RukenYildiz merhaba, ben demir eksikliği anemisi hastasıyım. Her yıl yılda 2-3 kez tedavi görüyordum taki kendimi ve hastalığımı iyi tanıyana kadar. Artık kendi doktorum oldum kanım düşünce tanıyorum ve hastaneye gitmeden kendim toparlayabiliyorum.
Şuan yine düşmesin diye Solgar iron (demir vitaminlerinden en iyisidir) kullanıyorum.
Tavsiyelerim ise;
keçiboynuzu pekmezini gözünü açar açmaz yüzünü yıkamadan bile önce bir kaşık ye. Çünkü kahvaltıda içtiğin çay ve peynirler etkisini azaltıyor. Arasında en az 30 dk olmalı.
Artık bildiğin salataları unut, yeşillik olarak ıspanak ve maydonoz al. Hergün bu ikisini doğrayıp soslayıp salatasını yap ve taze taze ye. Bilinenin aksine maydonoz da ıspanaktan daha çok demir var. hayatından mümkün mertebe siyah çay ve kahveyi çıkart.
Beslenme şeklin şöyle olmalı; et yiyorsan yanında asla yoğurt veya ayran alma. Aksine mutlaka salata ye, demir ilacını veya pekmezi vs alıyorken birlikte bir tane meyve ye. C vitamini ile birlikte alırsan 5-6 kat daha çok demirini vücudun alıyor. Veee uyku çok önemki iyi uyu derin uykular toparlanmanda çok önemliii. 16 yaşımdan beri bu hastalıkla uğraştım ve bugün 36 yaşımda kendi kendimin doktoru oldum. Bunlara dikkat edersen 15 gün de toparlanır hiç merak etme. Ve doktoruna danışarak demir takviyesi olarak solgar iron’u mutlaka al. Benim doktorum türkiyede en iyilerden biri söylemesi ayıp muayenesi sadece 800 tl. Onun için ben de artık ne diyorsa hepsini hafızama kaydediyorum ve harfiyen hayat boyu uyguluyorum. Fazla uzun yazdım ama bildiklerimi aktarmak istedim umarım en kısa zamanda toparlanırsın, acil şifalar diliyorum.