Doktorlar genelde sırasıyla yaptırıyolar. Belirli haftalarda yapılıyor çünkü. 14.haftaya kadar 2li test burun ve ense kalınlığı ölçülüyor kan testleri falan. 17.hat
Ftalarda 3lü test bel açıklığı na falan bakılıyor kafası uyumlu mu haftasına diye VS vs gene kan idrar tetkikleri. Detaylı 20. Hafta veya sonraki haftaları yanılmıyorsam 24.haftaya kadar oluyo oda organlarının gelişimi için. 26.haftalar gibi şeker yükleme yapılıyor gebelik şekerin, varmı diye. Yani bu Testlerin amacı bebeğin sağlıklı olup olmaması. Down sendrom riski ve diğer benzeri şeyler çocukta olan oluşabilecek kusurları ortaya çıkarmak gibi ve hiç birinde %100 doğruluk payı yok. 2.li3.lü testlerde sorum olursa amniyosentez yapıyorlar olasılıkları konuşuyo. Allahın elinde tabi sorun çıkar kendini kahredersin ama Bi bakarsın çocuk Sapasağlam doğmuş. Yada tam tersi hiçbi sorun çıkmaz doğduğu zaman Bi bakarsın Allah korusun tabi Bi sorunu çıkmış Doğmadan neyin ne olacağını bilmek zor. Test sorunlu çıktığı takdirde sıvı falan alıyo dedim, ya kesinleştirdiğinde doktor gebeliği sonlandırmanı sunucaktır ve bunun son kararı sendedir. Rabbim neyi nasip ederse o kabulum dersin istersen hiç Bi testi yapmazsın yada dersin ki varsa bile öğrenim kabullenim genede benim kabulum yaptırırsın.belkide dersin ben öyle bişeyi kabullenmem aldırırım ama hepsi varsayım. Yanlış korkutucak Bi şey kullandıysam Affola ama korkulucak bişey değil Yaptırmanın hiçbir sakıncası yok. İçin rahat eder en azından. Ben 2li 3lü yaptırdım ama Detaylı ya randevu bulamadım yaptıramicam maalesef.