Yesimyaka domates olabilir, mevsiminde olmayan şeyler, ayrıca alerji çok geniş bir konu düzenli yediğin bir şeyler carsa önce onlarıda değiştir, farklı bir şey yerken azar azar ye emzirdikçe bebekteki reaksiyonu görürsün. Birde çapraz aletji diye bir şey var illa mesela domatese alerjin olmak zorunda değil ama bazı yiyeceklerde rüzgar vb ile başka şeylerle birleşiyor ve tetikliyor, günümüzde alerjik çocuk çok fazla, ayrıca histamin içeren bazı yiyecekler var alerjik reaksiyonu arttırıyor bunlarada bakabilirsin. Çoğu şeyin pastörizesini kullanman iyi olur, paketli sütte bile ineğin yediği yemin içindeki saman “düşün dıdısının dıdısı ama kişide ot alerjisi olunca hoop reaksiyon yapar senin içtiğin süt” örnek bu, eğer doktorada götürdüysen krem vb için sende yediklerini dikkat ederek takip edebilirsin geçmiş olsun canım