Öncelikle herkese merhaba. Ben tarama testi yapmadan direkt fetal DNA testi yaptırmıştım kanım 4 kere iptal oldu son ikisinde yeterli bebek DNA’sı yok dediler ve böylece ikili taramanın vakti geçti. Ankara’ya geldim başkent hastanesindeki doçent doktora muayene olacaktım tanıdık ve iyi bir doktor diye. Doktorun ultrasonda baktığında suratı değişti. Kordonda kist var ve yeterli bebek DNA’sı bulunmadıysa edward sendromu yani trizomi 18 olabilir kesinlikle amniyosentez dedi. Kendi doktorumda bana. Bu kordon kisti ve normal gebeliktede olabiliyor ama edward sendromunda da olabiliyor. Yeterli bebek DNA’sı olayı edward sendromunda vardır ama kilonla da alakalı olabilir dedi. 1 Temmuz icin amniyosenteze gün aldım... önceden söyleyim bu hastalık kromozomal bir hastalık Down sendromu gibi doğup büyüyüp yasama şansları yok. Ya anne karnında ölüyor yada doğduktan 1 yıl içinde ölüyor bebek. Doktor bana kesin öyle demedi ama risk grubundasın bu belirtilerde sıkıntılı amniyosentez yapalım mutlaka dedi. Doktor doçent ve perinatolog uzmanı... İnan’ın zehir gibi geçiyor günlerim. Sizde, etrafınızda böyle kordon kisti olup sağlıklı olan var mi? Hem amniyosentezden korkuyorum hemde sonucundan...