Dtgk Merhaba arkadaşlar burada diş ağrısı çeken ve bununla ilgili açılan başlıkları gördüm ve bir diş hekimi olarak hamilelik süresince bu ve bunun gibi durumlarda yapabileceklerinizi yazmak ve bu konuda aklınıza takılanlar konusunda yardımcı olmak istiyorum. Öncelikle hamile kalmaya çalışan arkadaşlar mutlaka gebelik planından önce bir ağız muayenesi olmanız çok önemli var olan çürükleriniz, enfeksiyon odaklarınız, dişeti problemleriniz varsa bunlar temizlenmiş olur ve hamilelik sürecinde bu sorunlarla boğuşmak zorunda kalmazsınız. Eğer gebeliğinizin ilk üç ayındaysanız maalesef herhangi bir müdahalede bulunmuyoruz bu dönemde oluşan ağrı şikayetlerini ilaçla ve ağız bakımı ile ikinci trimestra kadar bekletiyoruz. Eğer ikinci trimestrda iseniz bu diş tedavileri için en ideal dönem ama mutlaka diş hekiminize başvurmadan önce sizi takip eden doktorunuzdan onay almanız ve bu onayı yazılı olarak hekiminize sunmanız çok önemli. Son trimestr da da işlem doktorunuz izin verirse yapılabilir. Ama tabi bu sizin gebelik durumunuza ve ağız muayenenize göre verilecek bir karar Şimdi gelelim ağrılı durumda ne yapabilir. Tabi öncelik bir hekime başvurmak ama evde karanfil yağı emdirilmiş pamuğu dişin çürük kısmına koyarsanız ağrınızı biraz hafifletebilir bunun haricinde fırçalama ve kavite içerisinde gıda bırakmamak ağrınızı hafifletebilir. Kesinlikle alkol gibi şeyleri dişinize uygulamayın bunlar yumuşak dokunuzda yanığa sebep olur. Gebelikte tekrarlayan enfeksiyon istenilen birşey değil hatta tekrarlayan ilaç kullanımı da öyle o yüzden bazı durumlarda maalesef çekim önerilebiliyor ya da röntgensiz kanal tedavisini tercih edebilirsiniz ( buna doktorunuz karar verir ) gebelik süresince salgılanan hormonlar dişetlerinizde şişliğe ve hatta enflamasyona sebep olabilir lütfen gebelik boyunca ağız hijyeninizi aksatmayın düzenli fırçalamaya özen gösterin. Özellikle kusmalardan sonra mutlaka fırçalamaya çalışın. Genellikle halk arasında yaygın inanç olan her hamilelik bir dişi götürür gibi kanı tamamen yanlıştır. Dişinizdeki elementler hamilelikte çözünmez ve bebek kalsiyumu dişlerden almaz. Bunun sebebi genellikle hamilelikte aksatılan ağız bakımıdır. Şimdilik aklıma gelenler Bunlar aklınıza takılan şeyler olursa sorabilirsiniz. Bi sonrakinde bebekler de ve çocuklarda ağız bakımı ile ilgili yazıcam herkese sevgiler.
Elzndgn Dtgk merhabalar ☺️ Bn size birsey sormak istiyorum bnm diş etlerim fırçalarken normalden fazla kanıyor bir yerden degil 4 5 yerden artık dişlerimi fırçalamaktan nefret ediyorum bide diş etkerim sürekli iltihap oluyor diş eti hastalıgımı vardır yada hamilelikle ilgisi var mı acaba
Deletedmom3 Dtgk merhabalar, benim de 2 disime protez yapilcak. Daha once kanal tedavisi yapilmisti. Fiber post yapildi. Simdi 6 haftalik hamileyim ölçü ve kesim kaldi geriye. Birde ustteki diş uzamiş onu kısaltıcaz dendi. Sıkıntı olur mu acaba?
Dtgk Elzndgn merhaba öncelikle bir diştaşı temizliği yaptırmalısınız büyük ihtimal taşınız vardır. Bunun haricinde kanasa bile fırçalamayı aksatmayın. Hamilelikte bu tip problemler yaratabilir ama genel olarak ilk sebep diştaşıdır. Geçmiş olsun 😊
Dtgk Deletedmom3 düşük tehlikeniz yoksa işlem yapılabilir sonuçta kanal tedavisi bitmiş bi sorun olacağını düşünmüyorum. Üst taraftan aşındırma yapılacaktır büyük ihtimal anestezisiz halledilebilirse daha iyi olur 😊
Dtgk Deletedmom3 ama çok komplike bir işlem ise ikinci trimestr beklenmeli doktorunuz bu konuda size Bilgi vermiştir Doğum doktorunuzdan onay alın mutlaka
Deletedmom3 Dtgk üst dişten dolayı biraz tedirginim açıkcası birde 37 numara cook kuculmus uzun sure gecici dolgu kaldigi icin. Fiber post yapildi simdi bu sekilde 6 7 hafta bekleyebilir miyim peki
Dtgk Deletedmom3 protetik işlemler genelde problem olmaz çekim gibi kanal tedavisi dolgu gibi anestezi isteyen işlemlerde beklemekte fayda var. Doktorunuza sorun eğer anestezi yapılacaksa bu zamana kadar beklemiş biraz daha bekleyebilir. Ben kendi hastalarımda ikinci trimestrı mutlaka bekliyorum. Yine de belirtmek isterim lütfen kadın Doğum doktorunuza danışın riskli gebelik durumunu diş hekiminiz bilemez bu konuda yazılı olarak onay aldıktan sonra bu onayı diş hekiminize sunun bu çok önemli 😊