Hamileliğimin basından beri normal doğum diye tutturanlardanım. Gerçekten çok istiyordum. 32. Haftaya kadar çalıştım günde 8 saat full ayaktaydım. Işten ayrılınca nerdeyse hergun 5 km yürüdüm. Bebegim ultrasonda hep 2 3 hafta önde gidiyordu.Doktorum 3 kere çatı muayenesi yaptı kesinlikle normal doğurmalısın dedi gayet uygundum yani hem çatı olarak hem psikolojik olarak. 39+1de doktorum 1 cm açıklığın var biraz daha beklersek bebegin kafası büyür kanaldan çıkamaz şuan 35 cm dedi. (Bu arada 35. Haftafan sonra hergun 5-7 tane hurma yedim. Ahududu yapragi cayi adacayi ictim hergun 30 tane squat yaptım. ) 31 mayıs da 7de yatısım yapıldı lavman yapıldı, açılma için fitil yerleştirildi ve suni sancı takıldı. Nstde hiç sancim çıkmamıştı bu zamana kadar. Suni takıldıktan 30 dk sonra yavaş yavaş sancılarım gelmeye başladı ama nasıl mutluyum ohh doğuruyorum felan. 12de geldi doktorum aciklik 2 cm tekrar ilac yerlestirdi. Bu arada sancıdan cok muayeneler canımı yakıyordu çünkü doktorum her seferinde serviksmi uyarıyordu. Saat 15.00 oldu açıklık hala 2 cm. Bu arada nst dışında devamlı yürüdüm çömeldim sıcak suda yarim saat durdum. Plastes topunda zıpladim. Doktor suyunu açalım daha hızlı ilerler dedi 3de suyum açıldı. Işte o zaman o sancılar gerçekten dayanilmazdi. Kendimi kaybettim tabi herkeste aynı olacak diye bişey yok o yüzden korkmayın. Saat 16.45 oldu ebe geldi açıklığım 2,5 cm ve duyumun rengi kirlenmiş doktorum geldi mekonyum yapmış doğumun geceye kadar uzar bebeği sıkıntıya sokamam sezaryen dedi. Ben bu yandan istemiyorum diye ağlıyorum bi yandan o sancılardan kurtulmak için hemen alsınlar istiyorum.😔 çok üzücüydü gerçekten..
Hemen ameliyathaneye indirdiler. Sancidan kivrandigimi görünce anestezi doktoru uyutalim dedi kabul etmedik sancim geçince takin iğneyi dedim çünkü bebeğimi görmek iyi oldugumu bilmek istiyordum.. spinal yapıldı hemen doğuma başlandı minnak oğlum 16:56da çıktı herkes cok güzel bi bebek diyordu sonra getirdiler bembeyaz pamuk gibi inanamadım benim olduğuna 😔😍 ve ben hala ağlıyorum doğuramadım doğuramadım diye.. bebeğimi çıkardılar doktorum geldi yanaklarimi okşadı gözyaşımısildi sen elinden geleni yaptın üzülme dedi allah razı olsun. Odaya ciktik oglum fıldır fıldır etrafa bakıyor aranıyordu hemen hemşire geldi emzirmeme yardımcı oldu. Sezaryen gerçekten normal doğumdan daha kolaymış. Ağrın oluyor ama ağrı kesici iciyorsun. Ilk ayağa kalktıgımda karnım cok acidi heralde ben 20 gün yürüyemem dedim. Ama 2. Kalkisimda daha kolaydı 3 4 her seferinde daha az aciyordu. Şimdi evde 2. Günümüz göğüs ucum pek yok uğraştırıyor oğlum ama cani sağolsun.
👍🏻 Avent göğüs kalkanı
Lansinoh göğüs kremi
sleepy bebek bezi
Sıcak su torbasi(sancı sırasında bele cok iyi geldi)
depend ıyi almışım dediklerimdi.
2 gecelik 2 pijama takimi almıştım 1 gecelik ve 1 pijama takımını hiç kullanmadım.
Atlet 3 tane almıştım yetmedi..
Herkes genelde üşüyormuş ama 3 tane çorap almıştım ama ben hiç üşümedim..
Oğluşuma 2 tane penye battaniye koymuştum yetmedi cabuk kirlendi. 3 tanede takım değiştirdik.
Önerilerim bu kadar sormak istediğiniz soru varsa müsait oldukça cevap veririrm buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim😊 herkese gönlüne göre hayırlı doğumlar diliyorum 😚