Kedinizin iç ve dış parazit aşılarını yaptırmasanız sıkıntı olur.iç ve dış parazit aşıları zaten kedilerin sağlığı için yapılmıyor, sahiplerinin sağlığı için yapılıyor genelde..o aşılar dışkıdaki parazitlerin insanları hasta etmemesi için yapılıyor.aşısına dikkat ettiğiniz sürece kedide sorun olmaz.ama köpek için aynı şeyi söylemek mümkün değil.zaten kedilerin bir zararı olmadığı peygamber efendimiz tarafından da söylenmiştir.o dönemlerde evlerde şimdiki gibi cam pencere olmadığı için kediler kapların içerisinde rahatça gezerlermiş, hatta bir yerde okumuştum sahabelerden birisi kedinin su içtiği kaptan abdest almış, peygamberimize sormuşlar o da temiz ve sevimli bir hayvandır diyerek abdest alınabileceğini söylemiştir.ama bunlar demek değil ki hastalık taşımaz..bu hayvan olayı şu yönden risk oluşturabilir, çocuk evdeki kediyle dışardaki sokak kedisini bir tutmasın, sevsin eziyet etmesin ama onlardan biraz mesafeli dursun, çünkü bildiğiniz üzere sokak kedileri çöplere vs girerler ve patilerinde veya tırnaklarında mikrop taşıyabilirler