Merhaba öncelikle. 38+1 de doktor kontrolü sırasında hadi artık doğurtalım diye başlayan bir doğum hikayem var.
Öncelikle geçen sene Ağustos ayında 9 haftalık bebeğimin kalbinin durduğunun haberini almıştık bu bizi çok üzmüştü ama herşey Allahtan bir bildiği vardır diyip ikinci gebelik için plan yapmaya başladık. Ekim ayında eşimin askerliği çıktı 18 gün gitti geldi bende folik asit içmeye devam ediyordum. Geldiği gibi hamile kalmışım tekrardan 🙈 tabi her kontrolde bi panik acaba kalbi atıyor mu diye. 7.ci haftamda başlayan mide bulantıları iştahsızlık yaklaşık 15.ci haftama kadar devam etti kalıcı bi çözümü kendiliğinden geçmediği sürece yok bence sabır en güzel ilacı. 28.ci haftalara geldiğimizde göbek gelişiminde gerilik gördü doktorum. Yine bizi panik sardı. İki haftada bir olan kontrole artık haftada bi gitmeye başladık kilo alımı yavaş ilerliyordu 30cu haftamda perinatolojiye gittik tekrardan çok riskli görmediğini minik bir bebek olabileceğini söyledi. 31ci haftamda iki doz ciğer geliştirici iğne oldum ne olur ne olmaz diye. 37ci haftama girdiğimde hergün kontrole gitmeye başladık. Düzenli nst bebeğimin kan dolaşım sistemi suyum herşey iyiydi ama bir tek kilosu düşüktü hala. Her gittiğimde doktorum çatı muayenesi yapıyordu normal Doğum için. Hiç açılmam yoktu yumuşama vardı sadece ta ki 3 Temmuz sabahına kadar gittiğimizde 2 cm açılmam olduğunu ve rahim ağzının çok yumuşadığını söyledi artık daha fazla içerde tutmak istemiyordu çünkü kilosu hep aynı çıkıyordu dışarıda daha iyi besleneceğini söylüyordu. Eve gittik hazırlandık Doktorumun eşi ebeydi onunla birlikte hastanede buluştuk. Hemen suni sancıyı taktılar ve suyumu patlattılar. Hiç bir şey hissetmedim sadece ılık bir su akıp gidiyor. 10 dk nst çekildikten sonra koridorda yürümeye başladık. Yanımda sadece eşim eve ebem vardı. İlk başlarda çok hafif geliyordu. Belli zaman sonra dozunu biraz arttırdı yine çok çekilemeyecek bi sancı değildi ama gerçekten çok garip bir duygu. Sonra doktorum geldi kontrole o kadar odaklanarak yürüyormuşum ki sanki kavgaya gidecek gibiymişim😬 Bi doz daha arttırdılar o zaman işte 4 adımda bir sıklaşıyordu durup belime Masaj yapıyorlardı artık gücüm azalmış gibiydi epidural istedim hemen gidip takıldı. Onda da hiç ağrı sızı hissetmedim söylediklerini yaptığım sürece sıkıntı olmadı. Epidural beni çok rahatlattı hemen odaya geçtik açıklık kontrolü için ebe şok oldu 9 cm olmuş. Hemen yan yatırdı bacağımın arasına yastıkları koydu sancım baya geliyordu ama ben çok hafif hissediyordum sadece acayip bir baskı vardı oda bebeğimin baskısı. Biz Doğumhaneye girdik eşimle nasıl ıkınacığını hatırlıyor musun diyor ben herşeyi unuttum o an. Sonra doktorum geldi suniyi iyicene yükselttiler artık her sancıda kuvvetlice ıkın dediler ama epiduralin etkisinden galiba çok ıkınamadım ebenin göbeğime bastırmasıyla birlikte bir ılıklık hissettim. Tarifi imkansız güzel bir duygu oğlum artık aramızdaydı eşimle ikimiz gözyaşları içinde karışladık babası göbek kordonunu kesti. Oğlum çıkarken 2 cm kadar popoya doğru yırtmış o yüzden biraz dikişim oldu ama kaç tane olduğunu sormadım. Sonrasında oğlum kucağımda doğumhaneden birlikte çıktık. Kilosu 2789 çıktı tahmin ettiğimiz gibi. Maşallah kuvöz ihtiyacımızda olmadı 🙏🏻
Biraz uzun oldu ama her anını paylaşmak istedim. Suni sancıdan çok korkuyordum her gittiğimde doktoruma garip garip sorular soruyordum ama gerçekten doktorunuza ve ekibine güveniyorsanız korkmayın ve kendinizi kötü bişeye hiç odaklamayın. Herşey sağlıkla bebeklerlerimizi kucağımıza alabilmek için. Şuan çok memeci bir oğlum var artık birbirimizi tanımaya çalışıyoruz ☺️
Herkese güzel hamilelikler ve doğumlar 🙏🏻