evet sonunda bende buraya bunu yazacakmısım🤗 hamılelıgım bıraz sıkıntılı gectı bilen bilir. simdi burda hep açılan baslıkları kendı tecrubelerımle bırlestırıcem 🤗
1) ilk hamıle oldugumu öğrendim doktora gıttım 6 haftalıktm vajınal muayne oldum ama doktor kese var bebek yok boş gebelık dedı ve bn ağlaya ağlaya bı hal oldum sonra baska doktora gıttım ve bana gec döllenme olabılecegını bı hafta sonra gel dedı gıttıgmde cok sukur 7. haftada hem bebegımı hem kalp atısını vajınal gorup duydum
2) 8-9 haftalarda mıde bulantılarm basladı aşırı midem bulanırdı sonra bı ıkı gun bırden kesılırdı aman bebegıme bısey mı oldu dıe endıselenr doktora gıderdm mıde bulantıları ara ara gıdıp gelebılırmıs endıselenmeyın
3) kesenın arkasında 12. haftada kanama basladı ve ben tam 3 ay tuvalet harıcı kalkmadan yattım kanamam dısarıya hıc gelmemıstı muaynede ogrendım bu tur kanamalarda pruloton ıgne oldum haftada ıkı kere ve bol su ıcıp hep yattım.
4) kesenın arkasındakı kanama bebek buyudukce kucuk kaldıgı ıcın gectı ama bu seferde baskanyerde kanama basladı ıgneye ve yatmaya devam ettım
5) hadı bu kanama gectı bu sefer detaylı ultrasonda 20. haftada plesantamda kanama oldugunu ogrendım progestan fıtıl kullandım hala yatıyordm ama bu sefer evde az da olsa gezıyordum
6) 6-7 aylıkken ılk defa kanamam gece peceteye geldı aklım cıkmıstı az cok demedım hemen acıle hastaneye gıdıp ıgne yaptrdım eve gelıp hemen yattım ve yıne kalkmadan tuvalet harıcı yemegımı bıle yattıgm yerde yedm
7) kahverengı kanama eskı kanamadır kırmızı veya pembe kanama yenı kandır ama kahverengıde olsa doktorunuzu bu durumdan bılgılendırın cunku bnm gıbı ıcerde baslayan kanama dısarya gec atılmıs olabılır
8) 7 aylık hamıleydım hala alttan muayne oluyordum kanamayı daha ıyı gorebılmek ıcın ( bu arada perınatologa rısklı gebelıkte takıp edılıyordum) vajınal muayne zarar verır mı bebegıme dıye korkmayn ben vajınal muaynede o cubuk afedersnz ıcerdeyln bırde doktorum bana ıkın dıyordu rahım agzının acıklıgına oyle bakıyordu.
9) şeker yukelemesı yaptrmadım bununla ılgılı dusuncelerımı ayrıntılı gecmıs mesajlarmda gorebılırsnz
10) gel gelelım artık 8 ay bıtıyordu doktorum artık bebek gelsede korkma dedı ve bn özelde dogum yapmak ıstedıgm ıcın baska doktora gecıs yaptım
11) bastan berı rısklı hamılelıgm oldugu ıcın bıraz panıktım bebegım hareketı azalsın hemen hastaye gıdıp nst cektırıyorum evet hareket sayısı onemlı 10 hareket sayınca rahatlıyordum fakat 10 hareket etmesıne ragmen bebegımdn alısık oldugum hareketler degılmıs gıbı geldı 4 saat oynamıyordu mesela sonra baslıyordu oynamaya 39. haftada gun aşırı doktora gıttıgm halde kontrolde bırden suyumn cok azaldıgını ve bebegımn kakasını yapma ıhtımalının oldugunu soyleynce doktor basmdan asagıya kaybar su dokuldu. kı bn kontrole ıcımde bı huzursuzlk vardı erkndn gıtmıstm ıyıkı gıtmısım dıyorum suan. son gıdısmde acıl sezeryana alındm spınal oldum cok rahattı kesnlkle tavsıye ederm.
12) bebegm gercektn kakasını yapmıs Rabbıme sukur yememıstı.
13) spınalde hıc bısey anlamıyorsunz yanı acı yok ama dokunma hıslerını hafıf anlıyorsunz. bebek zaten hemen cktıgı ıcın onu takıp etmekten kalan hıc bıseyle o an ılgılenmıosuz
14) kayısı hosafı ve en az ıkı kahve ıcersenz hem bas agrısı hemde tuvalete cıkmada cok faydası oluyor bn ılk gun yurudum wc ye cıktım ve basım agrımadı hıc.
15) ne kadar yurursenız o kadar açılıyorsunz gece uyuyp sabah kalktıgnzda başa sarmıs gıbı oluyor ılk bı kac gun ama yıne yurudukce acılıyorsunz o yuzdn yuruyun bayanlar 😄
bn hastanede ıkı gun kaldm bebegmde cok sukur sımdı yanmda saglıklı uyuyor hee bıde bu arada takntılıym demstm ya bebegım bas cevresı ultrasnda haftasyla uyumluydu fakat 33 cm dogdu erkek bu arada en kucuk sınırda ılk zaman ona bıle takmıstım ama onmlı olan buyumesymıs. 39+0 da dunyaya geldı oglum ultrasonda 51 cm 2800 gr du fakat dogdugunda 53 cm 3350 dogdu.
son ve en onmlısı ılk gun anne sutuyle beslıcem dıe dıretmeyn bnm sutum hemen geldı fakat bebege yetmeyecegı ıcın ılk bı hafta arada cok az mama da verdm boylelıkle sarılıkta olmadk ve bol hurma yıorm sut ıcınde cok ıyı oldugunu dusunuyorum
anlatacaklarm bu kadar herkese hayrlı saglıklı dogumlar dılıyorumm 🤗🤗🤗