Biliyorsunuz ki bu tür testler tarama testleri. Tanı değil. Riskli çıkması durumunda, ambiyosentez cvs gibi tanı testlerine yönlendiriliyorsunuz. Ve bu testler girişimsel olduğu için, hem anne hem bebek için riskleri var. Her koşulda doğuracağım çocuk için bu işlemlerin riskini almak bana göre değil. Bu konuda Benim gibi düşünen annelerin sayısı bir hayli fazla, biliyorum. Bir diğer seçenek de fetal dna.. hoş o da bir tarama testi ama doğruluk payı diğerlerine oranla yüksek. Ki ben fetal dna sı risksiZ çıkıp da çıkıpta çocuğu down sendromlu doğan bi bayanın hikayesini de okumuştum başka bir forumda. maliyetli bir test. Kiminin gözüne görünmeyecek bir miktar olabilir ama kimileri için de gerçekten bulup buluşturulması zor bir miktar. Çocuk için yapılacak bişey olsa, tamam. Bi şekilde bulunur ödenir ama yapacak bişey yok. Sadece bilmiş olacaksınız. Tarama testinin riskli çıkması durumunda, tanı testlerine yönelmeyecekseniz, bu tarama testleri de mantıksız. Çünkü, bilinmezlik en kötü sondan bile daha kötüdür. Öyle mi, değil mi, sağlıklı mı soruları insanı yer bitirir. O şüphe girmiştir bir kere aklınıza. Düşünür durursunuz artık. Stres dolu bir hamileliğin çocuğa ne kadar etki ettiğini de biliyoruz, duyuyoruz. Down olsa bile Çocuk doğar doğmaz eğitime başlanmıyor. Kabullenme ve alışma süreci doğduğu zaman, çok daha kolay oluyor. Bilinçlenmek, araştırmak, eğitmek için yeterince süreniz olacak merak etmeyin..