SelimsMom buraya girdikçe hepinize ediyorum valla ben hiçbir şey anlamadım bi baktım oğlum kucağımda ☺️🌼 inşallah sizlerin benden de kolay geçsin 🙏🏻 ben normal doğumdan çok korkardım hep sezaryen olmak için dua ettim aylarca. Hatta bebeğim tersti 35 haftalıkken döndü, dönünce çok üzülmüştüm normal olacak diye 😂 o yüzden hiçbir şey yapmadım ne hurma yedim ne yürüyüş yaptım ne meryem ana otu aldım 😂 31 aralık akşamı şehirlerarası yolculuk yaptım 4saat sürdü orda ağrım oldu biraz sonraki gün ailemle gezdik aşırı merdiven çıktım karnım burnumda mağara gezdim de 😅 onun faydası da oldu bence çünkü o gece doğurdum ve merdiven çıkarken çatı kemiğimde baskı hissettim hep. Bir de ben doğurana kadar ilişkiye ara vermedim şimdi diyeceksiniz nasıl oldu o göbekle ama ben çok ağırlaşmadım göbeğim de aşırı büyük değildi kendimi zorlamadan devam ettim. Ama tavsiyem sancı hissederseniz ya da suyunuz gelirse falan bişeyler yiyin sıvı şekilde ama mesela çorba gibi ve bol su içip çıkın ben açlıktan susuzluktan öldüm resmen 😂 ama abartmayın tabi ağrı yapmasın doğum sonrası. Doğum anı da kolaydı epidural istedim devlet hastanesi yapmadı sancımı çektim dayanılmayacak gibi değildi şiddetli adet sancısı gibi 45-50 saniye sürüyor 1-2 dk geçiyor ben o sürede uyurdum hatta 😅 en son ıkınma refleksi hissedeceksiniz o bebiş geliyor demek, beni sancı odasında biraz ıkındırdılar bebeğin kafası görününce doğumhaneye geçtik iki ıkınmada doğum yaptım. Ben uyuşmadığım halde kesiyi ve dikişleri doğru düzgün hissetmedim odaya geçince uyuşabildim ancak. Sancılar ıkınırken hissedilmiyor ne kadar güçlü ıkınırsan hem sancı hissetmezsin hem doğumun kolaylaşır. Ikınma zaten çok önemliymiş doktor öyle demişti sen çok güzel ıkınıyorsun dedi. Ellerinle güç alıp nefesini tutup morarana kadar ıkınman lazım anlatınca zor gibi gelebilir ama çok kolay aslında ilk bebeğim benim de 😂 bebeğin çıkışını falan hissetmiyorsun bi anda sancı kesiliyor, plesanta çıkarken hiçbir şey anlamadım oğlumu izliyordum 😍 böyle yani başka ne merak ediyorsanız sorabilirsiniz doğum sonrası için hastane çantası vs 😂