Herkese merhaba 🙋🏼♀️ 10.06.2019’da oğlum Can’ı Acıbadem Altunizade Hastanesi’nde kucağıma aldım. Öncelikle herkese sağlıklı bir gebelik süreci ve doğum diliyorum.
Tüm detaylarıyla yazmaya çalışacağım, umarım merak ettiklerinizi yanıtlamış olurum.
Doğum şekli epidural sezaryendi. Sezaryen başta benim talebimdi zaten ama sonrasında plasentanın aşağıda olması ve bebeğin boyutlarıyla benim fiziki yapımın uyuşmaması nedeniyle bir zorunluluğa dönüştü. Bebeğim tüm gebelik dönemi boyunca 2-3 hafta kadar ilerideydi ama doktorumuz doğum için 39 haftayı tamamlamasını beklemek istedi. 39+2 için ameliyat gününü belirledik.
Sabah 7de hastanede olmamı istediler. Oda işlemlerinden sonra üstümü değiştirmemi istediler ve nst cihazına bağlandım. Ameliyat saatim 8 buçuktu, o saate doğru hemşireler gelip ameliyathaneye götürdüler. Anestezi görüşmesini önceden yaptığım için ameliyathaneye gitmeden önce herhangi bir doktor ziyaret etmedi. Ameliyathane renkli bir ortamdı, içeride çok fazla kişi var. Korkunç bir yer bekliyordum, pek öyle değildi açıkçası. Yanıma ilk önce bir hemşire geldi ve damar yolu açtı elimin üstünden. Çok az acıdı diyebilirim. Daha sonra anestezi doktoru geldi. Hemşire ile birlikte beni sol tarafıma yatırıp cenin pozisyonuna getirdiler. Belimi iyice dışarı itmemi söylediler. Yaptığı her işlemi adım adım anlatıyor, o yüzden telaş yapmıyorsunuz. Önce sildi, sonra uyuşturucu bir iğne yaptı ve daha sonra epidurali bağladı. Bunların hiç biri canımı acıtmadı. Epidural takma işlemi kesinlikle acıtmıyor. Hissiyat olarak ise önce üstüne yattığım sol bacağım ısındı ve uyuşmaya başladı, sonra sağ bacağıma aynı his geldi. Bu yüzden ameliyathane 20 derece olmasına rağmen hiç üşümedim. Uyuşma hissi tam olarak ayağınızın üstüne uzun süre oturduğunuzda oluşan karıncalanma hissine benziyor. Bu yüzden aynı dedikleri gibi dokunuşları sarsıntıları hissediyorsunuz ama canınızın acıması gibi bir şey olmuyor. Daha sonra sonda takıldı, onu da hiç hissetmedim. Eşim ve fotoğrafçımız yanımdaydı. Saat 08.55’te oğlum dünyaya geldi, önce ilk kontrolleri yapıldı sonra hemen yanıma getirdiler. İlk temasımız orada oldu. Daha sonra eşim, bebek ve fotoğrafçıyı çıkardılar. Benim dikiş işlemlerim yapıldı. Çok kısa bir süre sonra beni ayılma odasına aldılar, bir 10 dakika kadar da orada gözlemledikten sonra odama çıkardılar. 09.30’da odaya gelmiştim. Tüm işlemler 1 saat sürmüş oldu. Maalesef zor kısımlar bu aşamadan sonra başlıyor. Bebeğimi hemen getirdiler ve ilk emzirme denemelerini yapmaya başladık. Benim göğüslerim çok acıdı, hemşireler 1-2 hafta daha bu acıyı beklediklerini söylediler. Hem gümüş kapak hem de earth mama göğüs ucu kremi kullanıyorum dönüşümlü olarak. Saat 15 gibi su ve ilk gıdayı verdiler. Sonra ayağa kalkma denemesi yaptık. Belimde epidural takılı olmasına rağmen çok canım yandı. Ayaklarınız hala hafif elektrikli oluyor, dolayısıyla arada boşa basıyorsunuz ve gücünüz olmuyor. Sonraki kalkışlarım da yine acılıydı. Bugün 3. gün, hastaneden çıkıyorum. Hala ağrı ve acı var ama en azından şimdi yardımsız kalkabiliyorum. Sezaryenden sonra her işimi kendim yaptım diyenlere helal olsun :)
Sondayı ameliyat olduğum günün akşamı çıkardılar. Hiç acımıyor çekilirken, içiniz rahat olsun. Ben çıkarmasalar da tuvalete kalkmak zorunda kalmasam demiştim ama enfeksiyon riski olduğu için doktorlar uzun süreli sonda istemiyormuş. Bebeğinizi 2-3 saatte 1 emzirmenizi istiyorlar, bunun için bebek hemşireleri geliyor sık sık. Yani kesintisiz uyuyabileceğiniz süre maksimum 3 saat. Şaşırtıcı bir şekilde bu sizi zorlamıyor çünkü hamilelik boyunca gece tuvalete kalktığımız için uykumuzun bölünmesine alışkın oluyoruz. Merak edenler için; yeni doğan sünneti de yaptırdık. Doktorlarımız tavsiye ediyordu. Doğduğunun ertesi günü ürolog tarafından yapıldı. 15 dakika sürüyor, ameliyathanede yapılıyor ve aile içeri alınmıyor. Lokal anestezi altında yapıldı. Ameliyat sonrası 4 gün boyunca bephantene plus sürüyoruz her alt değişiminde. Hepsi bu. Şimdilik hiç bir sıkıntı yaşamadık. Buna bağlı bir ağlaması huzursuzluğu olmadı bebeğimizin.
Bu arada sizin gaz çıkarmanız çok önemli. Bunun için yürütüyorlar, gaz çıkmadıkça dikiş yerleri acıyor. Bu yüzden hastane de sürekli komposto verdi. Büyük abdest ise o kadar önemsenmiyor. Ameliyat sonrası 1 haftayı bulabilir, sıkıntı değil dedi doktorlarım.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım. Herkese sevgiler 💙