Kbrbtr14 Merhaba arkadaşlar, 21 haftalık gebelikteyim çok şiddetli kasık, vajina ağrısı çektiğim için doktora gittim. Rahim ağzımda kısalık tespit etti ve daha kısalmaması gerektiğini sürekli yatmam gerektiğini söyledi. Ben çalışan biriyim dolayısıyla rapor önerdi. Fitil olarak progestan a başlattı doktorum. Bu durumu yaşayan var mı? Öneriniz nelerdir? Rahim ağzı kısalığı nelere sebebiyet verir, ne yapmam gerekli deneyimlerinizi paylaşır mısınız?
Arn1 Kbrbtr14 canım ben progestan igne vuruldum onın baya faydası oldu bana 30. Haftamdayım yaklaşık 1,5 ay igne oldum
Ozge3747 Kbrbtr14 canım kısalığın fazlaysa dikiş atsın doktorun, yatmayla falan bir yere kadar idare edersin. Ben de 21. Haftamdayım 18. Haftamda dikiş atıldı şu an daha rahatım.
Beyzasu Canim sana tavsiyem bu konuda bircok tartisma var, sayfada arama yap. Senin haftan kötü degil, Insallah hic birsey olmaz düzelir, bolca yat! doktorun serklaj‘a gerek duymadimi?
ecembk Bizde 26 haftalıkken kasık ağrısı sertleşme ve aşağı baskı şikayetiyle gittik. Rahim ağzında kısalma ve yumuşama çıktı. Çalışıyordum doktorum heyet raporu verdi asla kalkmıcaksın yatıcaksın dedi. Hatta 2gün hastanede kaldım serumlar iğneler ilaçlar. Şu an progestan ve nidicard kullanıyorum 32 haftalık olduk. Hala yatıyorum doktor kontrolü dışında dışarı çıkamıyorum . Evin içinde az az yürüyorum sadece bu ara😕 Benim tavsiyem kendini asla yorma raporunu al ve evinde dinlen. Stres sıkıntı yapma bebiş hissediyor sen iyi oldukça o da rahatlıyor çünkü. Yanında annen falan olursa çok daha iyi olur yemeğini falan yapan biri çünkü azcık yorulsan tetikliyor biraz sıkıntılı ama geçici bi süreç. Yeter ki zamanında sağlıklı doğsunlar zaman bi şekilde çabucak geçiyor ☺️
Kbrbtr14 Doktorum serklaj ile ilgili bişey demedi sanırım daha çok başında olduğu için şuan önlem almak istiyor tabi ben biraz korktum. Çünkü ben hiç kilo almadım böyle hamile gibide hissedemedim kusmam olması vs böyle çok hareketlerime dikkat eden biri olmadım haliyle ama son zamanlarda adım attığımda resmen vajinam yerinden çıkacak gibi hissediyodum meğer sebebi buymuş peki bu kısalığın düzelme durumu var ko? Normal doğum olmasını engeller mi?
Ozge3747 Kbrbtr14 Dikiş zaten ne kadar erken haftada atılırsa o kadar faydalı oluyor. Bence bu konuyu konuş doktorunla
MelegimElasum Kbrbtr14 dikkat edersen yatarsaniz rahim ağzı uzayabiliyo ama yatmaniz ve progestan kullanmanız lazim
Kbrbtr14 Haftaya perşembe detaylı ulturasondan randevu aldım perinotoloji uzma kendisinde tamamen inceletip ona göre nasıl yol izlememiz gerekiyorsa ilerleyeceğiz. Sanırım çok sorunsal tespit etmedi ama önlem almak istedi banada progestan ı fitil olarak günde 3 kere yazdı ama iş yerinde öğlen olanı nasıl kullanacağım bilmiyorum 🤦🏻♂️