Shda soyle ki evrene o korkulari yaydigimiz surece evren bize olumsuzluklari yollar. Ozellikle hamilelikte degisen hormon duzenleri de bu durumda epey rol sahibi. Kaygi diger bir kaygiyi getirir. Kaygili hissettiginiz zaman dusuncelerinizin yersiz ve mantik disi oldugunu bilseniz bile engel olamazsiniz. Bu durumlarda yapabileceginiz en guzel seylerden biri olumlama yapmaktir. Soyle ki; evet bu dusunceler beni mahvetti, cok kaygiliyim ve basa cikamiyorum, kotu bir anne olmaktan cok korkuyorum. Ama ya peki kotu bir anne olursam ne olur? Yada kotu anne kime denir? Bunun bir kistasi var midir? Bu neye gore belirlenir? Boyle durumlarda korkularinizla konusun, ve o korkulardan mantikli cikarimlar yapmaya calisin. Beyninizi mantikli dusunmeye ittiginiz zaman korku yavas yavas kaybolacaktir. Cunku beyniniz o korkularin yersiz oldugunu ancak o sekilde kabul eder. EFT dedigimiz bir teknik var. Emotional Freedom Technique. Akapuntur noktalariniza hafifce vurarak duygularinizij ve hislerin disa vurumuyla yapilan bir teknik. İnternete yazarsaniz cok fazla video var. Bu teknik sayesinde aklinizdaki dusunceleri disaridan tekrarlayinca, yani agzinizdan o kelimeler dokuldukten sonra beyin bir sure sonra o dusuncelerin aslinda sadece his oldugunu ve herhangi bir gercekliginin olmadigini kabul eder ve kayginiz azalir. Bu teknigi arastirmanizi siddetle tavsiye ederim.