Cnc53 Ben de normal kilonun üstünde hamile kalanlardanım.Şöyle söyleyeyim ilk hamile kaldığımda 84 kiloydum,doğuma 72 kilo gittim.
Bunda bulantı ve kusmalarımın da çok etkisi var tabi,Ama genel olarak sağlıklı ve dengeli beslendim.
Paketli ve hazır gıda,asitli şekerli içecekler,fast food,hamur işi ekmek vs tüketmedim.Çok şekerli meyveleri kararında yedim(karpuz,kavun gibi)
Yani açıkçası hamileyim kilo almaya hakkım var deyip her şeyi yemedim😁elbet benim de canımın çektiği şeyler oldu,mesela bir kere kola canım çok istedi,yarım çay bardağından daha az içtim.Nefsimi körelttim sadece.Tüm bu bahsettiklerim sadece annenin kilosuyla alakalı da değil,bebeğin gen ve hücre oluşumunda da çok önemli.İleriki yaşlarında metobolitik hastalıkların,genetik hastalıkların çoğu anne karnında taşlarını oluşturmaya başlıyor.Elbet kilo alırsınız hamilelikte,belki benim kadar şanslı olmazsınız ama sağlıklı ve düzenli beslenmeyle tüm hamileliğini 5-6 kilo alımla tamamlayan yüzlerce insan var.Neden onlardan biri olmayasınız değil mi?:)))