zelistsn anne karnında bebeğe down tarama testi yapılıyor. Önce ultrasonl bebeğin nazal kemiğini (burun kemiğini) ölçüyor. Çünkü down sendromlu bebeklerde bu kemik çok kısa oluyor. Bir de ense kalınlığını ölçüyor bunun da sebebi down sendromlu bebeklerde ense kalınlığının fazla olmasından dolayı. Sonra bu ölçümler haricinde kan alıyorlar (aç tok farketmez). Tok olmanız daha iyi çünkü kan verince biraz baş dönmesi olabiliyor. Sonrasında bunlar bi sistem var o sisteme girip bir ortalama çıkarılıyor. Yani bebeğinin down sendromu olma olasılığı hesaplanıyor. Ama çok net de bilgi vermez. Yani 2li testi temiz çıkanın sonradan böyle bir bebeği olmayacağını garanti veremez. Artı olarak riski yüksek çıkıp da sağlıklı bebeği olanlar da çok oluyor.