Hatirlarsaniz bir kac hafta once yaptigim ikili testin pozitif sonucunu ve endiselerimi sizinle paylasmistim. Soyle anlatayim:
12 haftalikken ikili teste girdim. Girerken aslinda testin tam olarak ne oldugunuda cok bilmiyordum. Sadece usg da bebegimi tekrar gormenin heyecanini yasiyordum, o an baska birsey cokta umrumda degildi. Testimden bir hafta sonra doktorumun ofisinden beni aradilar. Down sendrom riski 1:150 oldugunu ve yasima gore (25 yasindayim) cok yuksek oldugunu soyledi. Bir hastanenin Genetik Kliniginden randevu almis benim icin. Bir kac gun sonra bu randevuye gittim. Beni down sendrom ve baska kromozom bozukluklarindan ve yapilan ikili testinden cok bilgilendirdiler. Bana NIFTY testi onerildi. Eger istersem amniyosentezde yaptirabilecegimi soyledi. Acikcasi buna cok sicak bakmadim, rabbimin bize ne uygun goruyorsa onu yasayacaktik ve herhangi riski almak istemedik. Yaklasik 2 hafta bekledim, bugun sonuclarim cikti. Rabbime 1001 sukur ki sonuclarim temiz cikti. Dusuk risk, 1:10,000 cikti. Diger sonuclarinda cok temiz dedi. Oyle bir sevindim ki. Bir yanim hep rahatti, cunku ailemde olmadigi ve yasimin ‘riskli yas’ grubunun altinda oldugu icin ama bir yanim hic susmuyordu. Bebegim oyle olursa onu nasil buyutebilirim, nasil guzel bir egitim verebilir ve nasil koruyabilirim diye. Cok cok korktum sonuclarimi Alana kadar.
Lutfen bu tarz ikili, uclu, testler size yaniltmasin. Bu tarz bir surecten gecen herhangi anne adayi varsa elimden geldigince yardimci olmaktan cok mutlu olurum. Allahim bu hayirli Ramazan ayinda boylece guzel bir haber vermeyi nasib ettigi icin sukurler olsun. Rabbim hepimize mutlu,hayirli ve saglikli cocuklar yetistirmeyi nasib etsin🤲🏻🌸