Merhaba kızlar,
Ben de doğum postlarını hepimiz gibi heyecanla okudum ve sıra benimkine geldi 😊
Benim kızım biraz kiloluydu ve 38. haftaya yaklaşırken doktorum ‘Elif inşallah doğumun çok gecikmez, bebek 4200 ü geçerse sezaryen yapmak zorunda kalabiliriz’ diyordu sürekli. ☹️ Ama ben hep normal yapacağıma inandım ve bir yandan da doğumu hızlandırmak için uğraş içine girdim. 💪🏻 Bol bol yürüyüş yaptım (her gün yaklaşık 1 saat), merdiven indim çıktım (evimiz 8. kat bazen asansör kullanmadım), 2-3 kere sıcak suya oturdum, ananas yedim, meme uçlarıma masaj yaparak uyardım ve eşimle ilişkiyi arttırdık. (Lütfen bunların hiçbirini doktorunuza danışmadan uygulamayın, bana iyi geldi ama size iyi gelmeyebilir). Tüm bunların neticesinde 18 Mayıs akşamı (39+3 te)suyum geldi 😇 ilk doğumum olduğu için bu gelenin su olup olmadığını anlayamadım 🤷🏻♀️ ama akıntı gibi de az değildi. Hemen hastaneye gittik eşimle birlikte. Orada muayene ettiler ve evet suyum gelmeye başlamış. 🥳 Eve gidip yemek yiyip, güç toplama derdinde olduğum için doktorumdan izin aldım. Evde hazırlıklarımı yaptıktan sonra akşam 9 gibi geçtik hastaneye tekrar. Cumartesi günü ve mesai bittiği için hastane çok sakindi ve doğum yapan tek kadın bendim. Odamıza geçtik ve nst ye bağlandım. Hep gecenin sakinliğinde sancı çekmek istemiştim, Allah nasip etti 😇 Çok şükür herşey yolundaydı ve açıklığım 1 cmdi. Gece 12 ye kadar sancılarımı pilates topunun üzerinde, çömelerek veya yürüyerek karşıladım, eşim sağolsun belime destek oldu, sarıldı sancılar geldikçe ama 12 den sonra sancıların şiddeti çok arttı ve yataktan kalkamaz hale geldim. İnanın o durumda bile aklımdan ne epidural ne de sezaryen geçti. Tamamen kendimi teslim etmiştim ve sadece dua ettim. Bu şekilde sabah 5 buçuğa kadar sancı çektim, ebe arada gelip ıkındırttı beni. O ıkınmalarda o kadar rahatlıyordum ki resmen sancıları alıp götürüyordu. Doktorum geldi ve tamam artık alıyoruz dedi. Nasıl sevindim anlatamam. 🥳🤗 Doğumhaneye gittik, çatala çıkmadan önce tekrar sancım geldi ve çömelerek ıkındım öyle çıktım. Doğum sanırım 10 dk kadar sürdü, o kadar yorulmuştum ki sabaha kadar sancı çekmekten, o anlarda baygın bir şekildeydim. Ve 19 Mayıs 2019 saat 06.06 da canım kızım Ekin dünyaya geldi. 😊 Doktor babasını çağırdı ve kordununu kestirdi 🙂 Sonrasında tatlı kızımı kucağıma verdiler😢 Gerçekten inanılmaz bir duyguydu kızlar. 😌💞
Size bir kaç tavsiyem olacak naçizane;
☀️ Evet herkes gibi dependi mutlaka öneriyorum. Suyum geldiği andan itibaren ve doğumdan 2-3 gün sonrasına kadar hep kullandım, çok işime yaradı. Ancak sık sık değiştirmeyi ihmal etmeyin, dikişlerin enfeksiyon kapmaması açısından.
☀️ Ben hastane çantasında ne gerekiyorsa minimum miktarda onu alma taraftarı oldum hep, o yüzden bir gecelik işimi gördü. Yine de bir tane yedek pijama takımı koymuştum ama doğum yaptığım gün taburcu olduğum için ona da gerek kalmadı. Bebek için iki takım yeterli oldu.
☀️ Doğum işi teslimiyet gerektiriyor. O anlarda Allah’a tevekkül etmeye çalışın, o anın içinde kalın ne öncesini düşünün ne sonrasını ama biteceğinin farkında olun. İnanın çok rahatlayacaksınız. 💆🏻♀️
Allah hepinize en güzel, en hayırlı doğumları nasip etsin. Zorlukları kolaylaştırsın, yavrularınızı sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin 🙏
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim, sorularınız var ise yardımcı olurum 😊💞