor ancak.Toksoplazma genelde iyi pişmemiş et,yumurta ve iyi yıkanmamış sebze meyvelerden vücuda girer.Sen dikkat etsen de bir yerlerde yemiş olabilirsin bunları.Eğer hamile kalmadan önce toksoplazma geçirdiysen çok iyi.Bir daha etki etmiyor.Gebelik esnasında vücuda girmesi bebek için tehlikeli.
Misafir123 Figen_51 doktorum bana çig et ve sakatat lara dokunma onlardan da geçebilir demişti😊 geçmiş olsun
Figen_51 Merve43 sanırım bunu 4 gün sonra öğrenicez insallah dediğin gibidir allah razı olsun cümlenin yavrunu bağışlasın
Figen_51 Selufkaa doktor bana o kadar acımasız konuştu ki İnan bunları sormaya dilim dönmedi bende ne olursa olsun tek dileğim bebeğimde olmasın
Figen_51 Merve43 bana sadece kediden geçer dedi bugun uyuyor uyanıyor rüyamda kedileri görüyorum çok etkilendim. Söylediğin proteinleri severek tüketiyorum ama iyi pişmiş olarak o yüzden ona ihtimal veremedim. Ama duymadı şeyleri duyunca insan herşey olabiliyor
Selufkaa Figen_51 canım doktorun seni fena korkutmuş dedigim gibi tek sebebi kedi değil. Allah’ım sana bağışlasın evladını içini ferah tut ve başka bir doktora git
Minnosizmmm Figen_51 canım benim evimde de iki tane kedim var biri hatta şuan kucağımda yatıyor kedilerden bulaşacak diye bir şey yok iyi yikanmamis meyve sebze ve yesillikten tam pişmemiş etten yumurtadan çiğ ete dokunmaktan bulaşır bende 7+1 im ben sokaktaki kedilere de bakıyorum bana da aynı test yapıldı bi sıkıntım çıkmadı umarım sende hamilelikten önce geçirmissindir
egesu22 Figen_51 yani yediğin marulunmaydonozun üstüne kedi pislemiş olabilir. o yüzden dışarıda asla yeşillik yememe lazım. Evde bile güzelce yıkayıp sirkeli suda bekletmen lazım buna çok dikkat et. İnşallah bişey çıkmayacaktır. Tiroidler için de hiç korkma benim de tsh ım düşük tü 17. Haftamdayım sürekli kontrol ediliyor. Normale dönmeye başladı bile en kötü ihtimal ilaç veriyorlar onu da bebeğe hiç zararı yok. Arkadaşımın tiroid bezleri tamamen alındı hatta kanser fln dediler tamamen nodül kaplamıştı. Atom falan verildi. Acıbadem de 1.5 sene tedavi oldu. Sonra Hamile kaldı sürekli ilaç kullandı. Çok yakışıklı ve çok zeki Bi oğlu var. 3 yaşında kendi kendine İngilizce öğrendi. Merak etme. İnşallah diğer konu ile ilgili güzel haber alırsın. Diğerini dert etme
Figen_51 Betul3535 antibiyotik kullanımı bebeğe bi zararı olmuyor değilim.yani bu hastalığın evresi falan varmı onuda bilmiyorum insallah bebeğime zarar gelmeden tedaviyle atlatırız
Betul3535 Figen_51 doktor ona uygun bir antibiyotik vermişti testler yapıldı sonuçlar uzun sürüyor biraz ve atlattı şükür sizde iyi düşünün iyi olur inşallah
Jfm Figen_51 igg ve igm antikorlarına bakılır. İgg pozitif ise bu gebelikte geçirdiğinin kanıtı asla değildir. Hatta gebelikten önce geçirilmiş ve vücudun bağışıklık kazanmıştır. İkiside pozitif ise sıkıntı. Ama antibiyotik tedavisi var. Şöyle ki toksoplazma gebeliğin ilk aylarında anne yakalansa bile bebeğe geçme ihtimali çok düşüktür. Geçerse etkisi büyüktür. Gebeliğin ileriki aylarında ise toksoplazma geçiren annenin bebeğine geçirme ihtimali çok yüksek fakat bebekte etkisi genelde görülmemektedir. Bu arada geçen ay antibiyotik tedavisini oldum bu lanet şeyin günlerce gözüme uyku girmedi. Kediden geçme ihtimali % 1 bile değil. Asıl sebep iyi yıkanmamış sebze meyve ve iyi pişirilmemiş ettir. Doktorunuzun kedi demesi ve diğer şeylerden bahsetmemesi ilginç. Bence başka doktorlardan bir an önce yardım alın ve testlerinizi tekrarlayın başka hastanede. Çok çok geçmiş olsun
Figen_51 Jfm sizin yorumunuzdan sonra eve geldim ilk yapılan tahlin sonucuna baktım pek bişey anlamadım resmini çekip atıyım dedim onuda yapamadım . Benim doktorumdan daha açıklayıcı konuşmuşsunuz teşekkür ederim insallah bebeğime geçmeden bende atlatırım
Etzel Figen_51 kuzenim hamileyken geçirmişti ilk aylarında baya korkmuşlardı onlar da. Farklı hastane ve doktorlardan görüş aldılar hatta şehir bile değiştirdiler tedavi için. Sonunda çok şükür sağlıklı bir bebeği oldu hatta şimdi 3 yaşında. Bence başka doktorlardan da görüş alın, Allah acil şifa versin sağlıkla alın kucağınıza ☺️