Merhaba kızlar
İlk gebeliğimi öğrendiğim andan beri formda aktif olmaya bilmediklerimi öğrenmeye çalıştım . Çoğu arkadaştan çok faydalı şeyler öğrenip hiç duymadığım konularda bilgi sahibi oldum hepinize teşekkür ederim
Gelelim doğum hikayeme .38 haftalıkken açıklıgım 1cm ve yumuşamam başlamıştı ama bebek doğum kanalında degildi. Doktor kendiliğinden doğarmı bilmiyorum bekleyelim bakalım dedi 39 olunca çağırdı. hep normal doğum istiyordum 35 den beri sürekli plates topunda hareket ediyordum doktorun verdiği hareketleri yapıyordum . 39 haftaya girince sabahtan kontorle gittim ne agrı ne sancı var eve gönderecek diye beklerken nstm kötü geldi doktor yemek yemediğim içinmi diye serum taktırdı ama serumdan sonrada düzelmedi . Kalp atımları yavaştı . Açılmam oldugu için az dereceden suni başlattı ama bu sefer atımlar dahada düşünce kakasını yemiş olabilir diye sezeryana karar vermemiz gerekti . bebeginizi sağlıklı görmek için herşeye katlanıyor ve acayip güçlü hissediyorsunuz . Ben normalde korkmama rağmen onu sağlıcakla görmek için sezeryana ve spinal olmaktan hiç korkmadım. Meğerse benim pamuk kızıma iki kat kordon dolanmış. İyiki sezeryan olmuşum . Bebegimi gördüğüm an aynı sizlerin anlattığı videolarda gördüğüm gibiydi onun sesini duydugunuz anda bağıra bağıra ağlamak istiyorsunuz . Bence o an anne olduğumuzun en güzel kanıtı 😌. Sonrası inanın hiç geliyor .
Çevremdeki sezeryan olanlardan ve benim yaşadıklarımdan tecrubeleri aktarmak isterim çünkü bilerek yapmak toz pembe oldum çıktım diye okumaktan daha iyi arkadaşlar .
Öncelikle normal doğumda acılar sancılar çekip sezeryanda hop kesiyorlar dikiyorlar ne sancı ne birşey yok gibi birşey yok . Aynı rahim ikisindede toplanmak için doğumdan sonra kasılıp gevşiyerek bi ağrı yaratıyor. Ama hepsi geçiyor . AmeliyAtta bi ara mideniz bulanıyor hemen söylerseniz müdehaleniz o kadar hızlı oluyor. Ağrılarınız başlamadan Ağrı kesicileriniz yapılıyor başlıyacagınızı hisseder hissetmez hemen yaptırın çekinmeyin. Hastanede yatmanın konforunu yaşayın. Yatağa alındığımda ayağımı hep topuklarımın üstünde bırakmışım oynatamadığımdan ve su topar gibi acıdı aklınıza gelirse yakınlarınızdan pozisyon verdirin aynı şekilde bırakmayon. Ayağa ilk kalkarken muhakkAk karşıya bakıp derin nefes alarak yavaş yavaş doğrulun . Kalkmadan belinizi sararsanız çok çok rahat edersiniz . Önce gevşekten başlayarak yavaş yavaş her kalkmanızda sıkın . Karnınız çok güzel toplanıyor yürürken rahatsız olmuyorsunuz . Ben ilk bebişin büyük müslin beziyle yapıp sonra korseye geçtim . İyiki korse almışım . Depent aldım ama ped şeklinde olan daha rahat oldu çünkü birşey giyip çıkarmak zor oluyor hareketiniz kısıtlı olduğu için . Sürekli kirleniyor doktor bakmak istiyor fln. Ben geceliği sonraya bırakıp gerek olmaz demiştim muhakkak gecelik koyun yara yerinizi pantolon lastiği acıtıyor .
Bütün acıların geçecegini bilerek zamanın geçmesini bekleyin inanın vucut kendini çok güzel ve hızlı toparlıyor . Yürüdükçe açılıyorsunuz. Sütüm için Ben bol bol su ,ramazan şelbeti ve kayısı hoşafı tükettim hem sütüm iyi oldu hemde gazım çıktı. Gögsü kalkanı çok rahat ettirdi lanolinle kremleyip kapattım nemli kaldı . İllaki bir acı oluyor ama kanamadı şimdilik. Elbiseme değmediği için çok rahat ettim . gögüslerim açık bırakmaya havalandırmaya çalıştım . Sıcak suyla yıkayıp emzirmeden yukarıdan aşağı sıvazladım ve geldiğini görüp öyle verdim . Kuzuma gelirsek ; birbirimize hemen alıştık 🙂 sanki hep onun annesi gibiyim . Bal kızım benim . Darısı sizlerin başına inş ❤️