Ipek34 bu hesaplama yanlış. Hiçbir zaman gün üzerinden ay takibi yapılmaz. Doktorlar da bu şekilde bir takip önermez. Çünkü her ay 4 haftadan oluşur ama kimi aylar 30 gündür kimisi 31 ve hatta 28 gün. Bu sebeple doktorlar hafta hafta takip eder.
En doğru sonuç bulunduğunuz hafta sayısından 2 hafta çıkarıp 4e bölerek bulunur. Mesela 34.haftasında olan biri için :
(34 - 2)=32
32/4=8 aylık olarak hesaplanır. Burada 2 hafta çıkarılmasının sebebi, doktorların hesaplamaya son adet tarihinden itibaren başlamasıdır. İçimizde en erken hamileliğini öğrenen insanlar çoğunlukla 4.haftasında öğrenirler. Çünkü 1.hafta adet olduğu kanamalı haftadır. 2.hafta yumurtlama öncesi haftadır. Gebelikler 14, 15, veya 16.gün olur. Ve testi yaptığımız 4.haftada aslında 2 haftadır hamileyizdir. Ama doktor son adet tarihimiz üzerinden işlem yaptığı için 4 haftalık hamile olarak kayıt ediliriz.
Detaylıca açıklamaya çalıştım. Umarım anlaşılır olmuştur. 💕