Merhaba kızlar öncelikle gebe olan arkadaşlara hayırlı doğumlar gebe kalmak isteyen arkadaşlara tez vakitte Allah nasip etsin diyorum 🙏🏼
Pazartesi günüydü her zaman ki gibi uyanmıştım ama o gün böyle adet olacakmış gibi hafif ağrılarım var fakat hiç aldırmıyordum olur böyle şeyler diyip geçiştiriyordum. Aslında bakarsanız canı çok tatlı olan bir anneyim ama nedense bu hamilelik ile beraber tüm huylarım bir anda değişiverdi. O gün gün içinde baya miskinlik yaptım neden derseniz eğer ayaklarımda ciddi anlamda ödem olmaya başlamıştı ve artık dinlenerek vakit geçirmek istiyordum. Neyse velakin akşamı da bu şekilde geçirdim. Ertesi gün salı günü yani uyandım yine adet ağrısı gibi ağrım var fakat bugün bel ağrım da eklenmişti. Yine akşam üzerine kadar miskinlik yaptım sonra akşam arkadaşıma kahve içmeye gittim. Tabi benim ufaktan doğum sancılarım başlamış ama kim bilecek (e malum ilk gebelik deneyimsizlik hat safhada 🤪) geldim eve yemek yiyen ben nedense yemek yiyemedim o günde annemdeyim tuvalete gittim nişanım gelmiş bi an böyle panikledim aptallaştım. Çünkü gerçekten hiç beklemiyordum. Sonra dedim ki amann doğumun başlamasına daha vardır burada okuduklarımdan kaynaklanıyor tabi 😀 ama ağrım tabi artmaya başlamıştı. Doktoruma haber verdim hastaneye geçmemi nöbetçi ebeye kontrol olmamı söyledi. Hastaneye gittim nst ye baglandım sancılarım var fakat düzensiz e gel gelelim acıklıgım da 1 cm. Neyse eve geldim anacılarım için dakika tutmaya basladım 5 dk 1’e düsüyordu ama aldıran kim. Kalktım evimi kız kardeşimle bi son olarak temizledim banyoya girdim abdestimi aldım ve annem kız kardeşim ben hastaneye gittik. Tekrar ebeye kontrol oldum açıklık aynı fakat sancılarım artık düzenliydi. Yatışım yapıldı aradan yarım saat geçti geçmedi laak bi gaz cıkarması hop su geldi. Ben afalladım iyice tabi. Gece 4’e kadar sancılarım çok zorlu değildi pilates topu ve duşun altında idare ettim fakat 5’den sonra artık dayanamıyordum ve hemşireye epidural istediğimi söyledim. Bu arada epidural icinde fazla olumsuz öykü dinlemişimdir. Neyse yapıldı hiç korkulduğu gibi değil sadece anestezi uzmanınız iyi olsun yeter. Ondan sonra güç geldi tabi bana böyle eşim gelmiş etmis laylaylom dolaşıyorum. Açıklığımda tabi 8-9 cm oldu. Son 1 cm ama açılmıyor. Sonra doğumhaneye indim ıkınma hissim geldiği için ama bir türlü olmadı tabi bu son süreçte annecim annecim modundayım. Çok zorlandım ıkınmada ama bu da benim hatam yoksa ebe var olan gücümle aşağı doğru ittirerek ıkınmamı söylediginde yapsaydım daha doğrusı yapabilseydim zorlanmazdım diye düşünüuorum. Neyse ki 2-3 ıkınma ile oğlum dünyaya geldi. Ve ben o an onu görünce tüm 12 saat boyunca ne sancımı ne acımı hiçbirşeyimi hatırlamadım çünkü unutmuştum. Sadece 3-4 dikişim var o da içte ne kesi atılırken ne de dikilirken hiç hissetmedim bile. Doğumhaneden çıktım odaya geldim çocuğumu emzirdim. Çok güçsüz düştüm hala da güçsüzüm ama bilin ki Allah sabrını veriyor. Emzirme olayına gelince sütüm var fakat süt kanallarını açmak için masaj sıcak su ile kompress elektrikli gögüs pompası herşeyle uğraşıyorum sakın pes etmeyin. İlla ki bir şekilde gögsünüzü kabul edecek. Son olarak 37+3’de doğum yaptım. Oğlum sabırsız çıktı ondan öncesinde çarşamba kontrole gideceğimde doktorum ile doğum şeklini konuşacaktık çünkü Bebeğim için iri olcak çatın müsait ama normal doğum olur mu bilemiyorum demişti. Çok istiyordum normal doğum yapmayı çok şükür yaptım da 🙏🏼3400 52 cm doğdu. Çok uzun anlattım sanırım kızlar kusura bakmayın aklınıza takılan bir şey olursa yazarsınız. Biz kadınlar muhteşem varlıklarız ama bunu bilelim 🥰