Perşembe sabahı saat 6 gibi karın ağrısıyla uyandım.Ara ara kasık ağrısı oluyordu ancak ben gaz sancım mı var diye şüpeyle bakıyordum.Baktım belli aralıklarla sürekli ağrı geliyor ve belime doğru ağrı devam ediyordu.Kronometre başlattım ve ortalama 4 dk da bir ağrı geliyordu.Doktoruma whatsappdan yazdım ancak o da o arada 3 tane peşpeşe sezeryana girmiş.Cevap gelmeyince bende hızlıca bi duş alıp hastaneye gittim. Tabi doktorum sezeryanda olduğu için başka bir doktora göründüm.Doktor alttan muayene etmek istedi ama kendimi çok kastığım için tam olarak açıklığı göremedi.(Sürekli gittiğiniz doktora karşı nedense daha rahat oluyorsunuz)Beni Nst ye gönderdi.Nst de sancılar 90 a kadar çıkmıştı ve sık sık görünüyordu.Doktor nst sonucunu görünce doğumun başladığını yatışının yapılması gerektiğini söyledi.Yatışımdan sonra ailelerimize haber verdik.Annem geldikten sonra eşim evimize gidip tüm hazırladığım eşyaları alıp geldi.Bu arada sancılarım sıklanıyor ve şiddetleniyordu.Kardeşim ameliyat hemşiresi.Doğumuma o giricekti gelip bana destek oldu.(Eşim girmek istemedi çünkü dayanamayacağını söyledi.Doğrusu eşlerin doğuma girmesinden yanada değilim) Sancı nasıl birşey diye sorarsanız adet sancısının yavaşca şiddetlendiğini ve sonra biranda geçtiğini düşünün.Rabbim dinlenmen için bildiğin sana süre veriyor.İlk başta sancılar inletiyor ama sonra şiddetlenince bağırmak istiyorsun.Sanki beliniz kopacakmış gibi hissediyorsunuz.Tüm doğum süreci boyunca en çok canımın yandığı ve yorulduğum yeri burası oldu.Ben bebeğin çıktığı bölümün en acılı olabileceğini düşündüm ama öyle değilmiş. Sancıların en son raddede olduğu zamanda doktorum geldi açıklığa baktı.7 cm açıklık vardı bi çubuk gibi birşeyle keseyi patlattı ve beni doğum haneye aldılar.Bu arada epidural falan için çok geç kalınmıştı ve yapılması için istemek gerekiyormuş🙈 Doğum için çatala çıktım bana kasılma gelince ıkınmamı istedi.Kasılmanın gelip gelmediğini anlamadım ama ne zaman sancı gelse ıkındım.İlk başlarda ıkınmayı yanlış yapıyordum😂 Doktor bana aşağı değil yukarı ıkınıyorsun suratın kıpkırmızı oldu dedi.😊 Derin bir nefes alıp karın kaslarınızla kendinizi kasıyorsunuz aynı büyüğüne gidip yapamamak gibi😂Sancı süreci boyunca 3-4 kere derin nefes alıp ıkındım.Çataldaki tutamaçlar parçalanacaktı nerdeyse.5 sancı sonunda oğlum doğdu.Kafasının geldiğini hissettim ama cidden aynı tuvaletinizi yapıyormuşsunuz gibi hissettiriyor.Oğlum doğduktan sonra bir rahatlama geldi.O kadar yorulmuştum ki onun ilk çıktığı anı sadece 1 snye görebildim.Temizliğini yaptıktan sonra yanıma getirdiler o an çok karışıktı hem ağlamak istiyordum hemde gülmek istiyordum.Sonra onu götürdüler.Doktor plesentayı çıkardı o da nerden baksanız bi çocuk daha doğurmaya benziyordu ama sadece bi kaç saniye sürüyor.Sonra rahimde kalan bi parça varmı diye doktor bi çubuk ucunda pamukla içinizi temizliyor iki tane deri parçası çıktı.Bu işlemde biraz canınızı acıtıyor.4 tane dikiş atması gerekti.Doğum sırasında kestiğini anlamadın bile.Dikişlerde çok can acıtmıyor.Totonuza iğne batırdıklarını düşünün o kadarcık bi acı.Sonra doktorum doğum boyuncaki gelişmelerden bahsetti. Bebek normalde gelirken kafasının arkası yukarı bakacak şekilde gelirmiş ama benim ogluşum alnı yukarı bakacak şekilde gelmiş.normalde bu durumda sezeryana almaları gerekiyormuş ama ben iyi ıkındığım için gerek kalmamış.Bu durumda bebek kendini getiremiyormuş ve bütün yük annede oluyormuş.Bebeğin göbek kordanında düğüm vardı ve kardeşimin söylediği kadarıyla şimdiye kadar bir çok doğuma girdiğini hiç böyle bir kalın düğüm görmediğini söyledi. Bebeğin plesentasıda nerden baksanız bir böbrek büyüklüğündeydi. Oğluşum 3 kilo 960 gram doğdu.Hastanedeki bir çok doktor, hasta bakıcı,hemşire beni tebrik etti.Hatta bi ara baş hekim ve hastane sahibi gelip normal doğum olduğu için tebrik etti.Tüm bunlar saat 6 gibi başladı ve 12:50 de bitti.Tüm bu sürecin sonunda oğluşumu kucağıma aldığımda tüm acılar tüm yorgunluk hersey son buldu.Doğum yapmaktan her zaman çok korktum.Kime doğum nasıl birsey diye sorsam hiç detayı ile anlatan olmadı.Korkulcak birsey değilmiş.Dünyanın sonuda değilmiş😂 Şimdi evimizde yeni bir birey var artık.Çok güzel bir duygu.Çocuk sahibi olmak için kesinlikle geç kalmayın. Benim doğum hikayem bu şekilde.Merak ettiklerinizi lütfen sorun.