HTCARSLN süt parası ve doğum parasını çalışmasanız da alabiliyorsunuz.Eşinizin sigortalı olması yeterli.
Özel hastaneler genelde süt parası başvurusunu kendileri yapıyorlar.Ama devlette yaptıysanız Aile ve Sosyal Politikalar bakanlıklarına ya da sosyal hizmetlere kendi kimliğiniz,bebeğinizin kimliği ve doğum belgenizle birlikte başvuru yapıyorsunuz.