“Pazartesi kontrole gittiğimde 2 cm açılmam vardı, herkes 1-2 güne doğurursun demişti. Evimi temizliyim bari dedim 2 günüm varmış. Salı günü temizliğe giriştim. O akşam üzerine doğru sancı gidip geldiğini hissettim. Ama çok hafif. Sonra akşam 8de bi sancı daha vurdu ve düzenli aralıkla geldiğini hissedip zaman tuttum. 5 dakikada bi sancı vuruyodu. Bi heyecan bastı beni 😱 Ama şiddetli değildi. Adet sancısı gibiydi, o yüzden bekledim. 2 kez duşa girdim, yürüdüm, hurma yedim, dua ettim.. Bu arada sürekli kahverengi bi jel geliyodu çamaşırıma. Ciddiye almıyodum “bu ne böyle nişan mı olur kırmızı yada pembe olması lazım” diyodum. Ama olmadı 😄 öyle böyle uyuyalım geceki duruma göre gideriz dedik yattık.. Saat gece 4buçukta bi sancıyla sıçradım, belimi orta yerinden kesiyolarmış gibi. Zaman tuttum, 3 dakikada bi aynı sancı aynı şiddet. Tuvalete gittim, illa görücem o nişanı diye😄
Büyük bi parça şeklinde yine jelimsi bi parça ve yine KAHVERENGİ 🧐 Ama sancılardan dolayı tamam dedim bu sefer doğum bu. Yatağa döndüm, “askım..” dedim. Sabahları işe giderken kalkmamak için cinnet geçirten adam tek kelimemde “gidiyoz muu” diye pörtletti gözlerini kalktı ayağa 😄 Kaynanamları aradık gidelim diye, zaten bütün gece bi yandan kaynanam bi yandan annem herkes saat başı ne zaman gidiyoruz diyip durdu🙄
Ben tekrar bi duşa girdim ve çıktık. Saat 6ya geliyordu. Acilden giriş yaptık, nöbetçi erkek doktor vardı. Hiiiç istemeyerek muayene oldum ve 4 cm açıklık var 7-8 saate doğum olur dedi. Ben gidiyim o zaman evde çekiyim sancılarımı dedim, ama olmaz dedi yatış verdi hemen. Odaya çıktıktan sonra beni nst’ye bağladı ebe. Damar yolu açtı. Önce lavman yapıcaz sonra serum takılcak dedi, beni bi stres bastı. Neyse yaptı lavmanı, şimdi ben sana sorular sorucam sorular bitene kadar tuvalete girmek yok dedi. Yok ebesininki dedim içimden😂 Duramıyorum ki diyorum, kadın bana soru soruyo 😄😄 O 30 saniye bana tam bi işkence gibi geldi. Sonra girebildim tuvalete sonunda❤️😄 Lavmandan sonra yemek içmek su bile yasak dediler, serum taktılar açım diye..
Neyse saatler geçtikçe benim sancılarımın şiddeti arttı. Sabah 8de doktorum geldi ve
muayene etti. Açıklık 4-5 cm dedi o muayenede canım çok yandı. Tekrar bakıcam diyip gitti. Bana pilates topu getirdi. Sancı geldiğinde üzerinde zıpla, sancı geçince sağa sola doğru hareket et dedi. Asla yatmicaksın ya yürüceksin ya topun üzerinde olucaksın dedi. Hiç yatmadım. Zaten yatınca sancılar daha çok hissediliyordu. Erkek bebişlerin ağrısı bele vurur derler ya çok doğruymuş, belime vuran sancı çok zorladı beni. Ben sancı çekerken eşim güçlü ol dedi bana sürekli. Onun desteği o an çok kıymetliydi. Herkes dua okudu başımda. Bende içimden hep dua ettim. Sancı 3 dakikada bir geliyodu, sancı gidince konuşup gülüyodum sancı vurunca ben bende değilmişim gibi oluyodu. Nstye bağladılar bikaç kez daha, 3 kez 2 farklı ebe muayene etti öğlen olduğunda açıklık 6 cmdi. 7 olunca doğumhaneye geçicez dediler, korkum o an başladı. Ama ilerleme durmuş gibiydi, saatler geçmiyodu sanki. Suni sancı vermek istemediğini söyledi doktorum, herşey doğal