Snrr Merhaba canım tabi istediğini sorabilirsin. Bizim sayıda hızda hiç sorunumuz yoktu ama morfoloji çok kötüydü hep %0 %1 çıkıyordu, çoğu da kuyruk bozukluğuydu. Morfoloji direkt olarak sperm kalitesini belirtmiyor ama sperm kalitesini çok ciddi boyutta etkiliyor. Kimi doktorlar morfolojiyi takmayın normal yolla bile olabilir hele tüp bebekte hiç önemli değil diyorlar ama bana göre kesinlikle yanlış bir kere normal yolla döllenme olması çok zor. Şekil bozukluğu olan spermle döllenme olsa da bebeğin sağlıklı olması çok düşük ve düşük yapma ihtimali çok artıyor. Tüp bebekte ise tıpkı bizim yaşadığımız gibi embriyolar 5. Güne ulaşamıyor 3. Yada 4. Güne gelen embriyoların da kalitesi düşük oluyor ve bebeğim tutunma ihtimali azalıyor. Tabi hiç olmaz diye bir şey Yok ama dediğim gibi ihtimal çok düşüyor. Benim eşimde dediğim değerler morfoloji düşüklüğü ve geriye kalan sağlıklı spermlerin %48 inde de DNA hasarı vardı. Zaten DNA hasarını en aza indirdiğinizde morfolojiyede etkisi oluyor ve değerler otomatikman yükseliyor. Biz bu sorun için Ankara’da Kaan Aydos’a gittik. 40 gün boyunca eşim iki çeşit ilaç ve vitamin takviyesi kullandı ama bunun dışında bize hocanın söylediği tamamen yaşam tarzının değiştirilmesi gerektiği. Bu süreçte (sadece morfoloji sorunu için söylüyorum) kırmızı et kesinlikle yasak, tavuk çok az yenecek. Her türlü baklagil, havuç, kuru incir ve yeşil olan her şey(roka, tere, marul) sofradan eksik edilmeyecek. Sigara, alkol kullanılmamalı. Radyasyon, tozlu ortam en aza indirilmeli. Beslenmenin tamamen doğal olmasına dikkat edilmeli yani paketli hazır hiç bir şey yemedik nerdeyse ayrıca yemeklerde kullanılan yağ azaltılıp zeytinyağı kullanımı artırılmalı. Eşim tüp bebeğe kadar olan 4,5 aylık süreçte bütün bunlara harfiyen uydu, 20 kiloya yakın incir yedi ve ağzına gerçekten kırmızı et sürmedi. Tüp bebeğe tekrar başladığımızda eşimin DNA hasarı %48 den %18 e düşmüştü. Buna rağmen 9 embriyodan 4 tanesi 5. Güne kaldı ve bunların 2 tanesi birinci kaliteydi. Yani morfolojide beslenme süreci çok önemli canım ☺️ Başka sormak istediğin bir şey var mı?