Merhaba arkadaşlar. Uzun detaylı bir hikaye olacak. İnşallah faydalı olabilirim. 18 haziranda planlı sezaryen olacaktım. Biraz kendi isteğimle oldu. 21.haftada memleketteyken akıntı nedeniyle bir doktor spekulum ile bakmak istedi. Kanadı vajinam. Muayeneyi yapamadı. Vajina duvarın çok dar dedi. Fitil bile kullanabilir misin bilmiyorum dedi. Ben de bundan etkilendim. Normal doğum olursa paramparça olur altım diye düşündüm. Kendi doktoruma söyledim durumu ve gün aldık. Salı günü bekliyorduk bebeğimizi. Bebeğimin anne karnında normal bir rutini vardı. 2 gün hareketli ise mutlaka 1 gün dinlenirdi. Çarşamba perşembe çok hareketliydi. Cuma azaldı hareketleri dinleniyor dedim. Cumartesi de fazla hareket etmedi yeri daraldı diye düşündüm. Akşam da yarım saatte bir karnım sertleşmeye başladı. Ertesi gün yani pazar erkenden 6da uyandım. Bir şeyler yiyip sırt üstü uzanıp hareket takibi yaptım. Önceki iki güne nazaran daha hareketli idi, sevindim. Ama eşim doktora soralım ne olur ne olmaz nst çekilelim dedi. tamam dedim durumu anlattım doktorum hastaneye geçip nst çekelim ebeler bana sonucu atar dedi. gittik nstye bağlandım. İlk başta güzeldi kalp atışları. Sonra ani düşüş oldu. sancım da ilk defa 50 çıktı. Bu arada 40 dk nst çektiler. Eğer 20 dk çekselerdi ani düşüşü göremezdik burası çok önemli. Bu belki bebeğimin hayatını kurtardı. Nst kağıdını alıp doktora atmak için odadan çıktılar. Geldiklerinde acil sezaryen dedi doktorun yolda geliyor dediler. Şok oldum. nst güzel çıktı sanıyordum. Ani düşüşü temassızlık olduğundan sandım çünkü kesik çizgi olmuştu. yanımda annem ve eşim vardı. hastane kapısında da kayınpederim. ablam kayınvalidem evdelerdi. çantam evdeydi. Bi anda sezaryen dediler idrak edemedim. eşimi hemen kayıt için gönderdiler ücreti ödemesi için. Bi hemşire telefonla geldi doktorun arıyor senle görüşecek dedi. "Bebeğin kalp atışları çok bozuk acil almamız lazım. Ben geliyorum. Babalar gününde geliyor bebeğin ne güzel" dedi rahatlattı beni. Sonra hemen soyun dediler. Soyunmaya başladım. Bi yandan iki hemşire ayrı ayrı soru soruyor, biri damar yolu açıyor, biri önlüğü giydiriyor. hemen mi gidiyoruz dediğimi hatırlıyorum. idrak edemedim sanki bugün alıyoruz dediler, halbuki acil işte hemen organize oldular. ameliyathaneye giderken annem uğurladı moral verdi. içeri girdik anestezi doktoru gelmiş bile. Genel yapıyoruz dedi bana. Şok oldum. Spinal karar verilmişti dedim. Genel mecbur mu dedim. acil ameliyatlarda spinalin bekleme süresi olduğu için genel yapıyoruz aslında ama doktorun gelsin soralım duruma göre dedi. doktorum geldi spinal yapabiliriz dedi hemen iğneyi yaptılar. Hiç acımadı çok rahattı. Hemen yattım perde çekildi önüme. doktorum sondayı taktı. hatta vajinayı temizlerken irkildim korkma ben yapıyorum sakin ol dedi. hissettim ama acımadı sonda. Sonra beni lafa tuttular anlamadım ne olduğunu bi anda karnımı çekiştirmeye başladılar. Biri bastırıyor biri sarsıyor. aaa diye bağırdım hafif sesle. anestezi doktoru diyor ki daha başlamadılar muayene ediyor doktorun. o an buna inandım mı hatırlayamıyorum 😁 Halbuki bildiğin bebeği çıkarıyordu çünkü. Doktorum "hareket hissediyorum demiştin sma bebeğin eşi ayrılmış" dedi. Valla ben anlamadım hocam dedim. Sonra bebeğimin sesini duydum. ileride battaniyeye sardılar gördüm. ağlamaya başladım. İyi mi diye sordum. İyi dediler yanıma getirdiler fotoğraf çektiler ben hala ağlıyorum. Sonra götürdüler oğlumu. İyi misin dediler bebeğim için korktum panik oldum dedim. Sakinleştirici yapacağız şimdi dediler. Uyuyacak mıyım dedim. hayır ama uykulu hissedeceksin dediler. sonrası yok bende. ameliyathaneden çıktım bekleme odasındayım. Sonra tamamen çıktım annem karşıladı. Eşimin halası ve kuzeni de gelmiş. Bebeğimi sordum anneme. Çok iyi merak etme hemşirelerin yanında dedi. Yüzü gülüyordu. Odaya geçtim. Bi hemşire geldi. Bebeğin oksijen desteği alıyor ama ciddi bir sorunu yok merak etme az sonra gelecek dedi gitti. Endişelendim biraz. 