[silindi] Merhaba bugün doktor kontrolüm vardı . Rutin testleri istedi ama toksoplazmaya gerek yok dedi. Gebelikten önce miydi sonra mıydı bilemeyiz diyor ! Gereksiz yere bir sürü sürerken geçeceksin o kafa karışıklığına gerek yoK diyor 😐 Kayınvalidem de sağlıkçı doktorunun düşüncesinin yanlış olduğunu söyledi . Sizce ne yapsam ? Bu arada Memorial a gidiyorum . Böyle hastanelerin para için yapamayacağı şey yoktur aslında . Doktora ısrar etmeme rağmen gerek yoK diyip durdu 😳
Srfrsmrt [silindi] Korkutmak istemem ama bu yüzden arkadaşım bebeğini kaybetti. Benim de doktorum 30 yıldır kapmamışsın bu hastalığı, daha da bir şey olmaz ama riske atmaya da gerek yok demişti
Depresif_polyanna [silindi] doktor saçmalamış bu testin igm igg degerleri var oradan belli oluyor var olup olmadığı.
Baharmurat [silindi] kedi beslıyor musunuz evde .beslemıyorsanız meyve sebzeyı dıkkatlı yıkayıp yedıysenız zaten bısey olmaz .
sydtns [silindi] ilk kez duydum bunu çok saçma bence yaptırın. Ben 2004 te çocuktum geçirdim toksoplazma doktoruma öylümü anlattım. Oda ne olur olmaz yine yapalım dedi. Aktif bir enfeksiyob yok ama bunu takip etmesi gerek. Yaptırın
[silindi] Srfrsmrt en iyisi devlette bi kadın doğumcuya gideyim kafama çok takıldı ya 😐 burda ki sağlık ocağına güvenmiyorum .
gizemmm Srfrsmrt sağlık ocağında toksoplazma yok dediler bana. Sizin orda yapılıyor mu sağlık ocağında mı yaptırdınız?
gozdetok Srfrsmrt bu test eğitim araştırma hastanelerının lab. Bile yok istanbul acıbadem lab. Desteklı çıkarıyor sonucları. Saglık ocakları yapmıyor . Toksoplazmayı özellikle
[silindi] Depresif_polyanna bilmiyorum ki bende 🤷♀️ Şimdi hastane de başka bi doktora sordum o da gerek yoK diyor . Hastanenin rutin gebelik testlerinde toksoplazma rubella yokmuş 😐 gerek yoK diyor . Bende internetten biraz araştırdım eğer gebelikten sonra kapmışsan ilaç kullanmak gerekiyor diyor 😐
gizemmm [silindi] bu biraz da doktorun çalışma şekli bence. Ben kızıma hamileyken toksoplazma bakılmıştı ama doktorum dışarda ne yediğin belli değil bi bakalım tekrar dedi bu hafta yaptırıcam
Elifimm gizemmm toksoplazma rubelle cmv igg igm her gebeye yapılıyor, ve doktor bu testlerı yapıcagını hastaya bile söylemıyor, bnce yapılması gerek canım devlete git orda rahatlıkla yaptırabilirsın
Fatma373737 gizemmm canım devlet hastahanesi yapıyormuş bende boş gebelik vardı özelde bu testleri istediler 500 tl almışlardı
Elifimm toksoplazma rubelle cmv igg igm her gebeye yapılıyor, ve doktor bu testlerı yapıcagını hastaya bile söylemıyor, bnce yapılması gerek canım devlete git orda rahatlıkla yaptırabilirsın
Fatma373737 Elifimm canım ben boş gebelik geçirdim bana özelde yapmışlardı 500 tl aldılar ama dışarda yapmıyorlar diye kandırdılar cahillik yaptırmıştım bir daha hamile kaldığımda yeniden mi yaptırmak gerekir acaba bilmediğim için soruyorum
Julej [silindi] dediğini bi doktordan bende duydum hatta benim doktorun istediği tahlilleri görünce ben bu değerlere bakmanın anlamsız olduğunu düşünüyorum bu zamana kadar da kimse de bakmadım demişti şaşırdım
Adencanan [silindi] sağlık ocağında yaptır sen neç olur ne olmaz yapmayan doktoru ilk defa görüyorum.
Mrv91 [silindi] canım benim evimde kedim var. Hamileligimi öğrenir öğrenmez ilk doktor kontrolumde soyledigim sey kedim olduguydu. O da toksoplazmaya bakarız ddi. Ilk sonucu alana kdr içim içimi yedi. Bağışıklıgım cikar sanmıştım o bile çıkmadı. O yüzden ekstra dikkat ediyorum. O zamandan beri de suan 35 haftalığım en az 6 kez baktirmisimdir. Kac haftalık hamilesin ki hamilelikten once miydi sora miydi bilemeyiz diyor doktorun. Bağışıklıgın yoksa şayet aktif geçirdiğin bi enfeksiyon var mi ona bakılır. Bana da biraz garip geldi doktorun söylediği. Bu arada sağlık ocaklari yapmiyor bunu. Hangi sehirdesin istanbuldaysan Büyüksehir belediyesinin tıp merkezlerinde ucretsiz yaptirabilirsin.
aarzucaa Mrv91 sadece kediniz olduğu için mi bu kadar çok yaptırdınız yoksa başka şüphelendiğiniz şeyler mi oldu?
[silindi] Mrv91 canım 8 haftalık henüz . Diyarbakır da yaşıyorum . Buradaki en iyi hastane diye Memorial a gidiyorum ama hastanenin genel gebelik rutinleri arasında bu test yokmuş . Devlet hastanesine gitmeyi düşünüyorum kafam karıştı 😐 Dışarda meyve sebze yemem . Evdekiler de mutlaka sirkeli suda bekler . Kediyle falan da hiç alakam yoktur .
Cburc Toksoplazmaya aile hekimi bakmadı benim özele gittim doktor önemli bakılması lazım dedi baktı kedi besliyorum diye bende merak ediyordum
aarzucaa Cburc dışarı çıkmıyorsa düzenli parazit ilacı veriliyorsa sıkıntı olmaz :) dışarda olanlara bu süreçte dokunmayın, dışarda meyce, sebze yeneyin, eve aldıklarınızı iyi yıkayın yeter 🤗
Mrv91 aarzucaa kedim olduğu için bu kdr cok yaptrdim. Hatta doktorum ayda bir baktirirsin demişti en başta. Ayda biri onemsemedm açıkçası ilk birkac seferde sonuclar negatif çıkınca. Ama son tahlilimde doktorum bile unutmuştu ben kendim baktrmak istedim. Aslinda kediden cok dışarıda yedigimiz sebzeler iyi pismemis et vs daha tehlikeli..