olsun istiyodu ve suni verilmedi. Bu yüzden süreç uzun olabilir dedi. Tekrar alttan muayene ettiğinde bebişin başı yan duruyo dedi ve kordonu çok kalın o tutuyo bebişi dedi. Suyunu patlatınca hızlanıcak açılma dediler ve Doğumhaneye aldılar beni. Çatala çıktığımda suyumu patlattılar açılma 7-8 dediler. Çok sevindim az kaldı dimi diyodum. İçerde 2 ebe, 1 yrdımcı hemşire bide doktorum vardı. Ama su patlatıldıktan sonraki sancılar çok şiddetliydi. Sürekli ne zaman biticek diyodum.. Doktorla ebeler fısıldaşmaya başladı bi ara, ters giden bişey olduğunu anladım noluyo diye bağırdım zaten sancılar beni delirtmişti. Suyum kirli gelmiş, yani bebişim içeri tuvaletini yapmış. Nstye bağlayıp kalp atışlarını kontrol edicez dediler. Eğer iyiyse devam ama kötüyse hemen sezeryana alıcaz dediler. 8 cm açıklıkla o kadar acıyı çekmişken sezeryana girmek ihtimali beni çok korkuttu. Bekledim. Beklerken dua ettim. Durumu iyi dediler çok şükür. Ve normal olucak dediler. Ikınma hissi gelince söyle dediler, geliyodu ama söylemeye korkuyodum doğuramicam gibi geliyodu. Sonra sancılar arttıkça ıkınmamak elde olmadı. Sancı sürecinde ah bile demeden sessiz sessiz çektim acımı, doktor ebeler dalga geçiyodu bu nasıl sancı çekmek diye. Ama doğumda tüm sükunetimi bozdum 😅😅 Kesi atıldığını hissetmedim en çok ondan korkuyodum ama hissetmedim sancının şiddetinden sanırım. Ebelerin ikiside karnımdan bastırdı, 4 kez falan ıkındım sanırım. Başının çıktığını hissetmedim, saçları gözüktü demişlerdi inanmamıştım sonra omuzları çıkarken ıkınma hissim kayboldu ve doktor bırakma sıkışır bebeğin diye beni zorladı. Omuzları çıktıktan sonra gerisi kendiliğinden çıktı. Bebek çıktığında yeniden doğmuşsunuz gibi bir his oluyor, ve o an bi hafiflik çöküyo üstüne insanın. Ben doğum anında çok bağırdım, ben bağırırken sesimi duydukça eşim ağlamış, odama geçtiğimde videosunu izlettiler. Doğumhaneden bebiş çıktıktan sonra herkes aşağı inmiş bebeğin peşinden, ebeler gelip kimse kalmadı tek kaldın dediler bana. Çok üzüldüm. Dikişlerim yapıldıktan sonra beni de giydirip sandalyeye oturttular. Çıktığımda kapıda eşim beni bekliyodu. Gerçekten herkes gitmişti, annem bile. Elimden sımsıkı tuttu beraber gittik bebeğimizin yanına.. Kocamaan yanaklı bembeyaz bi bebek bizi bekliyodu. 3 kilo 350 gram 48 cm doğdu. Gece 5-6 civarı yatış verilmişti, 15:20de doğumum gerçekleşti. Ben doğuma 61le girdim, şimdi 54üm. Doğumdan çıktığımda “bidaha doğurmicam” demiştim, doğum hakkında günlerce konuşmadım, o gece uyku uyuyamadım. Ama şimdi o uyuduğunda bile özlüyorum, yine olsa yine çekerdim aynı sancıyı diyorum. Kolay değil ama geçiyor. Ve canınızdan can alan sancı, sizin canınıza can katarak size bi mucize veriyor.”
İlk doğum hikayemdi bu. Başka bir platformda yazmıştım, buraya da taşımak istedim. Ben 24 yaşındayım şimdi, ve 9 haftalık ikinci bebeğime hamileyim oğlum ise 18 aylık oldu :) Bir daha doğurmam diyen ben, şimdi tekrar hamileyim evet evet 🤦🏻♀️😄 Yine nasipse normal istiyorum, ama bi yandan da korkuyorum.. Sormak istediğiniz bir şey varsa cevaplarım :) Herkese hayırlı doğumlar diliyorum. ❤️