17.6.19 icin Memorial Atesehirden epidrualli sezeryan icin gun aldik. 38+3 e denk geliyordu. Sabah 9 da hastanede olacaktim ve 10:30 ameliyata alinacaktim. O gun geldi hastanedeydik sabah 9 da. Heyecan hic yoktu ama biraz ameliyat korkusu sarmisti. Yine de son dakikaya kadar sakinligimi koruyabilmistim. Hemsireler 9:30 gibi odama gelip onlugumu giymemi istediler. Ve ardindan uzun sure ac kalacagim icin operasyon oncesi ameliyathaneye inmeden bir serum baglanacagi soyledi. Elimden bir damar yolu acilacakti ancak aciyacagi endisesiyle bilegimin biraz uzerinde bir damardan damar yolu acildi. Serum yaklasik 20 dk icinde bitmisti. Ve saat 10 civari yavastan beni ameliyathaneye dogru aldilar. 10:15 gibi ameliyathanedeydik. Yatagimdan yana dogru sedyeye cikmami istediler. Oturur pozisyona gelmem istendi. Henuz doktorum ameliyathaneye inmemisti. O gelene kadar anestezi uzmani gerekli bilgileri verdi. Canin acimayacak ufak bir sinek isirigi gibi olacak dedi. Onlugumun yan taraflari acildi ve tek tek bilgi vererek ilerledi. ‘Suanda tentirdiyot suruyorum’ dedi. Biraz one egilmemi ve kendimi serbest birakmami istedi. Eliyle ignenin girecegi noktalari bana gosterdi. ‘Buradan ve buradan girecegim. Yavasca igneyi sokuyorum’ dedi. Gercekten de yok denecek bir hisdi. Sira ikinci igneye gelmisti. Onu da soktu ve sira ilaci vermeye gelmisti. ‘Ilac biraz yakar endise etme’ dedi. Hissetmedim bile diyebilirim. Ardindan bacaklarimin uyusacagini karincalanma elektriklenme olabilecegini korkmamam gerektigini soyledi. Sonunda islem bitmisti. sedyeye bacagimi kaldirip koydular ben kaldiramiyordum cunku. Sondam takildi. Hissetmiyorsunuz bile. Saat 10:30du doktorum geldi. Basimin onunden bir demir ve uzerine ortulen bir ortu manzarasi ile tavana bakiyordum. Anestezi uzmani surekli konusuyordu benimle. ‘Dokunus hissedeceksin aciyi degil. Lutfen panik yapma’ diyordu. Doktorum artik kesme islemine baslamisti asagida sallantilar ve itismeler hissediyordum. Biri karnimin uzerine hamur yoguruyordu sanki. 5 dakika icerisinde esimi ve fotografciyi aldilar iceriye. Esim elimi tuttu nasil oldugumu sordu iki cumle konustuk konusamadik derken oglumuzu cikarmisti doktor teyzesi ve bize dogru uzatti:) saat 10:45 ti bebegimiz dogdugunda. Ardindan bebegimizi bir koseye muayneye aldilar. Esimi cikardilar. Ve ben doktordan biraz sakinlestirici yapmalarini rica ettim en azindan dikis suresince biraz uyuklamak istiyordum. Dikislerim de yaklasik 20 dk icerisinde bitmisti. Temizligim sedyeye alinisim vs derken 11:15 gibi odamdaydim. Bacaklarim 7 saat kadar tam anlamiyla acilmamisti. 7 saatin sonunda tam olarak yurumeye hazirdim. Sondam cikarildi. Fazla tutmuyorlar ayaga kalkabildiginiz icin. Epidural ve verilen agri kesiciler gun icerisinde agri aci hissetirmedi hic. Epiduralin etkisi gecince ve agri kesicilerin de etkisi azalinca biraz agrilar basladi. Neyseki yapilan igneler ile o agrilara da cozum var. Takili olan epiduralin ucunda bie dugme var. O dugmeye ihtiyac oldukca basabiliyorsunuz. Agri kesici ilac direk omuriliginize veriliyor. Ben toplamda 5 kere filan bastim. Cok ihtiyac duymadim. Ertesi gun hala gazimi cikaramamistim. Gazimi dogal yollarla cikaramadigim icin lagman talep ettim. Bi tup kremi popodan bir baslik ile enjekte ediyorlar agrisi acisi yok. 10 dk icinde tuvalete ciktim. Gazim da cikti. Dikis agrilari filan biraz zorluyor ama her gun bir onceki gunden daha iyi oluyorsunuz emin olabilirsiniz. Sormak istedikleriniz olursa yanitlamak isterim. Hepinize simdiden bol sans Allah yardimciniz olsun bir avazda kurtarsin:)