MerveymenAltkula Merhaba anneler . Ben şeker yüklemesi ve ikili tarama uçlu tarama her ne varsa yaptırmaktan yana değilim ? Yaptırmayacak olanlar var mi ?
Mine MerveymenAltkula ben ikili üçlü dörtlü testi yaptırmadım ikili test zamanı ense kalınlığına baktı doktorumuz sadece detaylı ultrason zamanı da detaylı ultrason baktırdık Allahtan gelen olursa olur çocuğu aldırmak gibi düşüncemiz olmadığı için yaptırmadık ama şeker yüklemesi düşünüyorum çünkü ailemde var en azından sorun çıkarsa tedbirini alırım zaten bi sorun değil şeker yüklemesi
cevriyetoy MerveymenAltkula bende ikili üçlü test yaptırmadım. Şimdi 22+5 teyim sadece ayrıntılı ultrasona giricez onda da bebisin organları inceleniyor diye bu önemliymiş ve bunu herkese oneriyorlarmis. Zaten benim doktorum da ikiniz de sagliklisiniz eğer ne olursa olsun doğurucam diyorsan yaptırma ikili test falan demişti güzel yönlendiriyor yani insanı ikilemde bırakmıyor. Şeker testi için de eğer yüksekse bebek icin tehlikeli olabiliyormus diyet veriyorlarmis öyle olunca. Onu da onun icin yaptiricam
Mommy MerveymenAltkula canım ikili tarama yapılıyor onda risk olursa zaten sonraki aşama üçlü ve dörtlü tarama detaylı ultrasondada bakılması daha iyi çünkü bebeğin organları inceleniyor inş yoktur ama ters bi durum varsa ona göre eğer doğduğunda falan hemen müdehale edilmesi için
FerhanSerkanEilmez MerveymenAltkula ben 2li tarama yaptırmıcam imzamı da attım istemiyorum diye Şeker yüklemesi de yaptırmıcam çünkü ben glikoz yememek için dışarıdan tatlı reçel yemiyorum doğal besleniyorum Onu mu içicem bi dikişte Adı üstünde şeker yüklemesi sana şeker yüklüyorlar BENCE SENDE YADA BEBEĞİNDE İLERİDE ŞEKER HASTALIĞINA ADAY OLUYORUZ hiddetlenmedim gayet mutluyum önemine binaen büyük yazdımm Hepimize sağlıklı sıhhatli mübarek hayırlı uğurlu bebişler hamilelikler 🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻
MerveymenAltkula Mine bende o yüzden yaptırmak istemiyorum . Olurda bir sıkıntı olsa da bebegi aldırma söz konusu bile değil Rabbim onu layık görmüş . Ama ogrenirsem de üzülür sıkılır insan ister istemez stres yapr ha bu testlerin doğruluk derecesi de tartışılır . Ve genelde bebek normal ise o testi yaptıranlar a hep sıkıntılı diyorlar ablama bile öyle dediler ama şükür bebisimiz çok sağlıklı. Üstüne çektiği stres ona kaldı ve annenin stresinden de bebek etkilendi . O yüzden istemiyorum . Ama şeker yüklemesine gelince kimse önermiyor . 🤔
Mine MerveymenAltkula ben kendim hemşireyim doktor tanıdıklarım kendileri de hep yaptırdı bende o yüzden rahatım şeker yüklemesinde. Aynen öyle sadece bi yüzde belirleniyor karından sıvı alınması bir sürü risk sonuçta kabul edince ben de gerek görmedim sizin gibi 🤗
MerveymenAltkula cevriyetoy evet ayrıntılı ultrasonu dusunuyorm ama şekerde kararsızım hala bakalım artık 🙃
Esraz cevriyetoy ben şeker yüklemesini kabul etmedim sadece açlık tokluk kan şekerimi ölçtürdüm ve yüksek çıktı hastaneye yatırcaklardı veya evde diyet yapıp bir hafta sonra tekrar kan tahlili yapılacak inşallah düşer 🤦♀️
MerveymenAltkula Mommy ama zaten doktor iLe görüştüm eğer anne karnında felan tedavisi varmı die hiçbir hastalığın anne karnında tedavisi yok dedi. E yoksa niye yapayım. Ve doğunca zaten bebek testlerden geçiyor ki . O zaman da müdahale edilebilir die dusunuyorm 🤔
Mommy MerveymenAltkula bilmiyorum canım senin tercihin tabiki ama dr anlattığına ve tavsiyesine göre ikili tarama detaylı ultrason ve son olarak şeker yüklemesini yaptırdım şeker yüklemesinde özellikle benimde kafam çok karışıktı ama kendim reaktif hipoglisemi hastasıydım o yüzden yaptırmamın daha iyi olduğunu düşündüm gerçekten insan çok kararsız kalıyo yaptırsam mı iyi yaptırmasam daha mı kötü olur diye rabbim e emanet olsun inş minik kuzularımız sağ Salim kucağımıza alalım🙏👼🏻
Kecicik Merhabalar, testler için ben çok olumlu düşünemiyorum ama şeker yüklemesi düşünebilirim. Detaylı ultrason yeterli bence.
