Dün gece yani 20 haziran 2019 persembe sabahı 4.30gibi sabah namazını kılıp yattiktan sonra yatakta soldan sağıma dönerken birden islandigimi hissettim, suyum geldi.. kanla karışıktı. Direk anladık doğum başladığını. Ama henüz erkendi. O yüzden telaslandim. Hemen eşimi kaldırdım giyindik ve hastaneye geldik. Salı günü doktor randevum vardı herşey normal gidiyordu doktorun söylediğine göre bebeğimiz baş aşağı dönmüş kilosu da 2833 olmuştu. 2 ay sonra ilk defa gitmiştim doktora. Bilemezdim ki 1 gece sonra hastanenin yolunu tekrar tutalım.. vakit saat gelince birşey yapamıyor insan demekki. Kayınvalidem hastane çıkışı beni aradı çok merak etmiş bebek baş aşağı dönmüş dedim. Evimde daha hiçbir şey yok temizlik halılar perdeler.. kayınvalidem meğersem rüyasında görmüş emzikli bir bebek.. bana rüyasını anlatmadi sadece kızım dedi telefonda yarın sana geliyim de baya bir iş halledelim.. bu saatten sonra ne olur ne olmaz ben çok heyecanlıyım dedi.. peki anne olur dedim zaten kendi kendime yapicak halim yoktu. 19haziran günü öğlen gibi kayinvalidem bize geldi. Bir gün öncesinde beyim emektar arabamizi satmıştı sonkez beni onunla hastaneye kontrole götürdükten sonra ve 19unda da kayinpederimle manisadan başka bir araba almaya gittiler. Onlar yokken biz de temizlik işlerini halledelim dedik. Onlar gece saat 10a doğru dönebildiler. Yoldayken arayıp surdayiz buradayız diye haber verdi. Kayinvalidem de sürekli acele etmesinler bir şurayı da halledelim burayı da halledelim diye bütün gün hiç oturmadı. Sürekli ne olur ne olmaz diyordu. Ben pek bir iş yapmiyordum ancak ayakta kalmıştım ben de yardım etmeye çalışıyordum. Çok yorulmuştum. Yeni arabayı alıp geldiler inip onu görecek halim bile yoktu. Kayinvalidemler de yorgundu hemen evlerine gittiler. Benim de belime baya bir ağrı girdi onlar gittikten sonra ama yorgunluktandir dedim anlayamadim. Ama gerçekten çok yorulmuştum yine de işler yarım kalmıştı ve o halde yattım 1 gibi uyudum. 2bucuk gibi uyandım biraz etrafı toparladım eşimi de kaldırdım duşa girdi sabah namazını kıldık ve yattık. Tam uyuyacaktik içimden konuşmak geliyordu saat 4 sıraları. Eşime sarıldım dedim ki biliyorum Manisa'ya gittin geldin çok yorgunsun sabah da ise gideceksin ama dedim bişey dicem sana dedim. Nasıl bişey dimi yarın bı bebeğimiz olucak (lafın gelişi yarın demiştim gerçekten oldu) tanımadığımız birşey ve bu sizin caninizdan deyip bize vericekler. Ne acaip birşey dimi dedim. O da aynen öyle bakcan büyütcen oğlum dicen dedi bana. Biraz öyle konuştuk. Beyim uykuya daldı. 5 dakika sonra sağıma döneyim dedim. Dönerken arkama doğru birşey aktığını fark ettim. Direk geliyor dedim. Neyse işte hastaneye geldiğimizde saat 5e geliyordu. Ebe muayene etti açıklık 1cm bile yok ama bebeğin başı çok aşağıda dedi. Doğum başlamış sürekli suyun geliyor takip edicez dedi. Kendi sancin gelip açılma olmazsa suni vericez dediler. Yatışım yapıldı odamıza geçip beklemeye başladık. Saat 9gibi doktorum geldi kontrol etti suni başlayalım bebek aşağıya yakın dedi. Normal denicez olmazsa tehlikeye girerse sezeryan olursun dediler. Suni sancı ile 3 4 gibi açılmam 3 4 cm olmuştu. Sancim sıklaştı dedim doktora suniyi kestiler kendi sancınla devam et dediler. 6 gibi sancı sikligim 2 dakikanın altına inmişti ve şiddeti artmıştı. 