dryhrz
Bekle bekle gelmeyen bizim kızın 10 buçuk aylık hamilelik serüveni 41+6’da nihayet son buldu 🤣
Hamileliğimin başından beri doğal Doğum, normal Doğum, doulalar, ebeler, evde doğumcular ve hatta hep normal doğurtan doktorlar çıktı karşıma 🤷♀️ Bence tesadüf değildi ☺️ Ve zaten ben de doğal takıntılı biriyim. Karşıma çıkan kitapları alıp okudum ,sosyal medyadan takip ettim vs derken Doğum Eğitimi çıktı karşıma eşimi ikna edip beraber 29 haftada gittik. Eğitim sakaryada bize 1.30 saat uzaklıkta. İki gün gittik geldik ☺️ Neyse sonra takipli olduğum doktotora 36. Haftamda artık Doğumla ilgili konuşalım diye konu açtım. Bana kordon kanını en fazla 25-30 sn beklerim demez mi 😒 e hani diğer kanlar kordonda mı ziyan olck? Parayla saklatırsan o ayrı 🤣 ama oradaki kan bebeğe geçerse zararlı. Mantığa bak, nasıl bilinçsiz hamileleri kandırıyorlar korkutarak. Neyse dedim, ten tene temas ne kadar sürüyor 5 bilemedin 10 dk 😳 o da tam çıplak mı belli değil. Bir eksi daha. Sonra epizyoyu sordum( normal Doğumda atılan kesi) kesisiz olmaz demesin mi 🤦♀️ E hocam kesisiz doğuranlar nasıl doğuruyor. Örnek var etrafımda. Ben her türlü keserim, O doktorlar suç işliyor dedi 😳 yani ihtiyacın olsa da olmasa da öyle mi dedim evet dedi. İçerde yırtılma olursa yok şöyle böyle. E sen niye varsın o zaman. Doğum ilerlediğinde risk durumuna göre kesi atılır. Bu tamamen kendi rahatlığını düşünerek atıyor kesiyi. devletin verdiği izinmiş kesi. Neyse Benim doktorla ümidim tamamen kesilmişti 😁 kendime yeni dr bulmam lazım. İstediğim dr’lar Sakarya’da. Neyse dedim en azından içim rahat teslim olurum. Gittim görüştüm, gayet sevecen. Kordon kanına saygılı, ten tene TEMA’sı önemseyen dikiş olmasın diye uğraşan ( sıcak su torbası-perine masajı) dünya tatlısı doktor. Neyse biz bekliyoruz haftalar geçti sen hala doğurmadın mı’dan gınalar geldi vs en son 41+5 kontrole gittik. Pazartesi gelmezse sezeryan yapalım dedi dr. Çünkü son 2 gün artık 42 haftalıı ve risk grubuna giriyor. Bende hocam çok hazırlandım normal Doğuma çok üzülürüm dedim. Bir vajinal muayene mi yapsak Doğumu başlattığını okumuştum dedim muayene etti 😳 ıyyy çok kasıldım. 3 cm açıklık dedi. Nişan geldi sonra vs. Bize yatış verdi. Sonra suyunu patlatalım bebek kaka yapmış mı bakalım o önemli dedi. Patlattı, temizdi şükür. Sonra zaten bi zaman sonra sancılar başlıyo. Sanırım 9 gibi biraz şiddetlendi. Ama aynı anda nasıl bir uyku Anlatamam, tabi uyuyamıyorsun, sadece bir dk falan belki, sancı gelince tırmanıyosun bi yerlere 😂 artık saat kaç , sancı aralığı ne hatırlamıyorum eşime dedim epidural yapılsın, gitmiyor söylemiyor. Sonra bi sancı daha yine söylüyorum dayanamıyorum diye. En son fırçaladım koşa koşa gitti söyledi Ebeye 🤣 ebe de doktorla paslaşıyor tabi, epidural vurmayalım, yeşil reçeteli bir ilaç var ağrıyı azaltan ondan vuralım dedi. Bende tamam hemen vuralım neyse o dedim. Güya acı azalacakmış külliyen yalan 🤦♀️ Sancı aynı ama bana bi sakinlik geldi bi uyku bastı, her saniyeyi fırsat bilip uyuyorum. Sancı gelince bağırıyorum tabi 😀 böyle böyle ıkınma hissi geldi geçtik doğumhaneye. Ne kadar kaldık bilmiyorum en son ebe ittiriyordu bizim kızı, o ittirme kısmı beni benden aldı benim gücüm de kalmamıştı çünkü. Eee doğal olarak kesi de atıldı. 2dikiş varmış . Neyse son ıkın-dur bekle derken bi rahatlama oldu. Baktım doktorun kucağında çıtı çıkmıyor kızımın . Niye ağlamıyor Dedim yoruldu çünkü birde size benzemiş sessiz sakin demez mi, Doğumhaneyi yıktım diye düşünüyordum bende 😀 bi de Benim şanssızlığım doğumun geceye denk gelmesi dinlenememiş olmam. Yoksa açılmam hızlıymış. Benimle aynı şekilde yatış yapan kız 24 saatte doğurmuş. Biz çıkarken o daha doğurmamıştı.. bu arada sancılar başlayınca oturdum pilates topuna, üstünde zıplama, totoyla sonsuzluk çizme vs hareketleri yaparken, Meryem ana eli otunu koydum suya o açılırken de Meryem süresi dinledim okudum vs. Onun açılmada etkisi çoktur ben çok inanıyorum 🤲 bu arada çok uzun oldu evet ama bazı ayrıntılar altın değerinde farkedenler farketti bile ☺️ Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz
Kahramanlar
Gözün aydın olsun canım sağlıklı büyüsün prenses doğum olayı annede bitiyor inanıp adepte olursa herşey tamam bence nefes egzersizleri de çok etkili oluyor kese yırtılınca bebek aşağı iyice iniyor ondan sancıların arttı iki normal doğum yaptım ikiside farklı heyecan ve farklı tecrübe oldu bu sonuncu 3 numara sezeryan olacak 8 gün sonra Rabbim tüm kucağı boşların kucaklarını doldursun inşallah