5 dk sonra biri daha geldi. Makinesiz oksijen satürasyonu 80 olması gerek bebeğin 70 çıkıyor bu yüzden bekliyoruz kısa sürede normale döner getiririz merak etme acil sezaryen ile alınan bebeklerde olur böyle normal dedi gitti. Başladım ağlamaya. Acaba benim hatam mı dedim. Daha önce niye gelmedim dedim. Niye rahat davrandım dedim. Kendimi suçladım. Ölmek istedim o an. Belki en fazla 30 dk sonra geldi bebeğim ama bana 30 yıl gibi geldi. Bebeğim gelince rahatladım. Hemen ardından eşim geldi iyi misin diyor ama oralı olmuyorum sus diyorum bebek yeni geldi yanıma diyorum. Sonra hemen emzirmek için hemşireler yardıma geldi. Bebeğim tuttu memeyi. Sonra beni dinlendirdiler. Hafif karnıma bastırdılar ama acımadı. Kalça kaldırma hareketi gösterdiler kan çıksın diye onu yarım saatte bir yaptım çok iyi geldi. Anestezi etkisi geçmeden yapın çünkü sonra yapamıyorsunuz arkadaşlar. Bebeğim 3te doğdu. Saat 10 da sondayı çıkarıp kaldırdılar beni. Sonda çıkarken hiç acımadı korkuyordum ama gereksiz korkmuşum. En rahat kalkışım ilk kalkışımdı arkadaşlar hiç korkmayın. Anestezi ve ağrı kesici etkisi sürdüğü için ağrı olmuyor pek. Dikiş yerim çok az sızladı ama inanın hiç problem değil. Karşıya baktım hep ve hiç başım dönmedi. Elimi yüzümü yıkadım geri döndüm yattım. Dediler ki 12de tuvalete git çişini yap. Uzun süre sonda takılı kaldığı için ilk başta işeme refleksin gelmeyebilir ama yapmaya çalış dediler. 12de kalktım tuvalete oturdum. 1 dk işeme refleksim olmadı. Sonra geldi şükür. Gece 3 defa kalktım ama dikişlerim acıdı ağrı kesici etkisi geçtiği için. İlk kalkışta bu kadar acımamıştı. Sabah 8de ağrı kesici istedim yaptılar. Rahatladım. Doktorum geldi gaz çıkardın mı dedi hayır dedim. Koridorda 20 tur at yine çıkmazsa lavman yapılsın dedi. Başladım yürümeye. Duş aldım pansuman yapıldı falan. Bu arada ilk odaya geldiğimde hemen sırtıma göğüslerime sıcak kompres yaptılar havlu koydular. Bunlar hep dursun yoksa omuzların ağrır ameliyat acısından bile daha çok zorlar seni dediler. Doğruymuş. Bütün gece yatarak emzirdiğim için ve kafamı hep öne doğru uzatıp burnunu kapatıyor mu meme diye baktığım için omuzdan göğüse doğru feci kas ağrısı oldu. Nefes almak bile işkence oldu artık. En son yatakta yatarken ağrıdan ağlamaya başladım. Ağlayınca daha çok acıdı. Dedim ya bu ağrı geçecek ya ben öleceğim. Hemen ağrı kesici yaptırın bana dedim. Nefes bile almamaya çalıştım sakinleşene kadar çünkü ağlamayı kesmem gerekiyordu. Hemşireler hemen iğne yaptılar saat 15:00 gibi bu arada. Yani ortalama 7 8 saatte bir iğne istedim. Ama hemşire dedi ki bu kadar bekleyip acı çekmene gerek yok. 3 gün sonra ihtiyacın olmayacak zaten ilaç almaya korkma, acı çekersen bebeğinle ilgilenemezsin bağ kuramazsın dediler. Sonra tuvalette gittim gaz çıkardım iki küçük parça da tuvaletimi yaptım. Sonraları göğsümde kaburga ağrısı oldu çok beklemeden iğne istedim. Toplamda hastanede 3 iğne istedim. Taburcu oldum evdeyim şimdi. Biraz idrar yaparken ağrım oluyor. Sol göğsüm yara oldu emzirmedim şişti pompa aldım en azından iltihabı akıtmaya çalışıyorum. Sağ göğsümden süt geliyor şükür. Arada bir birkaç damla mama veriyorum şekeri tamamen düşmesin diye. Gazı güzel çıkıyor. Biraz benden gaz geçti herhalde çünkü kokuyor gazı kendim gaz sorunumu halletmeye çalışıyorum. İyiyiz çok şükür. ❤