EsraVural Merhabalar, ben geçen hafta ikili testimi yaptırdım ve yaptırmaz olsaydım .. t21 riski çok yüksek çıktı .. insan ister istemez strese giriyor dediğniz gibi.. amniosentezi bekliyoruz 😞 Allah herkesin bebeğini sağlıkla kucağına almayı nasip etsin 🙏🏻
Esraz EsraVural sakın yaptırma bana da 3. Teste aminosentes yaptır dediler inanma o testlere Hem doktorum da kızdı milletin aklını karıştırıyorlar bu testler le dedi ayrıntılı ultrasona gir
MerveymenAltkula EsraVural genelde yaptıranlarda yüksek çıkıyor benim ablamın bebeğinde de çıktı ama doğdu minnosumuz çok sağlıklı masallah çektiği stres ona kar kaldı sadece umarım birşey çıkmaz 🙏🏻
iremurat Bende yaptırdığıma çok pişmanım bendede down sendromu riski cıktı ense kalınlığı cıktı çok stres yapıyorum bidahada doktora gitmedim detayli ultrasonda gidicem
MerveymenAltkula iremurat iste ben sadece birşey çıksa bile stres ederiz ve bu bebeğimizi etkiler o yüzden gerek duymuyorum . Stres yapma umarım sağlıkla kucağına alırsın 🙏🏻
sumeyrakif İkili ve üçlü tarama testlerini yaptırmadım rabbimden gelene amenna dualarım bebeğimle 🙏🏻 Şeker yüklemesini henüz söylemedi doktorum ama ben kararsızım yaptırma konusunda🙄 herkes bişey söylüyor kafam çok karıştı😑
MerveymenAltkula sumeyrakif valla kimse şeker yüklemesini tavsiye etmiyor . Bende yaptırmamaktan yanayım .
Simgeoguz İkili test yaptırmaya gidecektim 20 gün sonra ilk bebeğim o yüzden herşey olsun istiyorum aslında ama dediğiniz gibi öyle olmuş olsa da o benim canım ondan vazgeçmem şuan vazgeçtim testten
MerveymenAltkula Simgeoguz valla Can sknti bile çıksa bebeğimiz de aldırmayacağız ve stres edip bebeğe daha çok zarar veriyoruz. Ki testin doğruluk payı çok dusuk
Aysealty Şeker yüklemesiyle ilgili henüz karar vermedim ama bütün testlerini yaptırıcam. kesinlikle aldırmak gibi düşüncem olamaz ama bazı sıkıntılarda anne karnında müdahale edilebiliyormus.tedbir sonuçta erken teşhis her zaman iyidir☺Allah bütün bebekleri korusun inş😇
Nergis90 Bende kesinlikle yaptırmak istemiyodum ikili testi ama doktoruma bunu söylediğimde ileride çocuğun öksürdüğünde veya ateşlendiğinde aman doktora götürmim belki kötü bişey çıkar mı diceksin? Dedi ve o an dedim ki kendime çocuğumla ilgili iyi ya da kötü herşeyi bilmek benim sorumluluğumda. Bu uüzden yaptırmaya karar verdim ve çok şükür birşey çıkmadı tabi bu testler kesin sonuç vermiyo bunu hepimiz biliyoruz ama herşey allahtan diyoruz.
MerveymenAltkula Nergis90 biz kötü birşey çıkacağından yaptırmıyoruz . Çıksa da bebeğimize stres edip daha çok üzüleceğiz ve onun bence bunu hissetmeye hakkı yok. O yüzden gerek duymadım .
EsraVural Esraz mutlu stressiz bir hamilelik geçirmek varken aklı karışıyo insanın... hepimizin bebekleri sağlıkla gelsin tek dileğim 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Mine FerhanSerkanEilmez peki hiç çikolata da mı yemiyorsunuz veya kola içmiyorsunuz merak ettim özellikle çikolatayı 🤔 mesela bi çikolatalı gofret yediğiniz de yapılacak plan 50 gr şeker yüklemesini kendinize yapmış oluyorsunuz
reflesha MerveymenAltkula vala bende seker yüklemesi yaptirmam diye cok büyük konustum ama gebelik sekerim bazi süpheli bulgular yuzunden 1 hafta sonra yaptirmak zorunda kalicam