EkGizemes Merhaba, çok geçmiş olsun öncelikle. 4,5 sene çocuk baktım ve bakmaya başladığımda henüz 1 yaşındaydı. Tuvalet eğitimini ben vermek durumunda kalmıştım. Öncelikle çişi söylemek/yapmak çocuklara her zaman için daha kolay gelir. Kakayı ayıplar, kötü bir şey olduğunu düşünürler. Bebekken bile beze kaka yaptıklarında rahatsız edilmek istemez ve köşelere saklanabilirler. Bu yüzden kaka, çocuklar için çişe göre biraz daha utanılacak bir şey. Öncelikle endişelenmeyin, yapmaması tamamen kendisinden ve muhtemelen utanıp kendini rahat hissedememesinden kaynaklı. Tuvalette sürekli yanında durmak yerine "ben seni kapının önünde bekleyeceğim, bittiğinde bana seslenirsen sana yardımcı olurum" diyerek tek başına bunu yapabileceğini ona aşılamalısınız. Sürekli başında olmak ve beklemek hem sizi bir zaman sonra sinirlendirebilir, hem de çocuğun kendisini daha çok kasmasına neden olabilir. "Neden yapmadın, yapamıyorsun, yeter artık" vb tarzda yaklaşımlar yerine bir süre her çiş/kaka yaptığında tebrik eder veya oyun oynar, hoşlandığı bir yiyeceği vererek ödüllendirirseniz çocuğunuz iyi bir şeyi başardığını hissedip yaptığının doğru olduğunu idrak edecektir. Zor bir süreç, bezi bırakmakta kendisini güvensiz hissetmesine sebep oluyor ve kakayı tutuyor. Sabretmelisiniz. Poposuna zeytinyağı ile masaj yapabilirsiniz, kuru kayısı yedirebilirsiniz, bol su içmesini sağlayabilirsiniz. Lazımlık alır ve en çok vakit geçirdiği (odası, salon vb) yere koyarsanız tuvalete koşmak yerine hemen lazımlığa da yapabileceğinin bilincinde olur.