Merhaba canım bir kaç siteden alıntı yaptım kopyaladım. Doktorlarda önermiyor zaten. Bende bazen sol tarafıma yatıp , snrada kendimi sırt üstü yatarken ağrıdan uyanıyorum. Ve hemen değiştiriyorum. Gerçekten de kasıklarımda ağrı oluyor gerilmiş gibi böyle zorlamış gibi. Sen özen göster bacak arana yastık koy alışmaya çalış Sol tarafa yatarak dizleri kıvırmak ve bacakların arasına yastık koymak size bebeğinize en iyi yatış pozisyonunu verecektir. Bu yatış şekline ‘SOS’ pozisyonu denmektedir. Bu yatış şekli plasentaya en uygun şekilde beslenme imkanı sağlamaktadır ve böbreğin rahat çalışmasını sağlar ve vücutta özellikle eller ve dizlerde oluşabilecek ödemi azaltır.
Sırtüstü yatmak gebelikte uygun bir pozisyon değildir. Rahimin sırtınıza yapacağı ağırlık ağrılara sebep olabilir, bağırsakların damarlara uygulayacağı baskı kan akımında sıkıntılara ve hemoroide sebep olabilmektedir. Aynı zamanda yüzüstü yatmak da rahime ve bebeğe baskı uygulayacağı için uygun değildir.
**Yeni hamile iseniz kesinlikle yüz üstü yatmayınız. Yüz üstü yatılan durumlarda rahim'e ve bebeğe büyük bir baskı yapılır. Gebeliğin son zamanlarında ise sırt üstü asla yatılmamalıdır. Sırt üstü yatıldığı zamanlarda rahim yani bebeğin bütün ağırlığı omurgalar, toplardamar, bağırsaklar ve sırt bölgesine baskı yapar. Bu baskılar ise basur ve şiddetli bel ağrılarına neden olur. Sırt üstü yatmak aynı zamanda annenin kan basıncında düşüşe neden olur bunun sonucunda annede baş dönmesi, mide bulantısı ve halsizliğe sebep olur.