7 7bucuk gibi böyle dayanamazsın belki de daha 1 2 gün cekiceksin epidural takalim istersen dediler. Ben zaten dayanamaz olmuştum ilk önce hemen takın dedim. Eşimin onay vermesi ücret ödemesi gerekiyormuş eşim doktor bir tanıdığına sormuş ben işlem yaptırıyor artık gelip takicaklar diye beklerken eşim geldi. Çok az işe yarar bazen yaramazmis epidural hem de anne ile bebeğe zararli olabilirmiş o yüzden yaptırma dedi. Eşime bir bağırdım belki de sabaha kadar cekicem böyle açılmam da yok ne olucak belli degil git hemen yaptır dayanamıyorum dedim. Eşim gitmiş imza atmış ödeme yapmış sonra ablam vardı yanımda o sezeryan olmuştu epidural ile ama hâlâ epiduralin etkisini hissediyorum bence de yaptırma dedi. Başka birine daha sorduk iptal edilebiliyorsa iptal ettirin inşallah hiç gerek kalmadan hemen kurtulursun her türlü ilaç bebeğe zararlı dedi bana ben de eşimi aradım iptal ettirdim. Sonra biraz rahatliyim dedim duşa girmek istedim. Ablam sağolsun yardımcı oldu ılık suyu dokundukce hem sancim hafifledi hem de ikinma hissi gelmeye başladı. Ablam giyinmeme de yardım etti ben odaya girer girmez ebe kontrole geldi. Kaç cmdi açıklık diye sordu ancak 3 4muş dedim. Bir muayene etti 8 9 cm olmuş hemen doğuma alalım seni dedi sapar topar herkese haber verdik doğum haneye gittim. Saat 20.50 gibi doğum haneye girdim. Tam akşam ezanı vaktiydi. Allahım nolur çok çektirme 15 20 dakikada kurtar bizi sağlıklı bı şekilde dedim. 9u biraz gecerken doktorum geldi beni çatıya aldılar ama çok uykusuz ve yorgundum ikinma geldikçe ikin bastırmak zorunda kalmayalim dediler. Ama birgün onceki temizlik ve o günkü uykusuzluk birleşmişti. İkinamiyordum bile. Ebeler bira bastırmak zorunda kaldı ben son gücüme dayandım artık ve doktorum çocuk zora girmesin diye kendi tutup çıkardı başından. Ne oldu ne bitti bilmiyorum kucağıma koymuşlar. Gözlerimde derman kalmamış kucağımda birşey var ama bu ne diyordum aglamiyordu bile. Ya da ben duymuyordum kulaklarimin uguldamasindan.. bebeğimi sarıp bana opturduler öyle sicacikti ki.. çok güzel gözüküyordu. Gerçekten o zamana kadar çekilen her şeye değerdi.. sonra koridora çıkardılar ve ağlamaya başladığını duydum. Biraz erken doğduğu için yoğun bakımda kalabilir kontrol amaçlı dediler. 2kilo 650 Gr doğmuş. Solunumu %80mis. 1hafta yoğun bakımda kalicak demiş doktor eşime.. 9bucukta dikişlerin yapılmış ve dogumhanede odaya geçmiş bulunuyordum. Elhamdülillah tam 20 dakikada bitmişti dualarım kabul olmuştu. Ama normal doğum için o bile epey zor gelmişti.. Güzel ikinamadigim için ebeler bastırınca sanırım biraz yirtiklarim olmuş. İster istemez dikerken biraz hissediyorsunuz açıyor ama o son andaki doğum anında bebek cikarkenki acının yanında bir hiç hepsi. Gece kendimi biraz toparlayıp 2 gibi yoğun bakıma indim. Bebeğimin ayaklarına elledim. Solunum cihazi takılmıştı ağzına burnuna yine de onu görünce bütün dünyam değişti. Allahü teâlâ herkese nasip etsin. İnşallah yoğun bakım kapılarında çok beklemeden bebeğimizi sağlıklı bir şekilde eve götürebiliriz. Eşim çok üzüldü.. daha minicik nasıl bırakıp gidicez alıp goturemicez dedi. Ben de üzgünüm ama yapicak bisey yok sağlıklı olsunlar da.. Normal doğum sezeryana göre çok zormuş. Sonrasında değilse de oncnesinde.. ya da ben çok yorgun ve uykusuzdum diye bana böyle geldi. Şuanda da hala uykusuzum ama yazmak istedim yine de.. her anne adayına tavsiyem başımıza ne geleceğini bilmiyoruz. O yüzden tedbirli olup 6.7.aydan her seyimizi hazırlayıp son aylsr kendimizi yormadan ufak tefek şeyleri halletsek daha iyi. En azından bunyemiz doğuma hazir olmuş olsun.. Yoksa ben çok kilolu bir bebek dogurmadim ama yine de zorlandim. Sanciniz başladıysa da tavsiyem sürekli ılık duşa girin inanılmaz rahatlatıyor. Herkesten dua istiyoruz inşallah bir sıkıntısı olmadan yuvamiza götürebiliriz yavrumuzu.. 9ay karnında taşıyıp gerçekten canın acıyarak dünyaya getirmek ve kucağınin boş kalması kadar zor birşey yoktur herhalde.. tüm anne adaylarına ve anne olmak isteyenlere hayırlı sağlıklı evlatlar nasip olur inşallah...